• Vicktess

BF December 2016

Hej alla blivande december mammor :)

Fick ett plus på stickan idag och har BF 1 December. Tänkte starta den här tråden så att vi kan följas åt, få råd och peppa varandra. 
    Så är det någon mer än jag som nyss fått ett plus på stickan? :)

• Svar på tråden BF December 2016
  • Hannaberglund

Hej! Fick ett plus i förrgår! Helt chockerande för trodde inte de skulle gå så fort för vi bestämde oss att försöka oss på ett syskon för en månad sen. Enligt appen så har jag bf 8?dec. Våran son är född 12 dec 2013 :)

• Fian88

Hej:)
    Hoppar gärna in här:). Fick jättesvagt på gravidkollens sticka igår och nu på morgonen så var det inga tvivel längre!
    Detta blir andra barnet, vi har en son på 2,5 sen innan och har försökt sen juli-14 att bli gravida med syskon. Känns overkligt och fattar ingenting imed att jag har haft världens pms i flera dagar. Men detta är så välkommet och efterlängtat:)
    Bf blir runt 6/12:)

• MyL

Hej på er!

Jag plussade i torsdags den 24/3. Då det var första gången jag använde ägglossningstest är jag ganska säker på att BF är den 30/11. :) Försökt sedan i slutet av juli men haft problem med att få tillbaka mens efter ppiller-stoppet. Fick dock tydligt plus nu med både stickor och cb digitala samt att jag har flera symtom så visste nästan säkert bara några dagar efter ägglossningen.

• MyL

Kan tillägga att detta både är mitt och min mans första barn :)

• Vicktess
    Hannaberglund skrev 2016-03-27 07:52:18 följande:

Hej! Fick ett plus i förrgår! Helt chockerande för trodde inte de skulle gå så fort för vi bestämde oss att försöka oss på ett syskon för en månad sen. Enligt appen så har jag bf 8?dec. Våran son är född 12 dec 2013 :)

Åh stort grattis!! :) skönt ändå att det fick så fort haha. Här tog det också någon månad bara! Och roligt med så tätt bf datum till storebrors födelsedag :D
  • Vicktess
    Fian88 skrev 2016-03-27 07:54:22 följande:

Hej:)

Hoppar gärna in här:). Fick jättesvagt på gravidkollens sticka igår och nu på morgonen så var det inga tvivel längre!

Detta blir andra barnet, vi har en son på 2,5 sen innan och har försökt sen juli-14 att bli gravida med syskon. Känns overkligt och fattar ingenting imed att jag har haft världens pms i flera dagar. Men detta är så välkommet och efterlängtat:)

Bf blir runt 6/12:)

Grattis och välkommen hit! :) så roligt att det äntligen tog sig. Har du några symtom? :)
  • Vicktess
    MyL skrev 2016-03-27 08:01:47 följande:

Hej på er!

Jag plussade i torsdags den 24/3. Då det var första gången jag använde ägglossningstest är jag ganska säker på att BF är den 30/11. :) Försökt sedan i slutet av juli men haft problem med att få tillbaka mens efter ppiller-stoppet. Fick dock tydligt plus nu med både stickor och cb digitala samt att jag har flera symtom så visste nästan säkert bara några dagar efter ägglossningen.

Stort grattis och välkommen! :) precis så var det för mig också, visste att jag var gravid direkt efter ägglossningen haha. Lite sjukt egentligen att man kan känna sånt. Fick kraftiga symtom och sa till min sambo att i slutet av månaden kommer jag att plussa :)
  • Fian88
    Vicktess skrev 2016-03-27 09:01:38 följande:
    Grattis och välkommen hit! :) så roligt att det äntligen tog sig. Har du några symtom? :)
    Tack:)
    Det som känns annorlunda än så länge är att jag är trött, speciellt i kroppen, och lite svagt illamående till och från, även en svag pulserande känsla i livmodern (kände det med sonen också). Men än så länge inget annat. Vi lyckades i september förra året men blev tyvärr tidigt missfall men det känns verkligen som att det kommer gå vägen denna gången!:) Plusset är så mycket starkare så känns som att ägget nog borrat in sig ordentligt den här gången:)
  • Fian88
    Hannaberglund skrev 2016-03-27 07:52:18 följande:

Då blir våra nära i ålder. Vår son är född 4/10-13 och nu är vi beräknade till 6/12:)
  • MyL
    Vicktess skrev 2016-03-27 09:04:01 följande:

Stort grattis och välkommen! :) precis så var det för mig också, visste att jag var gravid direkt efter ägglossningen haha. Lite sjukt egentligen att man kan känna sånt. Fick kraftiga symtom och sa till min sambo att i slutet av månaden kommer jag att plussa :)

Tack ? Grattis till alla ni andra också. Så spännande just nu tycker jag.

Ja jättekonstigt att det går att känna så :D Jag har trott tidigare att jag var gravid men när jag verkligen var det kändes det annorlunda och jag var säker på att jag inte inbillade mig.
Svar på tråden BF December 2016