• Anonym (Panik)

    Är det här en våldtäkt?

    Jag mår så dåligt, och jag känner mig smutsig och jag behöver få veta om jag har rätt att göra det.
    Jag har sovit dåligt i natt, och kring kl 5 i morse ville sambon ha sex. Jag stoppade honom direkt och sa att jag ville sova.
    Till saken hör också att jag har tappat lusten mycket till följd av att det gör ont vid sex.
    Så det blir inte ofta vi har det. Blir mest att jag tillfredställer honom på andra sätt.
    Han vill som sagt mer än jag och på sista tiden har han börjat med att attackera mig. Det går så snabbt för att sedan börja ta på mig.
    Nåväl, när jag vaknade så kändes det konstigt i underlivet. Det gjorde ont och det kändes kladdigt.
    Då har han penetrerat mig när jag låg och sov trots att jag sa nej.
    Det sjukaste är att han låtsas som ingenting.
    Vi har ett barn hemma och det gör att jag inte kan konfrontera honom om det här.
    Nu är dom inte hemma annars hade jag aldrig kunnat skriva.

    Är det synd om sambon som inte får tillräckligt med sex så att han har rätt att göra så här?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-03-27 13:42
    Jag vill tacka för det fina stödet. Det betyder väldigt mycket.

  • Svar på tråden Är det här en våldtäkt?
  • Anonym (abc)
    Anonym (???) skrev 2016-03-27 20:31:13 följande:
    Okej.. och du tror att ts glömt nämna att hon var halvvaken eller att hon ljuger då alltså? 

    Helsjukt att vilja ursäkta våldtäkter så extremt att man låtsas att män är efterblivna och inte kan skilja på vakna och sovande människor. Man kan vara osäker några sekunder över om någon är vaken eller inte. Inte så pass länge att man hinner ha sex med en människa. 

    Jag tycker att man enbart ska se till att ha sex med människor som har gett eller kan ge sitt medgivande och där i ingår att se till att en människa inte sover ja. Men att se till att personen man har sex med inte sover var tydligen aaaaalldeles för jobbigt. 
    Fast det där blir fel. Att man inte minns betyder inte att man sov hårt. Det betyder just bara att man inte minns. Den halvsovande hjärnan behöver inte lagra in minnen. Det vet man med säkerhet.
  • Anonym (???)
    Anonym (abc) skrev 2016-03-27 20:31:38 följande:
    Men snälla du, jag har ju skrivit argument i hela tråden. Hur kan man då säga att jag "inte har argument". Det blir ju bara fel.

    Våldtäkt är allvarligt, mycket allvarligt till och med. Just därför var det här ingen våldtäkt.

    Försök inte vända till mina ord genom att skriva "en kille" istället för "din man". Det är inte samma sak.

    I övrigt hänvisar jag till inlägg 113 som var helt klockrent. Läs det!
    Alltså du är ju välkommen att ha din egna sjuka definition på våldtäkt men i lagens riktiga definition är detta våldtäkt. 

    Nej, du ger inga argument. Att "jag skulle inte ha så mycket emot det och ta det med en klackspark därför är det inte våldtäkt" skulle vara ett argument är ju ett skämt. Hur du personligen tror att du skulle uppleva det är inte ens relevant. 
  • Anonym (abc)
    Anonym (???) skrev 2016-03-27 20:41:28 följande:
    Alltså du är ju välkommen att ha din egna sjuka definition på våldtäkt men i lagens riktiga definition är detta våldtäkt. 

    Nej, du ger inga argument. Att "jag skulle inte ha så mycket emot det och ta det med en klackspark därför är det inte våldtäkt" skulle vara ett argument är ju ett skämt. Hur du personligen tror att du skulle uppleva det är inte ens relevant. 
    Fast nu kryper du ner på en så låg nivå att jag snart hoppar av. Jag har skrivit många inlägg och argumenterat fram och tillbaka på flera olika sätt. Att du förvränger och försöker få det till något annat är bara tröttsamt.

    Nej, det behöver inte vara våldtäkt i lagens mening. Det blir liksom inte våldtäkt bara för att man inte minns, även om skrämmande många kvinnor tycks tro det.
  • Anonym (???)
    Anonym (Prata) skrev 2016-03-27 20:38:51 följande:
    Du vill verkligen inte fatta... Suck...

    Allt ts behöver göra är att fråga sin man om vad som hänt. Och sedan förklara för honom att hon mått dåligt av det inträffade och att hon hädanefter inte vill att han har sex med henne mitt i natten, oavsett om det verkar på hennes kroppsspråk och ljud att hon vill.

    Är han en bra kille så kommer han givetvis vara väldigt ångerfull över att ha gjort något hon mår dåligt över, ber om ursäkt och ser till att det aldrig upprepas. Är han en kass kille så kommer han börja prata massa skit för att på något sätt rättfärdiga sin handling, och då tar jag för givet att ts lämnar honom omedelbart. Inget konstigt någonstans.
    Haha herregud. Allt man behöver göra är att fråga sin våldtäktsman vad som hände.. Du kanske inte visste det men våldtäktsmän brukar inte erkänna eller ens anse att dem våldtagit någon. 

    Hade du läst tråden hade du redat vetat att ts man är ett svin även bortsett ifrån att han är en våldtäktsman. 

