Inlägg från: 90pettersson |Visa alla inlägg
  • 90pettersson

BF november 2016

6+4 idag. Många symtom fast dom är väldigt svaga så känner mig inte riktigt gravid ^^. Tycker det är väldigt svårt att hålla koll på vad man får och inte får äta. Speciellt eftersom jag ibland nästan "glömmer bort" att jag är gravid haha.

Igår var vi hos mina föräldrar och åt middag, mozzarella i salladen. Den petade jag bort (eftersom jag var osäker). Idag var jag och sambon och köpte färskt bröd och brieost. Kollade så osten var pastöriserad och det var den. Men väl hemma så googlade jag lite och nehe ingen brie till mig ^^ svårt att hålla koll på allt!

• 90pettersson
    Ztella skrev 2016-03-26 07:44:14 följande:

Vaknade med fruktansvärda kramper i magen inatt och dom håller i sig än, ingen blödning men känns som sist jag fick missfall... Då va det kraftiga smärtor men inget blod.. Ska åka till gynakuten.. Håll tummarna så är ni snälla :(

Åh nej :( jag håller tummarna för att allt är bra!
  • 90pettersson

20 år - Malmö - Första barnet - BF 17/11

35 år - Göteborg- Första barnet - BF 2/11 

20 år - Norrköping - första barnet - BF 2/11 

Alorac82 - 34 år- Ulricehamn- tredje barnet- BF 6/11 

Lurefix 28år - Stockholm - första barnet - BF 7/11

Vainilla 29 år - Malmö - andra barnet - BF 8/11

90pettersson - 26 - Sörmland - första barnet - BF 10/11

preinlal 29 år- Arvika (värmland)- Andra barnet bf 11/11 

Idetenklabordetvackra 30år - Falköping - första barnet - bf 13/11 

lindathe, 36 år-Avesta -tredje barnet- bf 14/11 

monn, 29år - Malmö - första barnet - BF 15/11 

Vårblomman - 35 år - Västerås - tredje barnet - BF 15/11 

36 år - Stockholm - första barnet - BF 19/11 

DetLillaLiv - 22 år - Växjö - Andra barnet - BF 19/11 

Matl - 30 år - Sundsvall - Tredje barnet - BF 19/11

Tussilago89 - 26 år - Vänersborg - BF 20/11 

LucianCaesar - 29 - Kungsbacka - fjärde barnet - BF 22/11 

mamalolo - 35 år - Stockholm - Tredje barnet - BF 28/11 (ca) 

Helen3. - 28år - Stockholm - andra barnet - bf 28/11 

22 år - Varberg - första barnet - BF 29/11 

879214 - 23 år - Göteborg - andra barnet - BF 29/11

anonym (30/11) - 21 år - västerås - första barnet - BF 30/1

Zebra89 - 26år - Örebro - första barnet - BF 27/11

• 90pettersson

Nästa vecka ska jag göra ett ultraljud , längtar sååå mycket. Ringde och bokade dagen efter jag plussade, bim hade inte ens varit och hon i telefonen lät lite skeptisk men jag fick en tid iaf :D.

Ska göra det på mama mia city. Kommer vara i vecka 10 (9+1) och undrar om det är någon som vet om det är vul eller vanligt ul man får göra där?

• 90pettersson
    Sajocawa skrev 2016-03-31 17:46:01 följande:

Kan ju inte svara helt säkert men jag brukar göra ul hos mama Mia söder, så lär ju va samma?

Tack för svar! (Och 879214) :)

Ja, det borde ju vara samma då. Får maila dom och fråga så jag är på den säkra sidan ^^. Måste ju veta om blåsan ska vara fylld, kommer isf bli jobbigt att hålla sig några timmar. Kissar hela tiden känns det som! :O
  • 90pettersson
    Ninni87 skrev 2016-04-02 21:42:53 följande:

Ni som redan gjort Ul eller snart ska, går ni privat?

Har för mig jag hade rul först i v17 med dottern men vill inte vänta så länge :( käner mig precis som vanligt förutom utebliven mens o svullen mage på kvällarna, så ibland undrar jag om jag verkligen är gravid.

Jag har bokat ett privat, på mama mia city, 550 kr tror jag det kommer kosta:) känner du dig orolig så tycker jag absolut att du ska boka ett så du slipper oroa dig :)
  • 90pettersson
    879214 skrev 2016-04-03 07:55:37 följande:

Jag är i v 6 och får ibland kraftig mensvärk (+ illamående så känns som ja vill spy av smärta), men efter att ha vart på toa o gjort nr 2 så försvinner den där kraftiga mensvärken, efteråt har jag bara svag mensvärk typ molvärk, himla konstigt tkr jag, någon som haft likadant? Det är mensvärk och inte "toanödig-ont" jag har, känner skillnad på det där i vanliga fall.

Det låter lite som jag hade en morgon för någon vecka sen (2-3 v kanske, är i v. 9 nu). Vaknade och hade jätteont i nedre delen av magen, typ magknip × 1000 (kan inte jämföra med mensvärk då jag typ aldrig haft det) men det gjorde SÅ ont och jag tänkte att nu är det kört. Sprang in på toan och behövde bara göra nr 2 sen gick det över
  • 90pettersson

Tillskillnad från andra som mår illa av kaffe så är jag sugen på det, hela tiden! Dricker inte ens kaffe i vanliga fall. Så skumt haha!

• 90pettersson

Tillskillnad från andra som mår illa av kaffe så är jag sugen på det, hela tiden! Dricker inte ens kaffe i vanliga fall. Så skumt haha!

• 90pettersson

Ni som har barn sen tidigare, när började eran mage synas med första barnet? Alltså när såg ni att magen blivit större och när blev det synligt för andra? :)

Svar på tråden BF november 2016