Vivan skrev 2016-03-12 12:11:59 följande:
Märker att min sover som bäst när vi liggammar och somnar båda två på nätterna så att vi sover nära. Han kan vakna till när jag flyttar mig. Jag vill dock helst våga ligga kvar då det är supermysigt och närhet är ju så viktigt för dem! De låg nyss i våra magar liksom
Jag försöker ge bröstet så ofta som han vill suga. Men har börjat med napp lite då och då. Jag kanske inbillar mig, men upplever ibland nu att han tar ett mindre tag om bröstet? Vet inte isf om det har med nappen att göra. På BVC sa sköterskan att bebisarna ska sova med napp helst, kände inte igen det? På BB sa de ingenting om det utan att det är bröstet som man ska ge.
Ja det är samma här, liggamning är populärt men än så länge har jag för mycket mjölk och det är svårt att styra flödet i den positionen ^^ så när hon bara vill snutta och vara nära så dränks hon nästan den stackaren :) och amma får hon göra när hon vill och så mycket hon vill, men väldigt ofta använder hon bröstet enbart som just en napp :)
Sköterskan på bvc sa exakt samma sak till mig! Men hon var väldigt noga med att påpeka att amningen ska fungera innan man tar till nappen, så hennes rekommendation var 10-14 dagar.. vill bara inte riskera att amningen blir förstörd :)