Inlägg från: vanjastina |Visa alla inlägg
  • vanjastina

BF november 2016

Bell13 skrev 2016-03-23 18:56:11 följande:

För mig har det inte gått bra idag. Blev missfall som jag var rädd för. Oerhört trist. Bearbetar så gott det går. Lycka till alla ni andra.

Beklagar verkligen ;( Styrkekramar till dig <3
  • vanjastina

Jisses vad illamående jag är, helt sjukt, och lättare lär det ju inte bli närmsta veckorna (5+3 idag).. Blir det ännu värre är jag rädd att jag får sjukskriva mig :/

• vanjastina
    idetenklabordetvackra skrev 2016-03-24 11:31:29 följande:
    Jag förstår dig !!! När de är som värst kan jag inte röra mig. .de bara rullar i hela magen och spyan sitter i halsen..har så varannan dag typ och bara sover när jag kan.. Idag har jag dock en bra dag med hanterbart illamående.. hoppas de blir bättre snart.. mitt slog till i v5-6 , är i v7 nu. . Urk ;)
    Jaa precis så är det :S Får nästan panik. Jag har en tvååring hemma så tyvärr kan jag inte gå och lägga mig och sova när som helst fast jag egentligen skulle vilja!
  • vanjastina
    Ztella skrev 2016-03-24 17:15:00 följande:

Ska jag vara orolig, gjorde ett digitalt clearblue och fick 2-3 igen. 5+4 idag borde det inte visa 3+? Eller kan det variera om det är morgonurin eller inte?

Om veckoindikatorn ska stämma ska man ta med morgonurin. Jag fick 3+ när jag var i 5+2 - men en del får inte det förräns närmare v 6+ så oroa dig inte :)
  • vanjastina
    Ztella skrev 2016-03-26 07:44:14 följande:

Vaknade med fruktansvärda kramper i magen inatt och dom håller i sig än, ingen blödning men känns som sist jag fick missfall... Då va det kraftiga smärtor men inget blod.. Ska åka till gynakuten.. Håll tummarna så är ni snälla :(

Hoppas att allt går bra!! <3
  • vanjastina

Alltså min magsäck och hjärna är totalt ur synk nu. Eftersom att jag mår superilla hela tiden så känns det dels som att jag är supermätt och precis har ätit ett helt julbord samtidigt som jag känner mig hungrig, så jävla jobbigt!! Vet liksom inte om jag är mätt eller hungrig, vilket gör att jag äter hela tiden. Tur att jag har världens megaförbränning för annars skulle jag nog gå upp 40 kg xD är ju bara i 5+5 just nu, är livrädd för att illamåendet ska bli ÄNNU värre sen efter 6+0 / 7+0 , har läst att det brukar vara som värst från de veckorna :S

• vanjastina
    Trasan87 skrev 2016-03-26 20:09:50 följande:
    Ja jag har typ samma, och äter jag inte hela tiden så kräks jag. Börjar bli svårt med fantasin då man är rätt kräsen!
    Skönt att jag inte är ensam - kräks också om jag inte äter. Så jag äter och spyr om vartannat, sypermysigt. Mår pyton just nu :/ Jag äter typ bär&frukt (mango, blåbär, päron, apelsin), broccoli, pannkakor, pasta och yoghurt, får kväljningar vid tanken på i princip all annan mat.. Försöker verkligen att tänka på att det är värt det i slutändan men just nu är det ju evigheternas evighet kvar.
  • vanjastina
    PoP 16 skrev 2016-03-27 06:01:29 följande:

Jösses. Plussade igår efter ha gått o dragit på att testa nästan en vecka - så rädd att kroppen lurades. Så sanslöst överväldigad och lycklig :D

Är första med bf 28e...

Hej alla!! :D

Hej, stort grattis och välkommen!! ;D
  • vanjastina
    Matl skrev 2016-03-27 11:21:15 följande:

Här välkomnar vi vecka 7 idag då.. inget speciellt hemskt illamående än *peppar peppar*. Det är det jag går runt och gruvar mig för...vet att det slog till ganska kraftigt vid vecka 9 eller så sist med mina andra två. Får väl se hur det blir denna gång Annars är det samma symtom som förut....extremt ömma bröst som växt, molvärk som kommer och går, kissar ofta, trötthet... hur mår ni andra?

Glad Påsk förresten på er!

Jag går in i v 7 imorgon och jag mår pyton.. Illamåendet från helvetet och kräks redan :/ Fattar inte hur jag ska stå ut, minns att jag kräktes fram till ca v 15 när jag var gravid med dottern. Man blir ju deprimerad när man mår såhär dåligt 24/7. Att tänka ut vad man ska äta är hemskt eftersom allt gör mig illamående - men äter jag inte mår jag ännu sämre. Usch.
  • vanjastina

Jag har ett sånt illamående att jag inte vet vart jag ska ta vägen, gick in i vecka 7 idag. Är det någon här som provat Lergigan mot illamående vid graviditet? Jag får ärligt talat panik på att må såhär, jag klarar liksom inte av vardagen. Postafen hjälper inte, jag blir bara jättetrött av dem och då mår jag ÄNNU mer illa

Svar på tråden BF november 2016