• Svar på tråden BLIR SÅ ARG! 4 åring designar kläder
  • Mooomin

Det skulle inte behöva tolkas som en försvarsställning om inte tex du uttryckte dig som du gjorde. Känner ingen som har de åsikterna du har som säger det utan att låta som att man är lite bättre än alla andra 95% som faktiskt lägger ut bilder på bl.a sina barn. När barnet är tillräckligt gammalt så frågar man naturligtvis. Jag anser inte att det är kränkande mot barnets integritet så länge det är bilder som är till barnets "fördel", dvs inte bilder där barnet gråter, är kladdig/smutsig, naken eller gör något olämpligt. Jag dkulle bli väldigt isolerad/utanför om jag inte hade tex fb då jag flyttat från min familj och vänner och jag gärna vill följa dom där, och de mig. Är fotoalbum som visades hejvilt förr oxå integritetskränkande anser du? .

LillaLoppi skrev 2016-03-17 18:23:15 följande:

Förresten, man blir inte isolerad av att respektera andra människors (inklusive sina barns) integritet.

Vadå "isolera"?

Du är ju rolig. Stora växlar här.

Förvarsställning d i r e k t ! Brukar bara betyda en sak.

• Mooomin

Då tar man bort bilderna då, om barnet misstycker.

Zadre skrev 2016-03-17 18:52:33 följande:

Har också kontakt med släkt och vänner på FB. Blandannat min kusin som jag nämnde. Kom föressten på ytterligare en kusin med barn som inte lägger upp bilder på dem, just pga deras intrigritet. Att jag vet hur deras barn ser ut är för att jag träffat barnet personligen.

Nej, du kan inte fråga din bebis om du får lägga upp bilder på denne, men du kan ju fråga honom när han blir större vad han tycker om det faktum att det finns bilder hans inte godkänt uppe på nätet. Är inte säkert att han kommer vara okej med det.

• Mooomin

Nej, det är jag inte. Du är överdriven. Dessutom handlar det om nån enstaka bild i månaden, inte fem om dagen. Bland vänner. Inte random folk.

• LillaLoppi
    Mooomin skrev 2016-03-17 19:18:03 följande:

Lite försent då kanske.
  • Zadre
    Mooomin skrev 2016-03-17 19:18:03 följande:

Bilderna finns fortfarande kvar.
  • Mooomin

Inte på ens fb.

Zadre skrev 2016-03-17 19:37:58 följande:

Bilderna finns fortfarande kvar.

• Zadre
    Mooomin skrev 2016-03-17 19:39:22 följande:

Inte på ens fb.

Men de finns fortfarande uppe på nätet.
  • LillaLoppi
    Mooomin skrev 2016-03-17 19:39:22 följande:

Inte på ens fb.

De finns kvar på nätet och på FB. Inte på din FB, men så fort du laddar bilder till FB så äger FB rättigheterna till bilden. Bilderna finns lagrade.
  • Mooomin

Ja, men det är ganska osannolikt att de används till någonting. Det är även något man vet om. Jag bryr mig som sagt inte om sådant. Det är inga konstigheter jag lägger upp. Jag och resten av sveriges och jordens befolkning förutom någon ynka procent. Det är inte JAG som är konstig. Isf är de flesta det.

LillaLoppi skrev 2016-03-17 20:23:10 följande:

De finns kvar på nätet och på FB. Inte på din FB, men så fort du laddar bilder till FB så äger FB rättigheterna till bilden. Bilderna finns lagrade.

• LillaLoppi
    Mooomin skrev 2016-03-17 20:43:08 följande:

Ja, men det är ganska osannolikt att de används till någonting. Det är även något man vet om. Jag bryr mig som sagt inte om sådant. Det är inga konstigheter jag lägger upp. Jag och resten av sveriges och jordens befolkning förutom någon ynka procent. Det är inte JAG som är konstig. Isf är de flesta det.

Om du bryr dig eller ej, har väl knappast med saken att göra. Det är vad ditt barn har att säga om saken i framtiden, som är av betydelse.
Svar på tråden BLIR SÅ ARG! 4 åring designar kläder