• Vicktess

BF December 2016

Hej alla blivande december mammor :)

Fick ett plus på stickan idag och har BF 1 December. Tänkte starta den här tråden så att vi kan följas åt, få råd och peppa varandra. 
    Så är det någon mer än jag som nyss fått ett plus på stickan? :)

• Svar på tråden BF December 2016
  • smehs

Hej hej.

Plussade i torsdags och går idag (torsdag) in i vecka 6 (5+0). Enligt olika appar är det BF mellan 30nov-2dec, så jag hoppar in här helt enkelt! :)

Jag och min sambo har försökt bli gravida sedan i juli. Fick tidigt missfall i september och nu plussade vi alltså igen. Livrädd att det ska gå åt skogen igen och övertolkar allt.

Det är vårat första barn och ingen har något sedan tidigare.

Jag har än så länge inte haft så många symptom. Lite molvärk (eller ja, konstant) över både äggstock och typ i svanken. Inget illamående eller spänningar i brösten alls. Blir helt nervös att något ska vara fel, men när jag var gravid som femtonåring (gjorde en abort då) vill jag minnas att jag inte började må illa förrän i vecka 7 ungefär.

Igår var det en liten blödning stor som en femma i trosorna så jag fick nästan panik, och sedan dess har det kommit lite rosa/bruna/nästan genomskinliga flytningar (alltså FÖRLÅT för too much info). Har någon utav er också haft det så? Blir så jäklarns rädd, men samtidigt har jag inte haft mer ont än molvärken och det börjar ge med sig. Kanske var det bara en genombrottsblödning? Vad tror ni?

Jag hoppas verkligen att vårat lilla gryn håller sig kvar därinne!

• Längtan02

Hej! Tänkte hoppa in här :)

Fick pluss på stickan igår och BF ungefär 4 December :) Ni kommer alla tankar på missfall osv. Detta är min första graviditet så nervöst är det. Hoppas det kan stanna. Och Stort grattis till alla er andra!! :)

• Längtan02
    Längtan02 skrev 2016-03-31 08:44:36 följande:

Fick pluss på stickan igår och BF ungefär 4 December :) Ni kommer alla tankar på missfall osv. Detta är min första graviditet så nervöst är det. Hoppas det kan stanna. Och Stort grattis till alla er andra!! :)

Kan tillägga att vi försökt länge och jag trodde inte jag kunde bli gravid. Jag åt pergotime nu i Mars så det har tagit sig på första kuren. :)
  • Fian88

Grattis!:)
    Jag fick prova Pergotime en gång (enkelkur) men blev överstimulerad, 4 ägg blev det så vi hoppade över det försöket. Men så tog det sig "naturligt" nu på andra äl efter kuren istället:). Hur många ägg såg man på dig?:)
  • Pumpalens

Jag vet, tankarna kom direkt och fort jag inte känner något (illa mående/trötthet) börjar tankarna. Tyckte nästan att alla tecken var tydligare innan jag testade positivt. Tror man skrämmer upp sig själv med sina tankar. 

Vi har försökt i två år och började en utredning men de tog sig nu under utredningsperioden. Men vi ska till dem för att få våra papper och även då får göra ett ultraljud och det är om en vecka ca vilket känns skönt för då kan man få se så allt är bra och det kanske lugnar :)
  • Helena 383

Eftersom det var så pass länge sedan jag var gravid och har glömt lite symtom så undrar jag om det är normalt att känna sig varmare rent generellt i kroppen? Vill även säga Grattis till alla som blivit gravida! Jag kan fortfarande inte tro detta är sant efter så lång väntan men jag försöker tänka positivt och inte tänka på MF men det är lättare sagt än gjort...

• sebbejonte
    Helena 383 skrev 2016-03-31 09:57:46 följande:

Eftersom det var så pass länge sedan jag var gravid och har glömt lite symtom så undrar jag om det är normalt att känna sig varmare rent generellt i kroppen? Vill även säga Grattis till alla som blivit gravida! Jag kan fortfarande inte tro detta är sant efter så lång väntan men jag försöker tänka positivt och inte tänka på MF men det är lättare sagt än gjort...

Kroppstemperaturen stiger ju med 0,5 grader när man är gravid har jag för mig så det är nog absolut normalt. Jag har värmeslag på nätterna fast vi har runt 20 grader inne eller strax under
  • Tess1990
    Helena 383 skrev 2016-03-31 09:57:46 följande:

Gu ja!

Jag blir jättevarm på en gång och förra gången höll de i sig till 3-4 månader efter födseln ^^

Haha mitt i vintern när jag var typ 7 månader så gick jag runt med tunn kortärmad klänning, tunna leggings och uggs när alla andra hade vinterjacka, mössa, halsduk, vantar, tjocka kläder och allt! Jag var så jäkla varm så jag kunde bara inte ha på mig jackan eller nåt ^^ det snöade till och med
Svar på tråden BF December 2016