BF December 2016
Någon mer än jag som har problem med att det "smäller" i bäckenet/höften när de vänder sig när man ligger ner? :s
Någon mer än jag som har problem med att det "smäller" i bäckenet/höften när de vänder sig när man ligger ner? :s
Jag! Sjukt obehagligt.
Tess1990, 2a barnet BF 2/12
BIX, 2a barnet BF 08.12
Vasilisat 1:a barnet BF 11/12
Mariro, 1a barnet BF 16/12
Ciz, 3dje barnet BF 19.12
Y o L o 2:a barnet, snitt 19/12
Sillencillasill första barnet via klinik 20/12
Marialia 1:a barnet BF 21/12
Ledilnaan 4:de barnet, BF 22/12
Mocha8676, 2:a barnet, ivf. BF 24/12
Babybluiee, första barnet, bf 28/12
Vi har pratat lite här hemma om vaccination, jag vet att det finns måååååånga åsikter men det är inte det jag vill fråga om..
Men om man nu skulle vaccinera sig, borde inte ens partner med göra det?
Menar skulle partnern bli sjuk smittas ju bebisen ändå?
Om du som gravid vaccinerar dig så är chansen stor att bebis i magen även har fått skyddet!
Det skadar ju inte. Tror det kostar 130:- för icke-riskgrupp att ta vaccinet. Jag har just tagit sprutan (3 minuter sedan!) och ville att mun sambo skulle ta också, för säkerhets skull. Men han vågar inte! :D
Idag 05.25 kom vår lilla Neo :) 53cm och 4310g :)
Bm var hos oss på första hembesöket ( blivit flyttat för jag blev inlagd )
Pojken har gått upp fint i vikt, trots att jag nu äter dubbelt med antibiotika.. Grädde i tuttarna ;p
Snacka om att man blev lättad :)
På fredag blir lillkillen 3 veckor är nu 57cm lång och väger 4.8kg.. :)
Pojken växer som ogräs trots att han har blivit förkyld.. en månad gammal, 59cm lång och 5390g.... :p följer sin kurva så det är väl helt okej :)
Själv börjar man väl bli människa igen, åkte på en livmoderinflammation veckan efter förlossningen och blev inlagd ett par dagar.. sen dubbel antibiotika när man kom hem, hann sedan vara fri från den i typ 2-3 dagar innan man åkte på förkylning xD men som sagt nu börjar förkylningen släppa, man börjar få upp lite energi igen :)
Ang underlivet har jag inget att bidra med, gjorde ju KS :)
Jobbigt att få infektion i livmodern, jag fick det i samband med förlossningen med första barnet.
Fick du o bebisen ligga inne på sjukhuset då? Måste varit jobbigt, skönt att du mår bättre nu.
Min pojk är en månad och några dagar och är 59cm lång och väger 5,5 kg.. så i kläder är vi på 56 och 62 lite beroende på hur stora/små de är i storleken, har kommit fram till att det kan variera ngt djävulskt mellan de olika plaggen fast det står samma stl i dem....
Vi använder Pampers stl 2 :)
Just med sömnen har vi varit rätt bortskämda för han har sovit riktigt bra enda sen födseln vill ha mat max 3 ggr och oftast bara 2.. och detta var så även när jag käkade antibiotika så vi har inget att gnälla över :p