• lilsis

BF December 2016

BF 14 december om den stannar kvar.

Efter tre år spelar födelsedagen ingen som helst roll. Ingen alls, bara den stannar länge nog för att bli färdigbakt.

• lilsis
    linnea91 skrev 2016-04-13 18:40:07 följande:

Någon här inne som vet ifall man får äta surströmming när man är gravid??

Livsmedelsverket har koll på allt sånt :)
  • lilsis
    Tösen1989 skrev 2016-04-13 20:58:32 följande:

Hej!

Jag är i V5 på söndag inne i v.6. Detta är mitt första barn och inte hur det ska kännas, mår inte illa än men brösten är ömma. Hur känner ni er??

Det finns inget "ska" ;)

Jag har gått till drygt v7+ två gånger och mått som vanligt båda gångerna, lite mer huvudvärk än vanligt "bara".

Nu har jag lite molvärk till och från och flytningarna har ökat. Tar även Lutinus så mängden flytning är rentav löjlig.
  • lilsis
    busmonstret skrev 2016-04-13 18:41:12 följande:

ååh, jag är så sjukt trött och har inte alls samma energi som tidigare. Någon annan som känner samma?

Lite avis på alla som har så superbra koll också på vilken dag dom är i och allt. Min mens har varit så oregelbunden, men tror jag är i v. 6. Längtar till den 26:e och hoppas jag ska få kolla att allt ser bra ut.

Går dock och oroar mig relativt ofta och har "känningar" där kom mensen, fast inget än iaf :) peppar, peppar

Att man tror att mensen ska komma är typ skolboksexempel

Jag ska ringa fertilitetskliniken på måndag och tänkte mig ultraljud i slutet på april eller första veckan i maj, vill gärna kunna se hjärtslag. Vet ju exakt på dagen hur gammal graviditeten är
  • lilsis
    vickan5st skrev 2016-04-14 15:47:46 följande:

Hur många missfall har du haft..jag har haft ett i v12, sen 5 friska barn...

Det här är tredje, andra i år.

Det ligger mycket bakom varje då min äggreserv i princip är slut och mina äggledare inte fungerar. Har en kvar efter två utomkveds.

Så nu måste jag börja om med sprutor och äggplock igen.
  • lilsis
    Flygekorre skrev 2016-04-14 21:54:18 följande:

Beklagar verkligen :( Jag vet hur det känns efter mina 3... Har du testat trombyl och Lutinus? Det är ju det vanligaste "att testa" till nästa gång... Kram <3

Eftersom vi är hänvisade till IVF så är det både Lutinus och progynon.
  • lilsis

Jaha nu har hCG stigit trots allt.

Det blir sådan hjärnröra av det här!!

• lilsis
    Lillalitenjag skrev 2016-04-16 06:31:27 följande:

Hej alla! Var på tidig inskrivning i torsdags och är idag i 4+2, har fått bf 22/12 så hoppas jag iaf klarar julafton...

Jag har fått erbjudande om kub test även fast jag är under 35, nån annan som gjort detta tidigare? Som jag förstår det innefattar det blodprover i v 9 och ul i vecka 11/12.

Oj!

Det var en tidig inskrivning

Jag har av förklarliga skäl inte gjort kub men om jag någonsin är gravid så länge tänkte jag göra det, downs är inget jag gör abort för men det finns andra genetiska fel som är värre.
  • lilsis
    Lillalitenjag skrev 2016-04-16 06:59:54 följande:

Lilsis; ja de kör tidig direkt i v 5-6 här för att kunna gå igenom allt man ska undvika o vad man ska äta osv, på ett sätt roligt slippa vänta :)

Men det är ändå en riktigt inskrivning?

För hälsosamtal tidigt är vanligt
Svar på tråden BF December 2016