vemorkarvänta skrev 2016-03-20 10:25:56 följande:
Det är ju det som är lite mitt dilemma nu, att jag ska åka och träffa 3 av mina bästa kompisar i början på april, och då kommer jag bara vara i vecka 7, men jag vet att det kommer dröja ett tag innan jag får se vissa av dom ansikte mot ansikte igen. Funderar därför på att avslöja det för dom, jag vill verkligen se deras ansiktsuttryck :D. Annars måste jag ljuga ihop en historia om varför jag inte dricker alkohol :p.
Shit du har ändå hållit ihop det bra då :). Jag tror Max jag skulle kunna hålla mig till vecka 12 :D
Ja men det trodde jag också, att efter vecka 12 så skulle det inte gå att vänta längre. Men det har som sagt inte dykt upp något bra tillfälle. Övriga kollegor på jobbet får nog vänta till efter rul i mitten av april.
Tycker absolut att du kan berätta för dina kompisar om det känns ok. Att vänta till vecka 12 pga missfallsrisk känns som en oskriven regel och bryter man mot den så är man "modig" "dumdristig" eller liknande. Alla är olika och man vet själv vad som är bäst i sin situation.
Så som sagt, berätta för dina vänner om det känns rätt för dig.