• palomablanca

Skånemammor hösten 2016

Hej!

Undrar om här finns fler skåningar som väntar smått under hösten som vill följas åt?

Själv har jag ett barn sen tidigare på drygt ett år och väntar syskon i november. Är 30 år, gift med min man och bor i södra Skåne. Vore trevligt med lite sällskap på graviditetsresan!

• Svar på tråden Skånemammor hösten 2016
  • Gabriella89

Trelleborg ??

orzia1 skrev 2016-05-07 20:18:26 följande:

Välkommen. Får ja fråga var i söder? Jag bor i Ystad och har bf den 8 okt

• Hilda77

Du har rätt Orzia. Bättre att vara glad nu. Just nu ligger han där inne säkert. :)
    Jag är förresten uppvuxen i Ystad. Bor nu utanför Trelleborg.

• orzia1

Vad roligt vi är ngr stycken som bor i söder...

Just nu längtar jag ihjäl mig efter rul som är om en v.. har dock fått hjärnspöke att något ska bara fel... men har sagt åt mig själv att inte googla så mkt ha ha... och ta det som det kommer

• pandoraDiem

Någon som ska göra/har gjort sitt rul i malmö på sus? I vilken vecka fick ni tid för det? Min barnmorska har skickat en remiss dit men jag har inte hört något från dem än, är i v16 nu.

• Hilda77

Tyvärr intePandora. Men den kommer nog.
    Jag kommer göra mitt vecka 19+0.
    Så det finns tid kvar för dom att skicka ut remissen. Min erfarenhet av vården är att remisser kommer ganska nära inpå själva besöket.

• Hilda77

Jag är likadan Orzia.
    På kub hade den lille något kortare lårben än vad veckan sa. Har ju googlat mig galen på det. Min förra son hade 3,5 veckas skillnad mellan lårben och huvud. Inget jag brydde mig om. Konstaterade bara att han fått pappas stora huvud o mina korta ben. :) önskar att jag kunde vara lika lugn denna gång!

• orzia1
    pandoraDiem skrev 2016-05-09 11:25:12 följande:

Någon som ska göra/har gjort sitt rul i malmö på sus? I vilken vecka fick ni tid för det? Min barnmorska har skickat en remiss dit men jag har inte hört något från dem än, är i v16 nu.

jag hade ringt bm o frågat..
  • orzia1
    Hilda77 skrev 2016-05-09 11:48:22 följande:

Jag är likadan Orzia.

På kub hade den lille något kortare lårben än vad veckan sa. Har ju googlat mig galen på det. Min förra son hade 3,5 veckas skillnad mellan lårben och huvud. Inget jag brydde mig om. Konstaterade bara att han fått pappas stora huvud o mina korta ben. :) önskar att jag kunde vara lika lugn denna gång!

Ja som sagt man har ju redan tillräcklig att oroa sig för, känns inte som man behöver mer... men ändå kommer tankarna, tror det är för att en tjej i en annan grupp fick dåliga besked,,som gör att alla hjärnspöke kommer... även om risken är väldigt liten.. o man kan inte göra ngt åt det om det är fel.. men försöka o inte stressa upp sig innan...
  • pandoraDiem
    orzia1 skrev 2016-05-09 13:01:05 följande:
    jag hade ringt bm o frågat..
    Hann aldrig ringa bm för igår när jag kom hem hade jag fått en tid, så den 7e juni blir det :)
Svar på tråden Skånemammor hösten 2016