Anonym (F) skrev 2016-03-24 11:38:19 följande:
Att kunna simma kan vara skillnaden mellan liv och död. Har svårt att förstå att någon kan tycka att en potentiellt livräddande färdighet kan vara så oviktig.
Anonym (F) skrev 2016-03-24 11:38:19 följande:
Att kunna simma kan vara skillnaden mellan liv och död. Har svårt att förstå att någon kan tycka att en potentiellt livräddande färdighet kan vara så oviktig.
Men jag försökte att lära mig att simma i
tre år och misslyckades. Då ger man upp, oavsett hur viktigt det sägs vara av de som lärde sig det utan minsta problem. Jag har inte heller åkt skidor på tjugo år eller skridskor på nitton år, för det var inte heller min grej. Ni kunde lika gärna tycka att jag skulle lära mig flyga genom att flaxa tillräckligt länge med armarna, så ouppnåeligt är simning för mig.
Visst, simning är ju säkert bra. För den som lär sig det som barn och inte haft några problem med idrott och gymnastik. Men för mig har aldrig sånt där funkat, och det har jag förlikat mig med. Jag saknar inte heller att kunna simma, då jag inte har varit på badhus på tjugo år och knappast heller åker till badstränder längre. Och var skulle någon annars
behöva simma?
Det jag blir arg över är när folk blir som
besatta av att alla ska kunna göra en sak. Världen är nämligen inte sådan att alla är likadana. Alla har vi något svagt område. Därför måste ni också acceptera att alla inte
kan lära sig simma, och inte kräva att barn som har svårt för det ska lyckas...