Inlägg från: Makintoch |Visa alla inlägg
  • Makintoch

BF December 2016

GrönaDruvan skrev 2016-04-29 22:34:07 följande:

Idag har jag varit så deppig... Jag känner på mig att det är kört

14 månaders försök och så går allt så fel nu i vecka 9

Jag är så ledsen.

Varför känns det som att det är kört? Har det kommit mer blod? Jag tycker verkligen att du ska till gynakuten och få göra ett ultraljud så att du får besked! Tycker inte att du ska behöva gå runt hemma och fundera och oroa dig! <3
  • Makintoch
    sillencillasill skrev 2016-05-01 08:28:58 följande:

Ännu en morgon då jag hänger över diskhon och ulkar samtidigt som jag trycker i mig frukost. Har fått tabletter mot illamående men hann inte ta dem i tid idag.... Just den här biten kommer jag inte att sakna när det går över. Ska börja ett nytt jobb imorgon och det känns oroande när man ska kunna ge 100% och vara käck & gla. Några tips?

Vad heter tabletterna du tar? Jag har inte besvär med illamående (än) men när jag ringde MVC och bokade inskrivningssamtal rekommenderade hon ingefäratabletter mot illamåendet! Hon sa att man kunde köpa dom i hälsokostaffärer!
  • Makintoch

Är det fler som sover dåligt om nätterna? Jag vaknar kring 04-05 och måste kissa. Därefter vaknar jag säkert en gång i timmen. Tillslut orkar jag inte mer så då går jag upp och då känner jag mig inte alls utvilad. Jag är osäker på ifall det beror på graviditeten eller att det är ljusare ute på morgonen. Brukar inte sömnsvårigheter komma senare in i graviditeten? Jag är bara i vecka 7 (6+4)

• Makintoch
    Shhaw skrev 2016-05-11 14:34:02 följande:

Hallååå var precis på toa och såg att min flytning var ljus brun???????? jag är jätte jätte rädd!!! Vad ska hända nu? Snälla någon som varit med om detta? Har dock inga värk eller molande värk ???????????????? ååååh orkar inte med en fjärde missfall!!!!

Hej! Jag hade bruna flytningar i 6 dagar i vecka 6-7 men utan buksmärtor. För mig försvann det tillslut!
  • Makintoch
    Freijah skrev 2016-05-11 16:02:26 följande:

Igår var vi på inskrivning och läkaren kunde inte höra hjärtat med dopplern så vi blev skickade på ultraljud. Väl där konstaterades det att bäbisen slutat växa i vecka 8.

Så på måndag ska jag in och skrapas om det inte satts igång av sigsjälv innan dess.

Så min tid i tråden är förbi, jag önskar er alla lycka till.

Gud vad tråkigt att höra :( hur mår du? Jag beklagar och skickar styrkekramar <3
  • Makintoch
    Shhaw skrev 2016-05-11 17:33:41 följande:

Har du gjort någon ultraljud där allting varit som det ska? Alltså efter de bruka flytningarna

Nej, jag hade is i magen! Min mamma är barnmorska och hon avrådde mig från det. Hon sa att jag inte behövde oroa mig för mycket så länge det inte kom färskt blod. Och att ifall det är ett missfall på gång så spelar det ingen roll vad vul visar. Så jag bet ihop och väntade. Jag har tagit graviditetstest efteråt som fortfarande var positivt. Jag har fyra kvar så ska ta i ett par veckor till för säkerhetsskull :p
  • Makintoch
    sillencillasill skrev 2016-05-17 08:27:37 följande:

Det finns en till och sen har jag skrivit om det förut så du kan ha sett det innan.

Alltså att ta tåget till Köpenhamn ifrån Göteborg är inte så avancerat utan det gick snabbt och smidigt. De är supergulliga på kliniken och jag kände mig välkommen och hemma där.

Jag känner att detta är rätt för mig, iaf mer rätt än att lura någon på krogen eller vara kvar i ett dåligt förhållande för att producera barn. Nej, kärleken får komma sen när den vill. Nu är det jag och Grynet som kämpar för att det ska hålla hela vägen!

