Inlägg från: vanjastina |Visa alla inlägg
  • vanjastina

BF november 2016

monn skrev 2016-03-21 17:28:39 följande:

Haha jag är också otålig som bara den! Har du koll på när du hade ägglossning? Har du det är det ju mer troligt att det stämmer. Jag tror min app räknar på ägglossning cd14, jag brukar ha 17, och menscykel 28 dagar, jag har 31, så jag hamnade nog lite efter :) uppdatera gärna! Spännande att se hur det går för oss! Jag har börjat må riktigt illa idag :(

Jag har gått efter mina ÄL-flytningar denna gång och är 90 procent säker på att den var den 29 februari, dvs för 21 dagar sedan. Jag fick ett missfall 4 februari så jag kan inte räkna som om det vore en vanlig cykel (för den brukar vara på sisådär 26 dagar och det blir helknasigt nu)..

Men som sagt är jag inte helt 100, men på 4+3 fick jag väldigt starkt på rfsu samt 2-3 på digitalt så jag har goda förhoppningar om att det ska visa 3+ snart ;)

Jag har också börjat må illa idag, är trött och superblödig dessutom, gråter för allt ;p Men det är skönt att ha lite symptom nu tycker jag!! :D
  • vanjastina
    Let it Rain skrev 2016-03-21 20:14:41 följande:
    Jepp, immunförsvaret ska tydligen bli riktigt nedsatt för att mamman inte ska stöta bort fostret. Det är bara att acceptera. ;) Läste dock att det inte kan ta skada av det, vilket iaf är positivt.

Du ligger väl ungefär 1,5 vecka före mig eller nåt sånt? Det syns nada på mig än så länge. Jag tittade på min mage i spegeln igår kväll och konstaterade att det skulle vara skrattretande om jag lade upp en magbild i den där FB-gruppen där flera postat sina, för jag ser inte det minsta uppsvälld ut - tvärtom, bara platt. Jag känner dock att livmodern är lite större än vanligt om jag placerar handen där utanpå, men det är inte synligt för ögat. Ska dock gå och göra det där ultraljudet imorgon bitti, så jag hoppas få något svar då. V. 5+2 imorgon. Killen dyker också upp på eftermiddagen, så han ska få sig en rejäl överraskning. :D

Jag var förresten lite uppsvälld precis i början, men det lade sig sedan. Det kan ev bero på att jag köpte probiotika som jag petat i mig två ggr om dagen (det ska tydligen förebygga allergier). Rekommenderas!
    Åh vad spännande med ultraljud!! Håll oss uppdaterade :D
  • vanjastina
    Bell13 skrev 2016-03-22 05:57:28 följande:
    Fick lite rosa på pappret nu och det brukar ju betyda att det är kört för min del hur var det för dig kom det riktigt blod eller var det bara som blodblandat slem/flytning?
    Håller tummarna för att det är en helt ofarlig blödning. Jag blödde till och från när jag var gravid med dottern men allt gick bra ändå.
  • vanjastina

Här har graviditetsillamåendet verkligen slagit till. Kräktes imorse, och nu gruvar jag mig för hur det ska gå på jobbet. Man vill ju inte att någon ska märka än!!

• vanjastina
    Bell13 skrev 2016-03-22 13:42:44 följande:

Alltså fattar ingenting
    Blöder lite nu typ som slem. Kan detta stämma?

Har du gått över 6+0 nu? Kan ju vara en helt ofarlig blödning, är det rödaktigt eller brunt? En brunblandad flytning t ex tyder på gammalt blod och då brukar man säga att det inte är någon fara!
  • vanjastina
    Bell13 skrev 2016-03-22 14:35:02 följande:
    Är 6+0 idag och ja det är brunt/mörkrött.
    Jag hade nog kontaktat gyn och bett att få komma på koll för att få veta hur det står till, jag håller alla tummar och tår för dig!!
  • vanjastina
    Haarju skrev 2016-03-22 22:39:42 följande:

Läkaren misstänkte ju art ja inte va i v 6 utan 5 förra veckan.

Tog blodprov i torsdags som visa 890 hcg nivå.

Igår tog jag nytt och visa 11000.

Alltså borde de inte va nån fara?

Ska på VUL nästan onsdag iaf. Är så jävla nervös :(

Det låter ju som en väldigt bra stegring tycker jag, tror du kan vara lugn :)
  • vanjastina

Tog precis ett digitalt, är på 5+2 idag, och fick 3+ !!!! Kan inte med ord beskriva hur skönt det känns, då det aldrig stegrade till det vid mitt missfall sist utan endast visade 2-3 v. Nu hoppas jag så jäkla mycket på att allt går vägen <3

• vanjastina
    Let it Rain skrev 2016-03-23 06:17:14 följande:
    Åh, vad fint att höra! ^^ försök slappna av i detta nu. :)
    Jaa det ska jag verkligen, känner mig hundra ggr lugnare nu :)
  • vanjastina
    Matl skrev 2016-03-23 10:41:12 följande:

Just nu sitter jag på jobbet och har en jäkla molvärk/mensvärk och mår illa.. Illamåendet är väl "bra" men så fort man får denna molvärk så blir jag nojig att nått är fel.. Även fast jag vet att jag hade samma med mina andra två Skulle vilja gå på ett VUL jag med bara för att få se att allt ser bra ut!

Så har jag med - växtvärk! :)
Svar på tråden BF november 2016