    Men visst.. ts borde reagerar på sin våldtäkt utefter vad hennes våldtäktsman känner..
  • Fiona M
    Anonym (Prata) skrev 2016-03-27 20:31:21 följande:
    Du vet ju inte vad som hände sen. Och det vet inte ts heller tydligen eftersom hon inte har något minne av det hela.
    Eh... Men ändå väljer du att tro att hon gett sitt medgivande?
    Trots att hon skriver att de har det allmänt dåligt, och att hon har låg sexlust pga smärta, medan han sätter sin lust först?
  • Fiona M

    Och varför envisas flera i tråden med att skriva att de minsann inte har nåt emot att väckas av sex?
    Nu gällde det TS, som redan sagt nej, och en snubbe som inte bryr sig om det, eller ens om hon vaknade = han kan inte säga att hon var medveten om det och kunde ge sitt samtycke.

  • Anonym (???)
    Anonym (abc) skrev 2016-03-27 20:45:18 följande:
    Fast nu kryper du ner på en så låg nivå att jag snart hoppar av. Jag har skrivit många inlägg och argumenterat fram och tillbaka på flera olika sätt. Att du förvränger och försöker få det till något annat är bara tröttsamt.

    Nej, det behöver inte vara våldtäkt i lagens mening. Det blir liksom inte våldtäkt bara för att man inte minns, även om skrämmande många kvinnor tycks tro det.
    Nej det har du inte. Du kan ju få lista alla dina argument till varför det inte är våldtäkt att ha sex med sin sovande partner som inte gett sin tillåtelse. Alla jag hittar är:
    -Det är vanligt.
    -Jag skulle ta det med en klackspark.

    End of arguments. Om jag nu ska vara snäll och kalla det för argument. 

    Och jo det är absolut våldtäkt i lagens mening att ha sex med sovande människor. Varför säger du att ts inte minns? Hon SOV. 

    -Ts hade redan sagt nej till sex.
    -Ts sov djupt.
    -Ts får ont av samlag.

    Ändå försöker du och din polare ert bästa för att dra det hypotetiskt så långt som möjligt att hon kanske var vaken och helt enkelt inte minns skiten. Hade hennes man börjat ha sex med henne när hon var halvvaken hade hon ju vaknat till mer utav sexet och smärtan. Tanken att hon skulle genomföra ett helt samlag, trots att hon inte ville och trots att det är smärtsamt, i ett halvvaket tillstånd och sedan somna om och inte minnas ett skit är så långsökt att man nästan måste vara familj till våldtäktsmannen för att komma på något så dumt. 

    Du får gärna hoppa av, människor som förminskar kvinnors utsatthet och våldtäkter behöver vi faktiskt inte höra mer av. 
  • Anonym (Panik)
    Anonym (Prata) skrev 2016-03-27 20:38:51 följande:
    Du vill verkligen inte fatta... Suck...
    Allt ts behöver göra är att fråga sin man om vad som hänt. Och sedan förklara för honom att hon mått dåligt av det inträffade och att hon hädanefter inte vill att han har sex med henne mitt i natten, oavsett om det verkar på hennes kroppsspråk och ljud att hon vill.
    Är han en bra kille så kommer han givetvis vara väldigt ångerfull över att ha gjort något hon mår dåligt över, ber om ursäkt och ser till att det aldrig upprepas. Är han en kass kille så kommer han börja prata massa skit för att på något sätt rättfärdiga sin handling, och då tar jag för givet att ts lämnar honom omedelbart. Inget konstigt någonstans.
    Om jag vill lyssna på en massa skitsnack så frågar jag vad som hänt.
    Det får bli på ett annat sätt.

    Hade det gjort skillnad om detta hänt flera gånger?
  • Anonym (abc)
    Anonym (???) skrev 2016-03-27 20:59:39 följande:
    Nej det har du inte. Du kan ju få lista alla dina argument till varför det inte är våldtäkt att ha sex med sin sovande partner som inte gett sin tillåtelse. Alla jag hittar är:
    -Det är vanligt.
    -Jag skulle ta det med en klackspark.

    End of arguments. Om jag nu ska vara snäll och kalla det för argument. 

    Och jo det är absolut våldtäkt i lagens mening att ha sex med sovande människor. Varför säger du att ts inte minns? Hon SOV. 

    -Ts hade redan sagt nej till sex.
    -Ts sov djupt.
    -Ts får ont av samlag.

    Ändå försöker du och din polare ert bästa för att dra det hypotetiskt så långt som möjligt att hon kanske var vaken och helt enkelt inte minns skiten. Hade hennes man börjat ha sex med henne när hon var halvvaken hade hon ju vaknat till mer utav sexet och smärtan. Tanken att hon skulle genomföra ett helt samlag, trots att hon inte ville och trots att det är smärtsamt, i ett halvvaket tillstånd och sedan somna om och inte minnas ett skit är så långsökt att man nästan måste vara familj till våldtäktsmannen för att komma på något så dumt. 

    Du får gärna hoppa av, människor som förminskar kvinnors utsatthet och våldtäkter behöver vi faktiskt inte höra mer av. 
    Och du tycker inte att det låter precis lika långsökt att hon skulle ha stannat i djupsömn under ett samlag medan kuken for in och ut utan att komma så mycket som till halvvaket tillstånd av behandlingen? Ursäkta, men det låter faktiskt ännu mer otroligt. . .

    Du sitter och envisas med att hon sov så djupt, men du måste ju erkänna själv att du inte vet. Eller är du typ synsk?
Svar på tråden Är det här en våldtäkt?