• klyban

Ni som äter mycket socker, hur mår ni?

Anonym (omg) skrev 2016-03-11 18:07:21 följande:
    .Enligt dig så kan forskarna knappt något så du bör ta det med en nypa salt...

Exakt. Kroppen behöver det för att fungera. Kolhydrater är inte farliga utan lätta för kroppen att använda som bränsle. Det finns bra och dåliga kolhydrater. Bra att du börjar förstå skillnaden.

Vem har sagt att dom inte kan något?

Kroppen behöver inte kolhydrater för att fungera.
    Man blir inte hjärndöd, som du antydde innan har jag för mig.

• klyban
    Anonym (omg) skrev 2016-03-11 18:41:58 följande:
    Du.

Glukos är KOLHYDRATER! Kroppen behöver glukos för att fungera. Utan glykos skulle vi vara hjärndöda.

Ledsen, man behöver inte tillföra kroppen socker, glukos, kolhydrater eller vad du nu vill kalla det.
    Det är inte essentiellt för kroppen, då kroppen kan tillverka detta själv.
    Det exakt vad essentiellt betyder.
    Sen är det få som har en 100% kolhydratfri kost.

• klyban
    Anonym (omg) skrev 2016-03-11 21:50:36 följande:
    Vem har påstått att det måste tillföras? Läs om och läs rätt! Kolhydrater är däremot bra för de flesta människornas hälsa.

Ärligt talat, så vet jag inte vad du säger.
    Men mycket prat om att bli hjärndöd.
    Så den stora frågan är, varför säger du detta?
    När vi redan vet om att vi måste inte äta kolhydrater, för hjärnans skull.
    Och man blir inte hjärndöd, utan att äta kolhydrater.
    Av den enkla anledningen, att kolhydrater är en icke essentiell råvara.

• klyban
    Anonym (omg) skrev 2016-03-12 09:46:31 följande:
    Ingen har påstått att de behöver tillföras så läs om och läs rätt!

Kroppen drivs av SOCKER och kolhydrater är lätta för kroppen att ta till sig som bränsle. Kolhydrater är inte farliga men det finns bra och dåliga kolhydrater.

Du säger ju att man blir hjärndöd om vi inte får kolhydrater.
    Jag säger man inte behöver äta kolhydrater, då kroppen producerar detta själv om det behövs.

• klyban
    Anonym (omg) skrev 2016-03-12 09:49:10 följande:
    Jag märker att du inte förstår. Du har snöat fast på vad som är essentiellt eller inte som om det skulle vara en garanti för ett långt och hälsosamt liv. Sorry men så fungerar det inte.
    Inget som säger att man inte skulle leva ett långt och hälsosamt liv utan kolhydrater.
  • klyban
    Anonym (omg) skrev 2016-03-12 13:34:58 följande:
    Finns många långvariga studier som talar för att kolhydrater och dess fibrer mm är hälsosamt för oss. Men för all del, fortsätt att experimentera med din kost. Det finns inget som talar för att en diet med mest protein och fett skulle vara hälsosamt i ett långsiktigt perspektiv. Lycka till.

Du börjar yra om annat.
    Som inte känns speciellt relevant i denna diskussion.

Finns inget som talar emot heller.
    Vet inte varför du gör detta antagande, som ingen av oss vet det egentliga svaret på.
    Du börjar då istället yra om fiber, som inte är relevant.
    Men fiber är inte lika nödvändigt om man inte äter kolhydrater.
    Då fibrerna är till för att bromsa upp kolhydrat upptaget.

• klyban
    Anonym (omg) skrev 2016-03-12 13:36:42 följande:
    Läs om och läs rätt. Kommentaren var dessutom ursprungligen riktad till en som påstod att hens kropp fungerade utan kolhydrater...

Det gör den, då kroppen kan tillverka det den behöver själv.
    Och läsa om?
    Varför?
    Jag säger samma sak om och om igen, kolhydrater är icke essentiella då kroppen tillverkar det den behöver själv.
    Det är sen du börjar yra om andra saker varje gång.

• klyban
    Anonym (hmm) skrev 2016-03-12 14:16:03 följande:
    Fast det saknas nog underlag i forskningen för ett sånt påstående eftersom folk som regel äter kolhydrater. Jag menar, vi har inte sett tillräckligt många långa och hälsosamma liv utan kolhydrater för att det ska bli något annat än en gissning. Personligen känner jag ett par personer som har gått på strikt LCHF och fått katastrofvärden på hälsoundersökningar. Naturligtvis inget statistiskt underlag, men tillräckligt för att fungera avskräckande på mig. En måttfull och varierad kost är nog det bästa ur ett hälsoperspektiv.

