Inlägg från: vanjastina |Visa alla inlägg
  • vanjastina

BF november 2016

Tussilago89 skrev 2016-03-18 14:35:20 följande:

4+6 idag och varje dag till vecka 12 känns ju helt olidligt lång! ;) 
    Någon som också har BF 21 Nov kanske? Har ganska så tydliga symtom (ömma bröst, kissar hela tiden, spänner i magen och har även haft några dagar med rejält illamående som jag känner igen från när jag var gravid med dottern) men man vågar ju inte riktigt glädjas med nyheten före man passerat den magiska "gränsen". Antar att fler känner igen sig, speciellt om man som vi har varit med om missfall tidigare. Ni som har lyckats boka VUL, hur har ni gått tillväga? Som jag minns det så är första UL typ vecka 18? 

Jag har bf 20 november fast jag är i 4+4, inte alls många symptom ännu förutom molvärk i magen, känner att det gör ont i ligamenten liksom.. Kanske lite tröttare än vanligt men annars känner jag inte av graviditeten än, det skrämmer mig. Vill ha massor av symptom då jag fick missfall i februari, då hade jag verkligen 0 symptom.. Håller med att tiden fram till v 12 känns som en evighet!!
  • vanjastina
    Haarju skrev 2016-03-18 17:31:39 följande:

Snälla hjälp mig!

Jag slutade med p-plåster den 29 januari. Mens 1-7 februari.

Testa ägglossning 12,13,14,15 och alla visa att jag ej var fertil (digitalt ägglossningstest)

BIM va 29 februari (enligt sista mensen)

Testade clearblue vanliga och digitalt negativ 1,2,3,4 mars alla visa negativt.

Testa positivt 7 mars (testkollens billiga tester) ganska svagt.

8 mars visa digitalt 2-3 veckor. Och alla graviditetstest har blivit starkare och starkare för varje dag.

Va inne på VUL igår och då sa dom bara att fostret va max v5 nu. Enligt mensen borde ja va 6+4.

Kan de varit så att ägglossningen kommit senare så jag alltså blivit befruktade senare än jag trott?

Är jätte orolig för missfall så ska lämna nytt blodprov på måndag för att se om HCG har stigit.

Jag tror helt klart att du haft ägglossning senare än vad du tror, därmed blir det fel att räkna från mensens första dag :)
  • vanjastina
    Kärlekövervinnerallt skrev 2016-03-19 16:13:49 följande:
    Har bf den 21 november med. Men är bara 4+4 idag. Hur kan du ligga 2 dagar före??
    Hm, kan det ha att göra med när man haft ägglossning t ex? Jag är nämligen i v 4+5 enligt min app men har också bf 21 november, har räknat efter när min ÄL var.
  • vanjastina
    Kärlekövervinnerallt skrev 2016-03-19 16:22:56 följande:

Jag vet med säkerhet att min ägglossning var den 1 mars och för att få det rätt enl kliniken skulle jag räkna 14 dagar bakåt. Dvs sista mensen 16 feb.

Är det för att man har olika Luteus(heter det så?) faser?

Jag googlade "beräkna förlossningsdatum" och utgick från ÄL som var 29 februari. Fick olika datum på alla tre sidor som jag testade detta på (20 nov, 21 nov samt 23 nov) även om jag enligt alla var i v 4+5 :p så det kanske beror på vilken app/hemsida man använder helt enkelt, de tycks räkna fram resultatet olika.
  • vanjastina
    Bell13 skrev 2016-03-20 06:29:18 följande:
    Tog ett test förra söndagen och det visade 2-3 v och tänkte att det skulle visa 3+ idag när jag enligt NC är 5+5.
    Ångrar att jag testade och blir orolig att den inte ökat.
    Ska ta ditt råd och testa om några dagar efter 6+0
    Va inte orolig. Man ska ha en hcg nivå på 2499 eller runt det för att det ska slå över till 3+. Det är bara det att det tar längre tid för hcg att "gå över" i urinet än i blodet, så du kan ha rätt nivå i blodet men för lågt i urinet för att veckoindikatorn ska visa rätt (jag har googlat ihjäl mig på de här testerna eftersom jag fick missfall i januari och då slog de aldrig om från 2-3). Testa när du gått över 6+0, jag läste om många som inte fick 3+ förrän runt 6+2. Jag tänkte testa när jag är på 5+4, då är det en vecka sedan mitt 2-3 veckor, så får vi se..
  • vanjastina
    Esls skrev 2016-03-20 09:09:05 följande:

Jag är idag på 5+0 och känner inga symptom alls! Men är inte direkt stressad än, det är ju så tidigt och alla får ju faktiskt inte symptom!

Jag är på 4+6 idag, inte så mycket symptom här heller men det kan plötsligt bara slå till vet du ;)
  • vanjastina
    Belly skrev 2016-03-20 13:27:22 följande:

Jag hänger fortfarande med i denna tråden fast jag är sjukt oaktiv.

Jag har kommit till vecka 8 (9 på onsdag) och mina dagar är en j*kla pina. Akupunktur , lergigan comp och nästan helt sängliggande och ändå så mår jag så illa och kräks ibland,
    Tack vare lergigan kan jag iallafall äta igen.

Nu längtar jag nå enormt tills detta går över, solen kommer fram och jag kan leka med min son igen!

Usch stackare, när började du må så dåligt? :/ Minns att det var samma för mig när jag var gravid med dottern, kommer inte ihåg i vilken vecka det började men det försvann över en natt när jag var i v 15-16 iallafall! Sen mådde jag toppen, hoppas det går över snart för dig!
  • vanjastina

Idag gick jag in i v 6, nu känns brösten ömma och illamåendet har faktiskt slagit till här på morgonen, underbart!!!!! :D Det låter ju helt sjukt stt jag är göad för det men det lugnar mig faktiskt något då jag hade 0 symptom när jag fick missfall.

• vanjastina

Ni som testat med digitalt, när har ni fått 3+? Jag tänkte testa på torsdag i v 5+3, det har då gått en vecka sedan mitt 2-3 veckor.

• vanjastina
    monn skrev 2016-03-21 15:43:38 följande:

Jag testade en vecka efter jag fått 2-3 och fick inte 3+. Känner mig väldigt gravid så är inte orolig, men man vill se det! Vänta tills du är åtminstone 6+0 skulle jag säga :) så du inte blir besviken och orolig i onödan :)

Nja jag är för otålig så jag kommer testa i 5+3, men samtidigt kommer jag tänka på att det KAN vara för tidigt helt klart och inte oroa mig, då får jag testa efter 6+0 som du säger!
Svar på tråden BF november 2016