Inlägg från: Let it Rain |Visa alla inlägg
  • Let it Rain

BF november 2016

vanjastina skrev 2016-03-11 20:25:39 följande:

Hej tjejer! :)

Plussade "på riktigt" nu i eftermiddag, beräknad bf 21 november. Detta var första försöket efter missfallet, och samtidigt som jag såklart är jätteglad över att vara gravid igen så är jag livrädd för att få missfall den här gången med, så jag kan inte sluta tänka på det, att det kanske går åt helvete igen.. Tror inte jag kan sluta tänka så förrän jag får MASSA symptom (fick absolut inga innan mitt missfall i v 7 så anade att något var fel). Vid mina andra graviditeter har jag mått jättedåligt, kräkts massor från vecka 5-6, men hellre det känner jag nu. VET att man kan vara gravid utan symptom men då jag varit gravid flera ggr så vet jag att jag mår dåligt när det är en graviditet som "stannar" ;p

Ska ta och läsa ikapp hur ni andra mår i tråden senare! :D

Någon annan som är gravid efter missfall här? Hur handskas ni med hjärnspökena?

Men åh vad kul! Jag har samma BF som du, fast jag plussade redan igår.
  • Let it Rain
    vanjastina skrev 2016-03-11 21:45:25 följande:
    Kul att vi har samma datum :D Jag fick ett jättesvagt plus för tre dagar sedan men då trodde jag inte på det, idag var det starkare så nu har jag fattat att det är på riktigt :)
    Jag håller tummarna för att det ska gå vägen för dig denna gång då! Detta blir mitt första barn och jag är snart 37 år, så det är väldigt efterlängtat. :D Hur gammal är du själv?
  • Let it Rain
    vanjastina skrev 2016-03-11 23:16:30 följande:
    Åh jag förstår att du längtar, det gör jag med ;D Jag är 25 år. Har du några symptom ännu?
    Nej, knappt några alls. Lite, lite molande känsla i magen, men det gör inte ont. Mkt gaser också, men det har jag även inför mens. Jag har tidigare varit gravid och gått till v.12 utan att ha symptom (gjorde abort). Blir ändå orolig för att jag knappt känner nåt.
  • Let it Rain
    Matl skrev 2016-03-12 09:00:39 följande:

Jag går oxå och känner efter med alla symptom och blir orolig så fort nått försvinner för en stund.. måste sluta vara så orolig. Man kan inte gå runt och nästan förvänta sig ett missfall...man bär ju på ett barn och inte ett missfall (intalar mig själv ) Men förstår er som varit med om det tidigare..att det måste vara svårt att släppa det Jag är jätteorolig även fast jag aldrig fått det.. men jag vill försöka njuta av detta istället då det är min sista graviditet. Kan inte tiden bara gå väldigt fort till vecka 12 så man kan slappna av!!

Eller hur! Vi spolar fram tiden snabbt som attans till v.12. :D Jag har heller aldrig haft ett MF, men oroar mig likväl.

Har som sagt tidigare varit gravid (men avslutade den graviditeten själv i v.12) och hade då inte ett endaste graviditetssymptom. Jag hade till och med en blödning under tiden för mens, så jag tog bara testet för att blödningen var så kort och konstig (använde p-medel dessutom). Tur att jag var uppmärksam, för kvinnorna i min familj ser man inte att de är gravida förrän precis i slutet. :o
  • Let it Rain
    Matl skrev 2016-03-12 09:49:03 följande:
    Ja eller hur, vi spolar fram tiden tycker jag!! Men tiden kommer nog gå fortare än man tror..

Nej precis man behöver faktiskt inte ha massa symptom heller. Alla är ju olika och symptomen kan ju komma och gå hela tiden. Vet att det var så med mina andra två oxå.. Haha ja vilken tur då att du hann upptäcka graviditeten i tid! Är detta ditt första barn?
    Det blir mitt första, ja. :) Jag fyller 37 i år, så jag trodde väl att det skulle ta längre tid innan jag fick ett plus, men det tog sig på fjärde försöket för oss. Jag hade ändå inte så supergott om ägg när jag testade det, så det förvånar mig lite. Däremot har jag skött mig "exemplariskt" med kost, motion och hälsa, så det kanske påverkar något iaf.