Heja dig! Så himla starkt och bra jobbat! Jag hade gjort precis samma resa som dig om jag var ensamstående och längtade efter barn! Det kommer att gå galant för dig och din lilla krabat! Och lillen kommer växa upp och veta att han/hon var extremt efterlängtad av sin mamma <3
  • Makintoch
    Andan skrev 2016-05-18 18:59:08 följande:

hej alla dec mammor!

För 2 veckor sedan skrev jag och berättade om att jag då i vecka 7+5 gjorde VUL där man bara hittade en fostersäck men inget foster... 2 olika BM gjordeVUL på 2 olika maskiner utan att hitta ett foster i fostersäcken....

Jag avskrev själv graviditeten var väldigt ledsen tyckte att många grav symptom försvann...

Jag och min man har gjort IVF och visste vad ett missfall skulle innebära kroppsligt och själsligt.

I måndags var jag på uppföljning, trot eller ej men de hittade ett perfekt litet hjärta. Vilken lyckochock! Vi var ju helt säkra på att det inte gått vägen!

Är nu i 9+6 BF 21 december är just nu värdens lyckligaste :)

Ååhh vad roligt att höra!! En riktig solskenshistoria <3
  • Makintoch
    LyCKa55 skrev 2016-05-18 21:11:19 följande:

Alltså det här med MA.. Verkar ju jättevanligt i den här gruppen. Innan jag gick med här visste jag inte att det existerade.

I den gruppen jag va med i när jag skulle ha sonen hade ingen haft det. O vi va ändå ca 40tjejer. Väldigt märkligt tycker jag.

Har blivit jätteorolig för det då mina symtom minskade i v.8 o fortfarande är milda. Nu har jag mått mer illa igen men jämfört med förra grav mår jag som en prinsessa

Jag kände inte heller till MA förrän vi började försöka..

När man pratar om missfallstatistik (att 15% av alla graviditeter slutat i missfall), är MA inräknad i de 15%? Är det någon som vet?
  • Makintoch
    Juliiiiiia93 skrev 2016-05-19 09:53:09 följande:

Hej hoppar in här jag med.. jag är gravid i Vecka 8+4 och beräknar min lilla som en liten julklapp 24 december. Själv fyller jag 20 så kan bli en födelsedagspresent.

Planen var inte riktigt att pricka in julafton. Men jag var helt säker på att det skulle ta tid då jag opererat bort en cysta på äggstocken samt ätit ppiller i ca 8 år. Men slutade med ppiller 17 mars och sen hände det direkt.. så kan det gå men ingen är gladare än vi.

Jag har mått ganska bra.. känt av några vanliga symtom, ömmande bröst, svullen, lite illamående.

Och det värsta.. tröttheten. Men nu har jag endast tröttheten kvar, det får man ju ändå vara glad för, men på något sätt så vill man ändå känna av gravititeten.. hur har ni det? :)

/ Julia

Vad roligt! Jag har också BF på julafton :) jag har mått som vanligt fram till vecka 9 (8+0) men nu har jag de senaste dagarna känt av hunger, nedsatt aptit och lite lätt illamående.. Det är jobbigt att vara hungrig och äta när man inte är sugen på någonting.. Men hoppas att det ska hålla sig såhär, det är hanterbart!
  • Makintoch

Är det fler som är konstant hungriga? Jag blir hungrig en-två timmar efter att jag ätit.. Och då snackar vi inte lite hungrig! Börjar tycka att det är lite jobbigt om man får gnälla lite :p

• Makintoch
    Sarahoee skrev 2016-05-25 09:18:49 följande:

Jag är hungrig jämt! Det är nästan pinsamt. Jag snusade förvisso innan grav så det kan ju ha med det att göra också. Det känns som jag hela tiden är på jakt efter mat haha

Skönt att höra att det inte bara är jag! Problemet är att jag ibland inte är sugen på något! Så då är jag jättehungrig men kan inte komma på något jag vill äta.. Har blivit att jag äter en massa frukt mellan måltiderna!
  • Makintoch
    olw24311 skrev 2016-05-26 09:45:03 följande:

Hej. Hoppar in här om det går bra. Väntar mitt 3e barn. Bf 24 december. Fyller 38 och bor i Stockholm

Välkommen! Vad roligt, jag har också BF på julafton! :)
  • Makintoch
    Redoförnytt skrev 2016-07-30 22:03:19 följande:

Någon som börjat handla grejer?

