Inlägg från: Matl |Visa alla inlägg
  • Matl

BF november 2016

vanjastina skrev 2016-03-15 10:16:16 följande:

Det här undrar jag med! Är i v 4+1 och får hem två digitala imorgon. Tänkte testa på torsdag morgon, då borde jag ju få "2-3" eftersom det då gått 17 dagar sedan ÄL (hade ÄL 29 februari). Man borde väl kunna få "2-3" från 14 dagar efter ÄL och framåt tänker jag..? Fast det kan säkerligen diffa något. Uppdatera hur det går!!

Ja jag tänker oxå att det borde visa 2-3 nu ändå..är ju ändå 16 dagar sen ÄL nu.. men kanske beror på när ägget fäste eller? Men samtidigt så fick jag ju plus på testet redan på bim -4 eller -5 så kan inte ha fäst så sent.. men ja, nån som har erfarenhet kring detta??
  • Matl
    vanjastina skrev 2016-03-15 10:57:01 följande:

Enligt hemsidan (cb:s) så mäter tester från befruktningen. 2-3 "ska" man få i v4-5 och 3+ när man är i v5+. Så för mig borde det kunna visa 3+ nästa tisdag då jag är i 5+1.

Men det står också att de stämmer i 93%, så det finns ju ändå en viss felmarginal där.

Ja men precis, läste det jag med. Då borde jag få 2-3 nu och nästa vecka 3+. Men som sagt...felmarginal finns det ju där så man ska nog inte bli besviken om det visar mindre..då är man nog bara nån dag tidig eller så Får se om jag vågar testa när dom kommer
  • Matl
    vanjastina skrev 2016-03-15 11:12:52 följande:

Ja, sen är halten hcg i blodet högre än koncentrationen som blir i urinen så man ska inte få panik heller om det inte är "exakt" på dagen ;p Det kan man lugna sig med :)

Tog ett test nyss som visade 1-2. Men som sagt har ju bara gått nån dag sen jag plussade och är på 4+2 nu, dessutom hade jag knappt hållt mig i en timma då jag kissar hela tiden Är inte direkt orolig heller då jag har massa symtom men hade varit kul att få 2-3 men är nog nån dag tidig. Men kan aldrig hålla mig, har sämst tålamod!! Haha Nu ska jag spara sista testet och ta nästa vecka istället!
  • Matl
    vanjastina skrev 2016-03-15 12:51:57 följande:

Jag tror inte du behöver oroa dig alls, man ska dessutom ta med morgonurin för att få korrekt med veckovisaren tror jag? :) Jag får se om jag testar på torsdagmorgon (4+3) eller fredag..

Hehe ja jag var nog lite för ivrig och testa idag även fast det var lite för snabbt Men sista testet ska jag spara nu iaf och ta på morgonen nästa vecka Spännande när du ska testa då!
  • Matl
    Bell13 skrev 2016-03-15 13:18:45 följande:

Jag gjorde test förra torsdagen och var 4+2 och fick 1-2 gjorde ett nytt på söndagen alltså 4+5 och fick 2-3 så oroa dig inte för det

Idag har dessutom illamåendet kommit med besked och har fått i mig ett halvt glas yoghurt. Fy är helt sänkt

Tack för positiva ord! Jag borde ha väntat nån dag med att kolla men är ju så spännande och lugnande dessutom att kolla :-P Men ska hålla mig en vecka nu.. Fy vad jobbigt med illamående!! Vet att jag mådde hemskt illa med dottern som jag var gravid med sist.. det kom i vecka 8 eller nått.. Hoppas det blir lindrigt denna gång! Än så länge kan det komma lite i vågor men inget farligt än.. Hoppas du mår bättre snart!
  • Matl

Vad kan man göra för att lindra ligamentsmärtor?? Jag kan få så jäkla ont ibland när jag vänder mig i sängen, reser mig upp osv.. Speciellt om jag gör det snabbt. Vet att jag hade såhär med mina andra två oxå...men kan man lindra detta eller är det bara att ta det väääldigt försiktigt och tänka sig för? Så obehagligt ju..

• Matl
    Bell13 skrev 2016-03-16 12:52:19 följande:

Igår kom mitt illamående på riktigt. Fick knappt i mig nån mat alls. Idag likadant men lite bättre efter en lång promenad. V 5+1 idag

Hur mår ni andra?

Usch vad jobbigt med illamående..hoppas det går över fort ändå! Ja du, jag har molvärk och det stramar och drar i magen imellanåt, kissar ofta, är väldigt trött, får lite yrselattacker med illamående ibland.. Och mina bröst gör ONT!
  • Matl
    Pluttisen skrev 2016-03-16 13:16:54 följande:

Nu smiter jag in hit och joinar! Äntligen fick jag hem mina stickor och jag plussade starkt utan morgon urin.

Är i vecka 6 (5+0)

Grattis och välkommen!!
  • Matl
    vanjastina skrev 2016-03-17 04:06:24 följande:

V 4+3 här idag. Fick precis "2-3" på cb digital, känns tryggt att hcg ökar iallafall och det stämmer ju bra med veckorna.. Ska ta ett digitalt nästa torsdag igen (då är jag i 5+3) och se om det slagit över till 3+, känns inte som att jag kan slappna av lite förrän då faktiskt.. Men så är det när man haft missfall innan. Då testade jag bara med digitalt en gång, i v 6+2 och då stod det "2-3" varpå jag visste att det inte stämde och sen fick jag MF dagen efter :/

Men hursomhelst är jag glad för dagens resultat!! :D

Åh vad härligt!! Skönt Ska testa jag med inom närmaste dagarna igen
  • Matl

Jag tänkte kanske ringa imorgon och boka tid för inskrivning hos mvc. Även om man inte lär få komma dit på ett par veckor ändå.. Tror det brukar vara runt vecka 12, var det med mina andra två iaf.

Svar på tråden BF november 2016