Inlägg från: Vasilisat |Visa alla inlägg
  • Vasilisat

BF December 2016

OOOOOOO! Gratulerar alla mammor <3 

Jag vill vara med i klubben :) 
    Är i v30 ( 29+3) och beräknad den 11/12 :) 
    Så oerhört glad över min bebis :) 
    Även om livet vände sig så fruktansvärt illa men nu är det bra igen :) 

Måste bara berätta...

Gick isär med barnets far för några månader sedan,han förvandlades till en ´gris´  när jag blev gravid. Först var han glad över graviditeten sedan försökte övertala mig till abort... och jag som kämpade så mycket för att bli gravid .
    Han valde inte komma hem,men stanna med kompisar och dricka gång efter gång,och då ..dök upp att han är gift med två barn och lever dubbel liv .Jag var bara älskarinna som blev på smällen.Allt vi hade var ett lögn ... Sista gången jag träffade honom han var så full och ångerfull att han försökte putta ner mig i trappan...Jag hade tur och både jag och bebis mår bra idag :) 

Blev avstängd från jobbet pga graviditeten ( Kriminalvården) . ...
    Ett rent helvete med Fkassan. ..

Tackar min mamma och syster som gav mig största stödet när det kändes skit ..
    Men idag :) efter långa resan jag kan pusta ut och bara vara höggravid utan att bekymra mig över ekonomi eller brist på stödet :) Snart kommer min älskade och väntade barnet <3 
    Jag vet att jag klarar av att bli en bra mamma,som ensamstående :) 

p.s. innerst inne är jag tacksam till barnets far att han låter mig va ifred och är inte intresserad av oss alls. Tacksam att jag blev gravid efter så många år  <3 

• Vasilisat
    Hallondricka skrev 2016-10-03 13:52:37 följande:
    Här med
    WOW ! Gratulerar {#emotions_dlg.flower} snart är det dags Baby
    O vad jag längtar Solig
  • Vasilisat
    Ledilnaan skrev 2016-10-03 19:16:08 följande:

Jag har varit sjukskriven sen v.23 pga foglossning, och den har inte blivit bättre, gör så otroligt ont så jag kan inte ens gå vissa perioder. Hade gärna jobbat några veckor efter v.23 om jag kunnat, för att få lite mer pengar inför allt som måste köpas, men men, kan jag inte gå så kan jag inte jobba heller. Jobbar i hemtjänsten.
    Är nu i v.29, så kommer att ha varit hemma län
    ge innan han kommer. Jag passar på att försöka sy och virka lite till lillen.

Detta jag ville höra :) vad gör man hemma :D 
    Hmmmm sy och virka är inte min grej...tyvärr,det gör min mamma alltså barnets mormor istället Hjärta
    Undrar om det finns mer tips på sysselsättning ? 
    Tänkte köpa målarbok idag men eh..inte min grej heller... läsa och sova har jag tröttnat på :/ 
    Juste, gåt i v 31 idag och avstängd från jobbet pga risker i arbetsmiljö...men jag längtar av att jobba :D 

Beklagar över foglossning :( styrkekram {#emotions_dlg.flower}
  • Vasilisat

Ni som har börjat använda stödbälte ,
    Får man verkligen stöd,hur,vilken kroppsdel ? 

Tvivlar på att jag har foglossning, bara ont i ländryggen och magen(då det känns att det tynger ner så mycket ) , och såklart varje gång man ställer sig upp är man direkt kissnödig ... Kan en bälte lindra mina besvär ? 

• Vasilisat
    BIX skrev 2016-10-07 20:40:42 följande:

Det känns som att jag ska spricka.

Förstår vad du menar :D 

• Vasilisat

Usch ...foglossning! Är med i klubben .. Rynkar på näsan 
    Inget roligt när man blir så begränsad... Kommer snart längta ihjäl mig tills den dagen jag får träffa min lilla kärlek Baby Så sugen på att börja träna,gå ut o promenera..nu kan jag knappt gå 300m och då är jag slut ...ont överallt + urin som droppar då och då + hemorrojder som kikar ut ibland ... åh ! 
    Idag är jag bara i v31 (30+6) ..åhh... så mycket kvar ..går hemma och försöker inte gnälla, mina katterKatt lyssnar ändå inte Skrattande 
    Ena dagen blir man misshandlad inifrån och den andra vänder bebis så så att man känner ingenting alls...Tur jag köpte doopler ) angel sound) då får man ha mysiga stunder, lyssnar på hjärtat och myser Hjärta
    Funderar på att besöka fotvården nästa vecka Flört lite lux ska man unna sig Solig eller ärligt talat det är utmaning att klippa tånaglar Gravid 
    Kämpa på alla härliga mammor ,snart är det dags för mys attacker och eventuellt bajs attacker Baby

• Vasilisat
    Y o L o skrev 2016-10-10 13:28:15 följande:

Jag upplever det som sammandragningar om jag går annat än jättesakta, är det fler som får så? Jag går inga långa sträckor pga foglossning utan sd kommer bara jag ökar på stegen lite.

Samma här ... långsamt glider fram som en snigel..och endast korta sträckor Tungan ute
    I morse hade ganska obehaglig känsla i höger sida, som typ mensvärk,dröjde inte länge men man blir förskräckt av alla dessa obehagliga smärtor man inte riktigt vet vad det är ... 
    Fast min BM säger att jag måste promenera mer, och oftare... säger bara tack men de är otäckt när det gör så ont ..Obestämd
Svar på tråden BF December 2016