BF December 2016
Lilsis; de kallar det tidig inskrivning iaf men mer koll än så har jag inte :)
Lilsis; de kallar det tidig inskrivning iaf men mer koll än så har jag inte :)
Hur har ni all gjort, när ska man ringa till Barnmorska? Jag har läst runt om lite olika Mödravårdcentraler, det är inte lätt att välja. Tänker ni göra KUB?
Om du inte har någon särskild anledning eller gör kub i v.12-13 det så brukar man inte göra förren RUL i v.18-20
Men ja tror du kommer få både tidigare inskrivning och UL tidigare! Tror man gör TUL innan v.8 och sen försöker UL efter de
Yes vet, gravidhjärna ^^ skrev fel
Jag gjorde 3 UL/RUL, 1 UL och 1 TUL förra gången :P
OK! Jag ska nog ta och ringa Mödravården på måndag. Jag bor utanför Malmö och har läst runt på olika Mödravårdscentraler och det lutar åt Cura Mödravård - där var allt konkret beskrivet på deras hemsida. Det kändes bra! Jag kommer nog välja att göra KUB test och ett tidigt ultraljud.
Är det någon som berättat för sina föräldrar och vänner än? Vi ska försöka hålla oss så länge så möjligt, jag mår liksom bra så det finns ingen anledning att stressa med att berätta. Men kommer nog berätta det för våra föräldrar efter inskrivningsantalet:)
Om det bara var en liten blödning o hcgt fortf stiger så var det nog inget missfall! Håller tummarna för dig!

Nej vad tråkigt! :( Det är ju en stor fasa! Vad händer nu för dig, tror du att du fått ett missfall?
När ni säger 5 ivf menar ni 5 äggplock då?
För mig så fick jag 6 st befruktade ägg från ett äggplock, så det blev bara ett.
Inte jag, jag menar själva behandlingarna. Ska man vara så petig som vården räknas endast ET som ett fullskaligt IVF-försök, men det är ju bara slutet egentligen.
Dom räknar på samma sätt i min kommun! Är du gravid via ivf också?