Vad i så fall?

Hur tänker ni kring vagn? Vad prioriterar nu osv?

RUL i veckan. Längtar efter att se att något faktiskt finns där inne!! :)

Vi har köpt barnvagn, babyskydd och lite kläder! Vi hade egentligen tänkt köpa barnvagn begagnat så jag höll lite koll på utbudet på blocket. Då kom det upp en annons om rea på babyproffsen så då slog vi till! Var bara i vecka 16 när vi köpte vagnen ;p det blev till och med billigare med vagnen än vad vi hade räknat med att köpa en begagnad! Babyskyddet köpte vi däremot begagnat!
  • Makintoch
    littlemissladylina skrev 2016-08-04 20:29:46 följande:

Hej alla blivande decembermammor???? Vi var på RUL för en vecka sedan och väntar nu vår andra lilla tjej den 27 dec! Overkligt att det redan gått halvvägs, men förstår bara inte hur jag ska orka (min dotter är 2,5 år nu och inne i en galen trots-period och jag har foglossning och är helt slut trots att jag haft 4 veckors semester nu...)????..Kan foglossning bli bättre allt eftersom?

Förresten, är det någon här som vet om det finns en FB-grupp för oss med december BF att ansluta sig till? Tyckte det var så bra vid förra graviditeten, med allt stöd/råd man fick via den gruppen????

Ja det finns det! Bli vän med Michaela Gonzalez så lägger hon till dig i gruppen!
  • Makintoch

Hej tjejer! Är det någon mer som har fått åderbråck? Jag upptäckte att jag fått små åderbråck i underlivet.. De gör inte ont eller är till något besvär. Men har läst att de kan göra väldigt ont så är lite smått panikslagen inför tanken att de ska bli större! Är bara i vecka 28 än..

• Makintoch
    Mariro skrev 2016-09-27 13:40:12 följande:

Alltså jättedum fråga, men hur upptäckte du dem? Kände med finger eller såg med spegel? Har du även en tyngdkänsla i underlivet?

Jag tycker inte det var en dum fråga! Jag har en kompis som relativt nyligen fått barn och jag mindes att hon nämnde att hennes underlivet såg annorlunda ut när hon var gravid. Därför har jag kollat med spegel då och då för att "checka läget". Jag har inte känt av någon tyngkänsla eller likande. Hade jag inte kollat med spegel hade jag nog inte upptäckt det alls! Hoppas som sagt att de inte ska börja ge symtom.. Än så länge är de som sagt väldigt små!
  • Makintoch
    Ledilnaan skrev 2016-10-18 19:03:32 följande:

Det är en väldigt bra fråga, hon har inte skrivit sen 3 april...

Jag har för mig att TS fick missfall <3

Tror inte hon är kvar i tråden.
  • Makintoch

Tess1990, 2a barnet BF 2/12

Cossi 4e barnet BF 6/12

BIX, 2a barnet BF 08/12

Vasilisat 1:a barnet BF 11/12

Hallondricka 2:a barnet BF 11/12

Mariro, 1a barnet BF 16/12

Ciz, 3dje barnet BF 19/12

Y o L o 2:a barnet, snitt 19/12

Sillencillasill första barnet via klinik 20/12

Andan: 2a barnet. BF 21/12 plan snitt 13/12 IVF

Marialia 1:a barnet BF 21/12

Ledilnaan 4:de barnet, BF 22/12

Mocha8676, 2:a barnet, ivf. BF 24/12

Olw24311 3e barnet BF 24/12

Makintoch 1:a Barnet BF 27/12

Babybluiee, första barnet, bf 28/12

Sh0rtie89 1:a barnet, bf 30/12

• Makintoch

Jag har varit hur lugn som helst inför förlossningen men nu när jag passerat BF börjar jag bli nervös.. Tänker mycket på hur livet kommer förändras och har lite katastroftänk. Tänker på hur det i värsta fall kan påverka min och min partners relation mm. Vet inte om jag gör det undermedvetet för att inte bli besviken ifall det skulle bli så. Är det någon som känner/kände likadant?

Svar på tråden BF December 2016