Inlägg från: Makintoch |Visa alla inlägg
  • Makintoch

BF December 2016

Hej! Jag hoppar gärna in i gruppen! Jag fick ett svagt, men synligt plus idag! Ska ta ett digitalt gravtest imorgon för att få det bekräftat! Om jag har räknat rätt så har jag BF den 24/12(!!!) Så i år får vi förhoppningsvis världens finaste julklapp! Men jag ska vara ärlig och säga att jag inte blir besviken om jag går över ett par dagar ;)

Jag och min sambo är 26 år och det är första barnet :)

• Makintoch
    mocha8676 skrev 2016-04-20 23:49:30 följande:

Hej!

Själv är jag beräknad till 23/12. Känner på mig att det blir julafton om graviditeten håller sig. Jag är själv ett julaftonbarn och har alltid sagt att jag vägrarvfå barn på julafton, helst inte december alls.. Men nu känner jag att det är är en "lyxklagan" då jag är överlycklig över graviditeten och att jag är glad så länge man får ett friskt barn :)

Vad roligt att vi har BF ungefär samtidigt! Grattis till plusset! Har ni barn sedan tidigare eller är det första? Så känner jag också! Att hoppa över en månads försök för att inte få ett decemberbarn var aldrig ett alternativ! Tänker att jag ska göra det bästa av situationen så att det ändå blir roligt med födelsedag för bebisen!
  • Makintoch
    Kilgrave skrev 2016-04-21 00:02:30 följande:

Haha, vi har sagt saker som "det var bra att vi hade så dålig tajming den här månaden så vi inte får en julbebbe" (för att säga något "positivt" så vi inte blev för ledsna), men såklart var det såhär det blev haha. Får hoppas jag inte går över så det blir julafton men man vet ju inte.. :P

Själv tänkte jag att det skulle ta längre tid än vad det gjorde för oss så jag trodde inte heller att det skulle bli en decemberbarn! Men som sagt.. Världens finaste julklapp blir det! När är din BF?
  • Makintoch
    mocha8676 skrev 2016-04-21 09:14:25 följande:

Vi har en dotter på 14 månader! Ni då? Första barnet?

När jag var liten hade jag barnkalas nån vecka innan julafton och släktkalas dagen innan och blev inte alls firad på julafton förutom att jag fick grattishälsningar! Det tyckte jag var en bra lösning. Älskade julafton, så ville inte förstöra den med firande av födelsedag :)

Det var ju en bra lösning! Får bli något åt det hållet om graviditeten går igenom. Spännande! Har ni berättar för er dotter att hon ska bli storasyster? :) för oss är det första barnet!
  • Makintoch
    Redoförnytt skrev 2016-04-21 09:27:55 följande:

Jag hoppar in här!

Har nyss plussat och har BF runt 28-30 dec.

Är glad men livrädd efter långdraget och jobbigt MA i v12 i höstas.

Hur mår ni? Känner ni några symtom? ????

Välkommen :) jag kände inte av några symtom alls innan jag plussade. Nu när jag vet att det är ett litet embryo i magen tycker jag mig känna lite lätt molande värk ibland.. Men är säkert inbillning! Kände ju ingenting i förrgår :P du då?
  • Makintoch

Kontaktade mödravårdscentralen idag! Ska träffa barnmorska den 30/5 och ultraljud den 16/6! Så himla spännande!! Nu känns det mer verkligt :)

• Makintoch
    sillencillasill skrev 2016-04-24 16:26:04 följande:

Hej!

Plussade 14/4 och detta är min första graviditet. Är ensamstående och varit på klinik i Danmark. Är beräknad på julafton. Ups... Men är bara glad om det blir ett friskt barn så spelar ingen roll när barnet kommer.

Vad roligt! Då har vi BF samtidigt! Hoppas verkligen på en fin julklapp i år <3

Jag känner att oron för missfall ökar för varje dag som går. Känns jättejobbigt att behöva oroa sig i 6-7 veckor till! Vill bara passera vecka 13 så att man kan pusta ut lite iaf..
  • Makintoch
    GrönaDruvan skrev 2016-04-27 16:11:30 följande:

Är det bara jag som inte mår illa? Jag kan må lite skumt emellanåt, och må lite illa när jag blir hungrig, men annars inte. Inte avsmak för nåt och äter som vanligt...

Med första sonen mådde jag sjukt illa mellan vecka 6-9 och med andra mådde jag också väldigt bra, spydde 2 ggr, men det gick över lika fort som det kom..

Jag är så otroligt orolig just nu... Vet inte om jag klarar att vänta till ul 24 maj..

Jag mår inte illa! Jag tror knappt på att jag är gravid.. Känner egentligen inga särskilda symtom alls! Lite lätt ömma bröst och liiite liiite molvärk i magen emellanåt.. Blir orolig att allt inte är som det ska eftersom jag inte känner några gravsymtom!
  • Makintoch

Hej allihopa! Hur många av er har haft bruna flytningar? Jag fick det idag! Vet att det inte behöver betyda att missfall är på g, men jag kan inte rå för att bli orolig och ställa in mig på det värsta.. :(

Svar på tråden BF December 2016