Inlägg från: Babybluiee |Visa alla inlägg
  • Babybluiee

BF December 2016

Tänkte hoppa in i tråden :)

Första graviditeten för både mig och sambon, kom lite som en chock då vi inte hade planerat detta.. Men så kan det gå :)

Är i vecka 10 nu och har precis berättat för sambons familj och väntar till morsdag för att berätta för mina..

Har berättat för chefen för någon vecka sen då jag jobbar med utåtagerande så jag behövde förflyttas :) alla som vet om det är super positiva vilket känns bra för jag var lite orolig då jag och killen blev tillsammans (officiellt) i januari.. Har dock känt varandra i många år :)

Vad har ni gjort åt ert illamående? Håller på att bli tokig över att inget hjälper :/

Babybluiee
  • Babybluiee

Glömde att skriva att bf antagligen är den 25 december, väntar på bekräftelse från bm :)

• Babybluiee

Har testat åkesjuketabletter och armband.. Funkar inte, sen är ett annat problem att jag har svårt för att svälja tabletter eller medicin i flytande form.. Men ja bara att bita ihop, hade ett par nästan bra dagar förra veckan så :p

• Babybluiee

MP88

Jaaaa! Glass har varit min räddning i 3-4 veckor.. Det och frallor utan smör/pålägg... :p

Har börjat kunna äta lite mat men långt ifrån allt, kött är helt ute ur bilden (vilket är drygt för jag gillar kött).. Har inte heller kunnat ta mina vitamintabletter eller omega 3, men det får vara.. Bättre att skippa dem ett tag och få behålla det lilla man får i sig i matväg än att spy upp allt liksom :)

• Babybluiee

Har inte rul fören den 15 augusti.... :/ har iof fått göra ett innan då jag behövde dropp.. Men knatten sprattlar på så är inte så orolig :)

Har inte börjat handla direkt, mer än en åkpåse och den kunde jag inte låta bli bara för den var på rea :p ska in och kolla på barnvagn och liknande med sambon på måndag :)

En fråga bara, någon som har problem med nysningar? Nyser minst 5-10 ggr dagligen och ofta 3-7 i rad.. :p

• Babybluiee
    Seaflower skrev 2016-07-16 05:10:47 följande:

Åh, ja!! Jag nyser så jag blir galen snart! I stort sett hela dagarna, men om jag vaknar mitt i natten så nyser jag då med. Vilket resulterar i täppt näsa/rinnande näsa så jag inte kan sova :-O

Jag är allergisk mot katt och pollen i vanliga fall och har läst att graviditet kan göra det värre! No shit..

Det är därför jag skriver detta kl 5 en lördagmorgon.. Vaknade 03.30 och ska dessutom jobba idag

Usch! Har iof ingen allergi sen tidigare men det stoppar en inte från att nysa som en tok :p
  • Babybluiee

Värmen är inte min favorit måste jag erkänna, sen hjälper det inte att vi har ca 30-35 grader på jobbet :/

Är det någon mer än jag som i perioder får så jäkla ont i brösten och att de kliar? Vaknade inatt av att de värkte så jag inte kunde sova mer :/

• Babybluiee

Var på rul i måndags, efter lite tur.... Barnmorskan hade gett oss fel datum, turligt nog ringde jag och kollade för det kändes fel med rul i vecka 22 :s

För vår del lutar det mot en britax Go next, gillar att den är så smidig att vika ihop och känns riktigt skön att köra, iallafall när vi testat i affären.. Sen gillar jag att man kan vända och vrida på den hur man vill på ett enkelt sätt liksom :)

• Babybluiee
    Miaairam skrev 2016-08-07 14:21:23 följande:

Jag ska till Ullared på torsdag och hoppas kunna göra en del fynd där. Någon som vet om de redan har vintersaker?

Jag var där i torsdags, fanns en del grejer till bebisen, men utbudet av kläder till både mamma och bebis var rätt litet tyvärr.. Tror det rörde sig om typ 15 olika plagg till mamma var av det mesta var utplockat :/
  • Babybluiee

Har idag varit inne och beställt både vagn och babyskydd, känns skönt att kunna pricka av lite från listan! :)

Blev en britax go next i grå, sen valde vi att köpa britax babyskydd också för det känns smidigt att kunna klicka ur/i dem i vagn utan extra adaptrar och liknande :)

En av anledningarna till att vi fastnade för go next var för stötdämpning, smidigheten när man ska fälla ihop den och ja sådana saker.. Hoppas bara att den fungerar lika bra när det verkligen gäller som man föreställer sig :p

Svar på tråden BF December 2016