Det jag oroar mig mest för nu är nog att graviditeten ska avstanna utan att jag upptäcker det eftersom jag knappt har några märkbara symptom. Symptomen är liksom på nivån "inbillar jag mig, eller har jag lite värmevallningar?", typ. Hade lite, lite molande "värk" (för kraftigt ord i sammanhanget, snarare en molande känsla) tidigare, men nu har den avtagit. Har dock BIM idag och mensen lyser ännu med sin frånvaro.
  • Let it Rain
    irrbloss_83 skrev 2016-03-13 09:27:13 följande:

Usch, känner mig orolig idag. Har så jäkla lite symtom att jag är rädd att nåt ska vara fel. Det enda jag egentligen känner är att jag är varmare än vanligt, men inget direkt illamående eller luktkänslighet. Brösten bara liiiiite ömma. 

Är i 5+1 idag så det är tidigt än förstås... Nån annan som inte heller har så mycket symtom?

Jag hade lika gärna kunnat skriva detta inlägg själv. Är själv i 4+0 idag, så det är iofs tidigt. Dock så har jag lyckats missa en oönskad graviditet tidigare eftersom jag inte hade symptom och gick ända till v 12 (gjorde abort).
  • Let it Rain
    irrbloss_83 skrev 2016-03-13 10:12:11 följande:
    Matl skrev 2016-03-13 09:40:56 följande:

Jag känner inte heller av mina symptom hela tiden...dom kommer och går liksom... man blir ju lite nojig och orolig imellanåt men försöker tänka positivt..

sagalo skrev 2016-03-13 10:09:08 följande:Har inte heller några symptom, lite molvärk ibland bara. Med de andra barnen var ett av de första tecknen ömma bröst men känner noll av det än så länge. Därför hade jag så svårt att lita på att jag var gravid den här gången även om jag haft/har någon slags "känsla" av att något är annorlunda i kroppen. :)
    Tack tjejer, det var precis det jag behövde höra! Nu ska jag gå och distrahera mig genom att städa och byta sängkläder tror jag. Det är hemskt att vara sysslolös! 

Jag tänkte gå på ett pass pilates så att jag får fokusera på annat. Tyvärr kan jag inte ens prata med killen om det heller, för han vet inget än eftersom han är ute på resa och jag vägrar ge ett gravidbesked över telefon. :/
  • Let it Rain
    vanjastina skrev 2016-03-13 12:38:31 följande:

Tjejer, tränar ni något och hur tänker ni med träning genom er graviditet? :)

Jag tränar tung styrketräning 3 ggr i veckan (1 pass med vikter på gymmet, 2 kettlebellpass), går en timmes powerwalk ca 5-6 ggr i veckan samt går på yoga. Fast yogan kommer jag att göra uppehåll med nu fram tills efter vecka 12 typ och börja med gravidyoga därefter. En av mina yogalärare sa nämligen att man ska undvika det under första trimestern pga att det frisätts gifter i kroppen när man utövar yogan (dvs renar kroppen) och därmed ska man låta bli det när barnet utvecklas som mest i början men vettefan om det är sant.. Tar inga risker efter mitt missfall hursom så låter bli det ett tag framöver som sagt.

Men styrketräning och powerwalks tänker jag köra på med :) Sen får man givetvis lyssna på kroppens signaler och ta det dag för dag tänker jag.

Jag promenerar dagligen, ca två timmar. Sedan har jag även tränat pilates/yoga 6 dagar/vecka. Vet dock inte hur jag ska göra med anledning av det du skrev...
  • Let it Rain
    björkis123 skrev 2016-03-13 20:49:56 följande:
    Det där sista förklarar också varför jag blev ovanligt flås av den vanliga promenaden . :)
    Samma här... Jag är van vid att promenera åtskilliga mil om dagen i raskt tempo, men nu låter jag som en flåsande tant. :p
  • Let it Rain
    Matl skrev 2016-03-13 21:44:11 följande:

Nån mer här som får som "yrselattacker" ibland? Typ som att det snurrar till lite och man blir yr och illamående.. Usch har fått det några gånger, senast nyss och nu mår jag illa.. Men är väl "bra" kanske att man har symptom..? :-P

Jag byter gärna! Jag är snarare orolig pga bristen på symptom. Är jag verkligen gravid? :/
Svar på tråden BF november 2016