Inlägg från: Matl |Visa alla inlägg
  • Matl

BF november 2016

Hej alla! Hoppas jag får vara med här Jag plussade idag (plussade även svagt igår och iförrgår men "riktigt" idag) och är alltså gravid med mitt 3:e barn som beräknas komma runt 19:e november om allt går vägen  Känns så overkligt att jag ska få gå igenom detta en gång till...det trodde jag aldrig då jag sagt att det inte blir fler, men sen träffade jag en ny kille och nu ska vi ha vårat första gemensamma då Vi är båda 30 år och jag har två flickor sen tidigare på 4 år och 7 år, och han har en flicka på 9 år. Känns underbart detta! Men är orolig för missfall men ska försöka att inte tänka på det... 

• Matl
    Bell13 skrev 2016-03-11 08:29:35 följande:
    Grattis och välkommen. Jag väntar mitt fjärde barn och är i v 5 4+2 idag så väldigt nytt. Hoppas det ska gå vägen för alla här lite oro har nog alla gravida
    Tack tack Och grattis till dig med!! Då är vi nästan lika i graviditeten.. jag går in i vecka 5 på söndag. Jo det är sant det med oron...man får hoppas allt går bra helt enkelt!
  • Matl
    Trasan87 skrev 2016-03-11 12:13:59 följande:

Får väl hoppa in här jag med, fick ett plus imorse :) andra barnet, bf 19 nov!

Grattis! Då har vi bf samma dag, plussade jag med imorse 
  • Matl
    Trasan87 skrev 2016-03-11 18:43:21 följande:

Grattis vad kul :D har du fler barn? Några symptom?

Tack Ja jag två barn sen innan...så detta är mitt tredje Du då? Jo jag har molvärk, ont brösten och speciellt det ena, trött och matt, kissnödig, lite yrsel. Själv då??
  • Matl
    Trasan87 skrev 2016-03-11 19:46:23 följande:

Okej, ja jag har ett barn sedan innan. Tycker du att dina tidigare graviditeter har varit lika?

Jag känner lite hugg och värk och ibland lite i brösten. Något illamående men vet inte om det är för att man förväntar sig det :P

Jo jag har för mig dom var ungefär lika...var snart 8 och 5 år sen jag var gravid med dom så minns inte allt Enda som var skillnaden var att jag hade mer foglossning och förvärkar med andra... så jag hoppas inte denna kommer bli ännu värre :-O Annars var dom ungefär likadana vad jag minns. Mådde kanske lite mer illa med andra oxå i början och spydde en gång, det gjorde jag aldrig med första

Jo jag mår lite illa jag med..speciellt nu efter middagen.. haha
  • Matl
    björkis123 skrev 2016-03-11 19:59:56 följande:

Hallå allihopa, hänger gärna med er :) plussade igår, vårt första och oerhört spännande! Är i v 5 (4+3) och beräknat bf 15 Nov. Känns otroligt overkligt alltihop och är som alla andra orolig att det inte ska gå hela vägen. Har molvärk/tryck mot blåsan av och till dag och natt, kissnödig mest jämt och öm i brösten (även här mer i det ena). Lite huvudvärk och förvirrad (lite tankspridd tror jag, svårt att tänka på annat än bäbis). Men inga problem att äta eller illamående än iaf. Så roligt att följas åt, MOT november!! :):) tycker förresten också att tiden går i snigelfart, igår känns som en vecka sen och många tankar har hunnit snurra i huvudet. Hur tänker ni förresten om att berätta för släkt och vänner? När är väl frågan egentligen, så jobbigt när man inte kan prata med nån annan än killen då det är det enda man tänker på :) rent spontant tänkte jag vänta tills efter v12 med att berätta för någon förutom mina och killens föräldrar men hur tidigt lixom? Även fast jag vet att de blir överlyckliga så är det ju lite nervöst :) Ha det bäst!

Roligt att du hittat hit oxå Grattis igen Ja tankarna dom snurrar verkligen...helt normalt såhär i början haha. Vi kanske berättar för familjen om nån vecka när det känns rätt...och gå ut med det "officiellt" vecka 12 om allt går bra. Ja alltid nervöst att berätta för folk men det gör man ju när man tycker det känns rätt själv osv Kan vara skönt att ha några att prata med oxå i familjen t.ex!
  • Matl
    björkis123 skrev 2016-03-11 20:13:18 följande:

Ja verkligen :) absolut och är ju rent plågsamt att inte säga nått ;) blir nog till att hitta på nått roligt sätt att säga det på nästa vecka till mamma och pappa iaf, då har jag någon som defenitivt bara kommer tänka på samma sak också :)

Hehe ja vad roligt!! Lycka till med berättandet när du ska göra det
  • Matl
    Trasan87 skrev 2016-03-11 21:52:24 följande:

Okej vad jobbigt :/ oxå hört att foglossningen blir värre. Är det samma kön på barnen? Det verkar spela roll oxå det där med illamåendet.

Jag fick två tjejer Men graviditeterna var ju ändå ganska lika mer än att det märktes på kroppen att det var en andra graviditet just p.g.a förvärkar och foglossningen.. Så är lite orolig för denna gång faktiskt :-/ Men hoppas det blir lindrigt ändå! Har du en flicka eller pojke sen tidigare? Hade du en bra graviditet?
  • Matl

Jag går oxå och känner efter med alla symptom och blir orolig så fort nått försvinner för en stund.. måste sluta vara så orolig. Man kan inte gå runt och nästan förvänta sig ett missfall...man bär ju på ett barn och inte ett missfall (intalar mig själv ) Men förstår er som varit med om det tidigare..att det måste vara svårt att släppa det Jag är jätteorolig även fast jag aldrig fått det.. men jag vill försöka njuta av detta istället då det är min sista graviditet. Kan inte tiden bara gå väldigt fort till vecka 12 så man kan slappna av!!

• Matl
    björkis123 skrev 2016-03-12 09:30:59 följande:

Som om jag skrivit det själv, förutom att det är min första graviditet och förhoppningsvis inte sista :)

Vi får stötta varann här inne och se till att vi slutar vara oroliga och ser fram emot detta istället och njuter av graviditeten Hur mår du då?
Svar på tråden BF november 2016