• lillterror

Februaribebisarna 2016

Från graviditetssnack till bebisprat! Våra februaribebisar är äntligen här och nu börjar det nya livet med nya rutiner, mycket ändras oavsett om det är första eller tionde, och många frågor finns. Ska vi hjälpas åt att ge tips, råd, dela med oss av roliga historier, trösta och lugna i jobbigare stunder och bara njuta av livet med våra älskade små knyten?

Välkommen till världen älskade, efterlängtade, små underbara barn <3

• Svar på tråden Februaribebisarna 2016
  • busan00
    Hojjan skrev 2016-03-15 00:08:22 följande:

Vi ger bara Nan H.A. Hon bajsar 1 gång per dygn, första veckan var det gult sedan började vi med d-droppar och även magdroppar och då blev det grönt. Vi har slutat med all skit nu och hon får bara ersättning men det är fortfarande grönt. Strax över 3 veckor gammal nu och äter 650-700 ml (730-800 ml med pulvret inräknat) per dygn.

Vad ger ni och hur ofta bajsar er bebis?

Hur kommer de sej att min har nan h.a ? Den är väl för laktos ?:p vi ger nan sensitiv mera mildare emot magen p mer finmald , ger även d droppar å sen minifom . Hon bajsar ungeför varann dag i bland kan de gå 2 dagar . Men efter vi börja me minifom så har magen kommit igång mer innan dess så kunde de gå 3 dagar kanske 4 innan bajsade ..
  • busan00
    minneli skrev 2016-03-15 09:11:35 följande:

Ni som ger ersättning, hur ofta kokar ni flaskorna?

Inte så jätte ofta kokar dom naturligtvis innan dom ska anväder när dom är nya , annars 2-4 ggr i månaden kanske diskar annars ur de med lite diskmedel :)
  • busan00

Min tjej hickar vaeje dag ibland flera ggr om dagen p även nyser , gör era det?

• minneli
    busan00 skrev 2016-03-15 10:12:46 följande:

Min tjej hickar vaeje dag ibland flera ggr om dagen p även nyser , gör era det?

Ja det gör han :)

Lite snorig är han men jag vet inte om det är "sådana nysningar" direkt.
  • Hojjan
    busan00 skrev 2016-03-15 10:09:28 följande:

Hur kommer de sej att min har nan h.a ? Den är väl för laktos ?:p vi ger nan sensitiv mera mildare emot magen p mer finmald , ger även d droppar å sen minifom . Hon bajsar ungeför varann dag i bland kan de gå 2 dagar . Men efter vi börja me minifom så har magen kommit igång mer innan dess så kunde de gå 3 dagar kanske 4 innan bajsade ..

Nan H.A är till för de som har ökad risk för mjölkproteinallergi, vilket pluttan har för att jag har mjölkproteinallergi. Proteinet är mer sönderdelat än i de vanliga ersättningarna.

Laktos finns i alla modersmjölksersättningar som inte är "special" och endast säljs på apotek.
  • busan00
    minneli skrev 2016-03-15 11:07:20 följande:

Ja det gör han :)

Lite snorig är han men jag vet inte om det är "sådana nysningar" direkt.

Ok, tycker min tös nyser å hickar väldigt ofta men dom gör väl de i början :) sen ä hon lite snorig full näsan på möran men de går över fram på dan. Bara hon inte ä förkyld då e de kanske inte sp bra å gå ut? Å ja kanske har de för kalt inomhus , sen ja fick henne har ja fått drag ner på värmen ja är frusen av mig ja å vill ha 22-23 fryser ibland me de å , men nu har ja runt 20-21 ä svårt å få de kallt i sovrummet elementet ä inte ens på där å sover alltid me dörren uppe nu så de inte ska bli så varmt vilket vi aldrig gjorde innan hon kom , men ä ändå 22.5 i sovrummet :/ å svårt å veta va mkt man ska klä på henne nu när de börjar bli varmare ute har idag strålande sol å 13 grader . Så tror body byxor å mössa å öppen åk påse är på gränsen kanskw funkar så de inte bli för varmt .
  • busan00
    Hojjan skrev 2016-03-15 11:24:59 följande:

Nan H.A är till för de som har ökad risk för mjölkproteinallergi, vilket pluttan har för att jag har mjölkproteinallergi. Proteinet är mer sönderdelat än i de vanliga ersättningarna.

Laktos finns i alla modersmjölksersättningar som inte är "special" och endast säljs på apotek.

Ok har tyckt de stått emot dom som har laktos på den nan H.A men kanske sett fel :) ja använder iaf sensitiv den är så fint malda så å den är bra för magen är mer till kolik men tror de bleve bättre för hennes mage då vi trodde hon hade ont i den , använde fört bara Nan som var köpt i Norge å sen skulle vi köpa här p då fanns inre bara nan utan den hette nan pro så använde 2 paket av den å sen bytte till sensitiv :) hur ofta äter din tös/ pöjk kommer intr ihåg va du fick :)?
  • busan00

Hur gör ni med vattnet ni som ger ersättning? Jag vet ju de ska kokas innan sp klart , så jag kokar 3 ggr om dagen nytt p sen låter de svalna lite så de är ddrickbart å sen häller upp de i en termos , för hon klarar inte vänta till ja kokat å sen att de svalnar då precis när hon ska äta de tar för långt tid. Så nu håller de sej ju varmt hela tiden :)

Svar på tråden Februaribebisarna 2016