• Birdie79

    Hjälpsam granne

    Tips på vad man kan göra / köpa till en granne som inte behövt hjälpa men ändå gjort det tex sågat sönder hundra år gammal låda som jag inte fick ut från källare, fixat mina iskalla element på vintern, kört ett stort bord i sin bil, låst upp tvättstugan när jag låst in hemnykeln :)) lånat sin mobil när jag glömt min pin kod :)) hjälpt mig i alla möjliga krissituationer.. han har ett hjärta av guld o jag vill tacka honom på något sätt men har ingen aning om hur?? Han är 60 år...

  • Svar på tråden Hjälpsam granne
  • lturdell

    Baka något! Fika eller bröd uppskattas väl alltid? Fråga nån dag vad han gillar. Kanske en fin whiskey, en bok om något intresse han har, en varm stickad tröja om det vart vinter (kanske tips till höst/vinter om han hjälper dig mera:D), bjud honom på restaurang eller på middag hemma. Eller helt enkelt en snygg krukväxt med ett extra fint tackkort

  • Birdie79

    Har frågat om han är allergisk mot något, fick svar att han är jättekräsen när det gäller mat o har alltid tackat nej till fika..

    Kläder nej, blomma nej :) han tycker inte om prylar...

    Kom med fler tips...

  • lturdell

    Presentkort på t ex Clas ohlson, Biltema, Bauhaus. Han gillar inte saker men där finns ju nödvändiga prylar... Gå på standup, konsert, museum, bio. Kolla let's deal efter nån spännande upplevelse. Har han fru? Köp en kryssning till dem

  • Birdie79

    Presentkort på Clas Ohlsson!! :) Skulle passa honom! Tack alla som tog sig tid o svarade! Godnatt på er! :)

Svar på tråden Hjälpsam granne