• palomablanca

Skånemammor hösten 2016

Hej!

Undrar om här finns fler skåningar som väntar smått under hösten som vill följas åt?

Själv har jag ett barn sen tidigare på drygt ett år och väntar syskon i november. Är 30 år, gift med min man och bor i södra Skåne. Vore trevligt med lite sällskap på graviditetsresan!

• Svar på tråden Skånemammor hösten 2016
  • orzia1
    Hilda77 skrev 2016-07-14 20:50:26 följande:

Det går framåt för mig. Vecka 27 nu.

Har drabbats av en till komplikation. Min moderkaka växer igenom livmodern och ut i buken. riskerar att växa fast i andra organ nu. Så nu har jag en stor operation framför mig där de kommer ta bort min livmoder tyvärr.

Lilleman kommer att plockas ut i början på september, han är beräknad mitten av oktober. Så jag är bervös nu. Först för operationen som är besvärlig och sen en för tidigt fldd bebis på det.

Men så länge vi båda överlever så är allt bra. Tyvärr blir det dock ingen trea för mig.

Hur går det för er andra?

Usch det låter inte alls roligt för dig, det finns ingen chans att de kan rädda livmodern ?

Förstår det är tungt och veta redan nu att det inte blir en trea, men ändå skönt de har förberett dig på vad som måste göras så du inte hade vaknat upp efter snittet och de berättat det då för dig.

Kram
  • pandoraDiem
    Hilda77 skrev 2016-07-14 20:50:26 följande:

Det går framåt för mig. Vecka 27 nu.

Har drabbats av en till komplikation. Min moderkaka växer igenom livmodern och ut i buken. riskerar att växa fast i andra organ nu. Så nu har jag en stor operation framför mig där de kommer ta bort min livmoder tyvärr.

Lilleman kommer att plockas ut i början på september, han är beräknad mitten av oktober. Så jag är bervös nu. Först för operationen som är besvärlig och sen en för tidigt fldd bebis på det.

Men så länge vi båda överlever så är allt bra. Tyvärr blir det dock ingen trea för mig.

Hur går det för er andra?

Men nej, beklagar verkligen :( men skönt att ni har en plan, men förstår att du är orolig. Jag hoppas att du får bra med information så du kan känna dig någorlunda trygg med operationen.

Kram
  • Hilda77

Ska på ett samtal med läkaren den 28 för att få all information. Just nu känner jag mig inte trygg. Har långt till sjukhuset och sätter det igång, som det finns risk för så är det ambulans som gäller.

Vill bara att det ska vara över. Så osannolikt att jag skulle drabbas av detta då det är så ovanligt.

pandoraDiem skrev 2016-07-14 23:02:18 följande:

Men nej, beklagar verkligen :( men skönt att ni har en plan, men förstår att du är orolig. Jag hoppas att du får bra med information så du kan känna dig någorlunda trygg med operationen.

Kram

• pandoraDiem
    Hilda77 skrev 2016-07-16 09:22:49 följande:

Ska på ett samtal med läkaren den 28 för att få all information. Just nu känner jag mig inte trygg. Har långt till sjukhuset och sätter det igång, som det finns risk för så är det ambulans som gäller.

Vill bara att det ska vara över. Så osannolikt att jag skulle drabbas av detta då det är så ovanligt.

Ja verkligen maximal otur. Hoppas läkarbesöket inger iaf lite trygghet
  • orzia1

Vem här inne är "först ut " att föda ?? Jag är inte beräknad förrän typ 8 okt

• Hilda77

Jag är beräknad 13 oktober. Men blir början av september för mig.

Så snart. :) känner inte mig förberedd på att bli 2-barnsmamma. :)

• orzia1
    Hilda77 skrev 2016-07-16 18:52:11 följande:

Jag är beräknad 13 oktober. Men blir början av september för mig.

Så snart. :) känner inte mig förberedd på att bli 2-barnsmamma. :)

Ja då närmar det sig med stormsteg förstår du inte känner dig riktigt förberedd . hoppas ni inte behöver så många v på neo utan får komma hem till storebror väldigt snabbt
  • Melomel

Jag är beräknad till den 14 september. Mindre än två månader nu!!

Har ni andra mycket foglossning och andra besvär?

• orzia1
    Melomel skrev 2016-07-18 09:03:00 följande:

Jag är beräknad till den 14 september. Mindre än två månader nu!!

Har ni andra mycket foglossning och andra besvär?

Då närmar det sig verkligen nu

Jag har foglossning i blygdbenet och är glad det inte blivit värre trodde det i med jag fick det ganska tidigt i graviditeten och alla som haft foglossning skrämde mig o sa det blir bara värre

Sen lider jag fortfarande av mitt extrema illamående och får ngr liter dropp varje vecka.
Svar på tråden Skånemammor hösten 2016