Jo, och det är där problemet uppstår att man säger man inte kan leva ett långt och hälsosamt liv utan kolhydrater.
    Det går liksom inte veta.
    Vet du vilka värden som inte varit bra?

• klyban
    Anonym (omg) skrev 2016-03-12 16:50:30 följande:
    Nej eftersom glukos är kolhydrater...
    Jag tänker inte ändra nått, kolhydrater är inte essentiellt, då kroppen kan bilda det den behöver själv.
  • klyban
    Anonym (omg) skrev 2016-03-12 17:37:40 följande:
    Du läser mina inlägg som fan läser bibeln. Som sagt hen påstod att hens kropp drevs utan kolhydrater vilket naturligtvis är helt fel.

Och vilken idiot som helst, fattar h*n pratade om tillförandet av kolhydrater.
    Samtidigt ändrar detta inget, då jag har sagt samma sak om och om och om och om och om ige, och säkert ett par gånger till.
    Kolhydrater är inte essentiellt, då kroppen kan bilda det den behöver själv.
    Vad inbillar du dig det betyder?

• klyban
    Anonym (omg) skrev 2016-03-12 18:13:46 följande:
    Har du fastnat på repet? Fortsätt med att argumentera mot dig själv. Tjipp Tjipp! ;)
    Kolhydrater är inte essentiellt, då kroppen kan bilda det den behöver själv!!!!!!!
  • klyban
    Anonym (omg) skrev 2016-03-12 22:32:07 följande:
    Puss & kram!!!!!!!!
    Kolhydrater är inte essentiellt, då kroppen kan bilda det den behöver själv!!!!!!!
  • klyban
    Anonym (omg) skrev 2016-03-12 22:32:07 följande:
    Puss & kram!!!!!!!!
  • klyban
    Anonym (omg) skrev 2016-03-12 18:13:46 följande:
    Har du fastnat på repet? Fortsätt med att argumentera mot dig själv. Tjipp Tjipp! ;)
  • klyban
    Anonym (omg) skrev 2016-03-13 12:06:16 följande:
    Det betydersjälvklart inte att kroppen kan fungera utan kolhydrater. ;)
    Vad inbillar du dig detta betyder?
  • klyban
    Anonym (omg) skrev 2016-03-13 15:24:12 följande:
    Kära du, vad är ditt problem? Sluta hitta på att jag säger och tycker saker som du inbillar dig. Läs om mina inlägg och läs rätt. TACK.
    Vad inbillar du dig detta betyder egentligen?
  • klyban
    Anonym (omg) skrev 2016-03-13 17:54:38 följande:
    Nu hittar du på saker igen... Säger ännu en gång att du ska läsa om och läsa rätt. Vad håller du på med den argumentationen för? Nope, du får inte sista ordet bara för att du vill det.

Vad inbillar du dig detta betyder egentligen?
    Tänker inte säga annat om detta, då det är mycket självförklarande.
    Och kommer upprepas i all evighet.

• klyban
    Anonym (omg) skrev 2016-03-13 20:22:53 följande:
    Du är rolig du. Det var en person som påstod att hens kropp drevs utan kolhydrater vilket naturligtvis är helt omöjligt.

Är den meningen så svår att förstå?

• klyban
    Anonym (omg) skrev 2016-03-13 22:13:48 följande:
    Läs bara vad jag skriver utan att hitta på egna saker. Varken, hens, din eller min kropp kan överleva utan kolhydrater. DET kan du inte förneka.
    Jag skriver samma sak igen.
    Det är en väldigt enkelt och lättförståelig mening.
  • klyban
    Anonym (omg) skrev 2016-03-13 23:44:43 följande:
    Vad får du ut av att hitta på åsikter åt mig och envisas med ditt mantra om att kolhydrater inte
    är essentiella? Din kropp kan inte drivas av glukos som man kan likna vid socker. Många kolhydrat är faktiskt kroppens bästa väg till näring så varför lägga jobbet på levern att den ska jobba och omvandla fettet som du äter till kolhydrater så att kroppen kan drivas och satt du inte blir hjärndöd? Det är smartare att käka kolhydrater. ;)

Bryr mig inte om dig överhuvudtaget, eller har några åsikter om dig.
    Meningen är enkel att förstå, och berättar det man behöver veta här.

Svar på tråden Ni som äter mycket socker, hur mår ni?