Inlägg från: Matl |Visa alla inlägg
  • Matl

BF november 2016

Lurefix skrev 2016-04-11 19:17:48 följande:

Lämnar tråden då vårat barn inte längre visade någon hjärtaktivitet på ul hos bm. Både jag och min partner är helt knäckta och befinner oss i stor sorg. Önskar er alla ett stort lycka till

Åh beklagar verkligen!! Massa styrkekramar till er!
  • Matl

Vecka 9 här med, går in i vecka 10 på fredag, och jag känner mig allmänt svullen och stor runt magen Men är ju mitt tredje barn så är kanske inte så konstigt... men vill ha den där riktiga fina magen och inte den svullna bara :-P Fast just nu är det viktiga att pyret stannar kvar och inga mer blödningar.

Ni som är gravid med nr 3, hur är eran mage? Nån som vill visa med bild?

• Matl
    Anonym (Mi) skrev 2016-04-13 08:54:10 följande:

Hej på er!

Jag ansluter mej gärna till denna skara av blivande mammor om det är okej...

Jag väntar mitt tredje barn och har bf 18/11. Tycker inte att jag har så mycket symptom, svullen mage och ett svagt illamående som kommer och går.

Har ett MF i bagaget, vilket tyvärr skapar lite oro.

Välkommen och grattis! Kul att vi har nästan samma bf och väntar tredje barnet båda två Jag har bf 17 november.
  • Matl
    Anonym (Mi) skrev 2016-04-13 10:19:08 följande:

Tack! Stort grattis till dej också!

Vad blir det för åldersskillnad på dina barn?

Såg längre upp i tråden att du haft en blödning. Jag har haft blödning med båda mina barn. Denna graviditet har jag inte haft nån så det är lite som att jag går och väntar på det.

Tack! Mina flickor som jag har nu är 7 år och den andra blir 5 i år, så blir 5 år och ca 7.5 år då imellan dom och denna För er då? Jasså har du oxå haft blödningar tidigare? Känns ändå ganska skönt att höra att folk har haft det och allt gått bra...för mig är det så nytt så jag har varit så orolig och i helgen trodde jag det var helt kört...men det var det ju inte. Man tror ju verkligen att nått är fel när man blöder så alltid bra att få höra positiva berättelser Håller tummarna för dig att allt går bra!
  • Matl
    frkvilljunu skrev 2016-04-13 09:24:44 följande:

Vilken läkare går ni till - vårdcentral eller har ni läkare via Mödravården??

Mitt lillamående börjar spåra ur totalt. All matlukt gör mig kräkfärdig. Har varit bara morgonar fram till ett par dagar nu när det är hela tiden. spelar ingen roll om jag äter eller inte. Tilläggas att jag jobbar på restaurang så är förbannat svårt att komma ifrån oset....

Jag går via mödravårdscentralen.
    879214 skrev 2016-04-13 10:38:58 följande:

förresten, detta med molvärk, är det någon mer än jag som inte känner så värst mkt? jag får mensvärk-attacker ibland men det är allt. detta är min andra graviditet. i min första så hade jag mensvärk som kom och gick men inte så nu direkt, kan det vara för att livmodern redan är uttöjd sedan innan? någon mer som väntar andra barnet och upplever samma?

Jag har och har haft molvärk/mensvärk med alla mina, detta är min tredje graviditet. Kanske är olika bara helt enkelt från person till person och olika graviditeter
  • Matl

Vecka 10 här idag. Tiden går framåt. Illamåendet börjar komma mer och mer nu så är rädd för att det blir samma som när jag väntade min senaste dotter.. då kom det i ungefär samma vecka och i vecka 11 så kräktes jag oxå.. Hua Men ska inte klaga då jag vet att vissa här inne har det ännu värre med kräkningar, lider med er! Nu har jag även beställt mammabyxor och mammaleggings... Är ett måste då allt sitter obekvämt runt magen. Snart är det svårt att dölja oxå men vill försöka iaf i 2 veckor till...då ska jag boka in en ny tid för ul så jag får se att allt ser bra ut och "läkt" efter blödningen jag hade. Då kan man sen gå ut med det offentligt liksom

Hur mår ni andra??

• Matl

Lider verkligen med er som mår så dåligt och kräks och knappt kan få i er nått...hoppas verkligen för eran skull att ni får må bättre snart! Det brukar ju bli bättre i andra trimestern.

Själv håller jag med om tröttheten...den är värst för mig. Har ingen energi alls och blir trött och slut hela tiden...även fast jag sover otroligt mycket. Hatar att känna mig såhär...känner mig nästan sjuk imellanåt.. Så har nån något tips på hur man kan få mer energi så dela gärna med er! Hoppas vi alla får bli piggare och må bra på alla sätt snart! Hade glömt hur påverkad man faktiskt blir såhär i början av graviditeten.. just trötthet och illamåendet som oxå blir värre för mig.. men får väl vara glad så länge jag inte kräks iaf som vissa av er här.. :-/

• Matl

Jag känner oxå av min foglossning lite grann redan. Hade svår foglossning med mina andra två och det kom tidigare med min andra...så jag gruvar mig lite inför hur denna gång kommer bli :-/ Ska köpa ett sånt där bälte tidigt så man har innan det blir värre sen.

Idag har jag oxå ringt kvinnokliniken för att boka tid för ett ultraljud efter min blödning som jag hade förra helgen. Har sen dess kommit brunt/gammalt blod varje dag.. och det beror ju troligtvis på blödningen då att det är det gamla som kommer ut och det var ingen fara sa dom på kvinnokliniken. Men jag vill dit nästa vecka för att se hur allt ser ut och om denna blödning läkt osv för att kunna slappna av helt. Ska dit dagen före vecka 12 och ser allt bra ut då så borde man ju kunna andas ut riktigt tycker jag. Tror ni att man får göra VUL eller UL då? Kanske blir VUL då igen det är pga blödningar jag ska dit..

• Matl
    lilleskutt86 skrev 2016-04-19 10:42:13 följande:

Jag var i vecka 11+6 igår när de gjorde vanligt ul på mig och då såg man tydligt. Men kanske de ändå vill göra en vaginal undersökning på dig iom dina blödningar.

Okej ja precis...får nog räkna med att det blir ett VUL. Men ja det hade varit skönt att få göra ett vanligt...men huvudsaken allt ser bra ut så Härligt med ditt lyckade ultraljud!
  • Matl
    EBLF skrev 2016-04-19 11:24:41 följande:

Är i vecka 8+3 och fick en liten blödning i morse. Det var gammalt blod, och inte alls särskilt mycket, en matsked kanske. Har inte ont, men är så himla nojjig nu!!! Jag som precis börjat slappna av! Var på vul i vecka 6+5 och då hade hjärtat börjat ticka, hoppas hoppas grynet vill stanna kvar :(

Ingen fara säkert! Så länge det är gammalt blod så ska det vara lugnt, fick jag höra senast idag av sjukhuset. Jag hade även en riktigt stor blödning för 1.5 vecka sen och trodde det var kört men nädå allt såg bra ut med fostret och hjärtat slog osv. Så blödningar behöver absolut Inte betyda nått hemskt, även om man såklart blir orolig. Det går nog bra ska du se!
Svar på tråden BF november 2016