Skötbord i sovrummet?
Ingen bra arbetsställning att ha det på golvet , vi hade skötbordet i sovrummet o hade blöta tvättlappar i en burk , funkade hur bra som helst .
Ingen bra arbetsställning att ha det på golvet , vi hade skötbordet i sovrummet o hade blöta tvättlappar i en burk , funkade hur bra som helst .
Vi har i sovrummet och använder våtservetter och bvc tanten tyckte väl sådär om det men jag orkar inte bry mig. Annars kan du ju bara köpa själva bädden och ha på tex sängen eller så finns det såna man ställer på badkaret om du har möjlighet och vill det
Våtservetter innehåller massa skit som inte jag skulle ens tänka tanken på att använda på mitt barns hud , testa bara att ta en våtservetter o torka bort svåra fläckar på en soffa , ja dom tar bort fläckar jättebra o det bevisar ju hur starka medel det är i dom .
Även oparfymerade våtservetter för barn innehåller kemikalier som inte är bra .
Vem har sagt att dom dör av det ? Det kan ge allergier för livet vilket är illa nog
Är glad jag fick igenom att inte ha skötbordet i sovrummet som både min mamma o min sambo tyckte var toppen. Jag kanske är klantig men skulle aldrig lyckas byta på sonen i sängen som mina vänner säger de gjorde för att få mer sömn.
För det första tycker jag det är äckligt att handskas med sådant i sovrummet för det andra så har jag massa gånger blivit både nerkissad från topp till tå och bajsad på....
Vill inte tänka på hur min rygg skulle ha mått om jag skulle lagt en skötbädd på golvet och bytt, har redan jätteont i musklerna av att gå och bära honom på ena sidan hela tiden.
Anvönder både våtservetter och torra tvättlappar.
Det finns väl vatten i kranarna där oxå ?
Trasor (bomullsfrotté) och vatten i en skål. (Verkar jobbigt, men jag känner folk som gjort så.) Eller skölja av lilla rumpan i handfatet, fast det går ju bara med de små bebisarna.
Nej, det låter onekligen svårgenomförbart!
(Jag kände några som hade heltäckningsmatta i köket... Hu.)
Badrummet. Varför skulle man ha det i sovrummet? Det är bara de första veckorna som man behöver byta på natten. Så var det med våra två iaf. Och då bär man lätt barnet till badrummet. Skötbord måste man nästan ha, du belastar ryggen för mycket om du ska byta på golvet eller i sängen. Och hantera bajs i sängen...? Det finns massor av skötbord på blocket billigt.
Att han blir röd ibland kan ju vara av servetterna :)
Googlade lite och i USA har man tagit bort en ingrediens, metylisotiazolin (MI) som orsakat utslag hos barn och det står specifikt "hypoallergenic - fragrance free, MI-free" på de wipes vi använder. Enligt nedanstående artikel togs den ingrediensen bort från den nordamerikanska marknaden i början på 2014 efter att det upptäckts att MI kan ge utslag. Jag känner mig således inte särskilt orolig för de produkter vi använder och som sagt var det dessa de använde på sjukhuset här också när vårt barn föddes, och vårdpersonalen borde ju veta vad de gör.
www.cbsnews.com/news/baby-wipe-chemical-tied-to-allergic-reactions-in-some-kids/
Allergi behöver inte visa sig varje dag
Har en 9-månaders som blir röd i princip direkt om vi använder våtservetter, så vi använder bara torra servetter. Har en sprayflaska med vatten på skötbordet som jag blöter servetterna med. På nedanvåningen har vi bara en skötbädd på golvet, inget skötbord. Blöter då servetterna med vatten från kranen och går sen och hämtar lillkillen (han ligger ju liksom inte stilla och väntar på mamsen ;)).
??
Tur att du inte är representativ.
Nej det är det inte för det vattnet blir kallt. Tänk vad obehagligt för bebisen. Vattnet ska vara ljummet när man tvättar och föräldrarna ha varma händer. När man är ute och inte har samma möjligheter funkar wipes men vanliga tvättlappar är överlägsna i materialet. Förutom Apotekets som suger.