• Let94

BF December 2016

Blev medlem i detta forum idag :) har BF 27 december, första barnet.

Har en extremt lugn bebis ( flicka ser de ut som på RUL och tillväxt ultraljud)

och vissa dagar e jag på gränsen till att åka in då jag nojjar sönder på att hon borde röra sig mer där inne. Någon mer som har en luuuugn bebis?

• Let94

Tack allihopa !

Ja alltså ja brukar inte känna oro att hon skulle va helt typ död, men kanske att navelsträngen är runt halsen eller så :o kanske alltid är en oro man har när man e gravid men har nog varit lite smått orolig att ngt ska gå fel sedan ja såg plusset!

Idag har ja faktiskt testat o bara ligga still o dricka kallt o allt sånt där, även knuffa på ordentligt på magen i väntan på reaktion men de har varit nada... har känt ca en liiiten klen " vändning " eller vad man ska kalla de sen kl halv 8 imorse.... tänkte jag ringer förlossning på östra för att iaffal rådfråga exakt va dom räknar som minskade fosterrörelser men kommer inte ens fram, varje gång jag ringer st

• Let94

Ok de skickades iväg skriver om :

Tack allihopa ! Är i vecka 32 nu :D

Ja alltså ja brukar inte känna oro att hon skulle va helt typ död, men kanske att navelsträngen är runt halsen eller så :o kanske alltid är en oro man har när man e gravid men har nog varit lite smått orolig att ngt ska gå fel sedan ja såg plusset!

Idag har ja faktiskt testat o bara ligga still o dricka kallt o allt sånt där, även knuffa på ordentligt på magen i väntan på reaktion men de har varit nada... har känt ca 2 små klena " vändningar " eller vad man ska kalla de sen kl halv 8 imorse.... tänkte jag ringer förlossning på östra för att iaffal rådfråga exakt va dom räknar som minskade fosterrörelser men kommer inte ens fram, varje gång jag ringer in så klickas jag efter att ha stått i kö :(

O de där med o raka benen och där nere tycker jag e en ren kamp hahah.. tar såååå lång tid

• Let94
    Emmask skrev 2016-10-28 23:38:43 följande:

Åk in imorgon om du har möjlighet. Man ska alltid åka in en gång för mycket och bm kommer vara förstående. De uppmuntrar det. Ring innan och säg att du kommer, så är de förberedda. Sannolikt är det ingenting, men att inte åka in för att man inte vill vara till besvär eller vara "den som är den" är att göra sig själv en otjänst. De är vana :)

Åkte in dagen efter och de gjorde inget ultraljud men lyssnade på hjärtat, och då började hon kicka som en galning förstås :') aa tyvärr tänker man nog lite för

Mycket på va andra tycker i sånna sammanhang!
  • Let94

Gick på havandeskapsledighet för en vecka sedan då ja jobbar inom korrtidsvården som blir för tung och stressig arbetsmiljö den sista tiden av graviditeten De är 56 dagar till BF... är redan sjuukt rastlös och behöver lite tips på vad man kan fördriva tiden med!! :D

promenader tar jag redan, har redan fixat o ordnat allt för bebisen, förra helgen målade jag om köket i brist på annat, o allt med städning är också redan gjort haha....

kolla serie/ film o läsa böcker etc e inte riktigt min grej att spendera flera timmar på varje dag....

Va gör ni när ni är lediga / hemma ??

• Let94
    Emmask skrev 2016-11-01 17:44:54 följande:

Åh så avis jag blir! Jag har 65 dagar kvar och ska jobba i sex veckor till. Jag ägnar fritiden åt att sortera lådor, städa ur garderober, sätta upp lampor - allt jag skjutit på men av nån outgrundlig anledning bara måste få gjort innan bebis 2 kommer. Jag hoppas hinna få lite ledigt innan bebisen kommer och ska då laga en massa matlådor och baka inför besök. Klä om möbler. Se serier. Sy barnkläder! Åh vad jag önskar mig ledighet.

När har var föräldraledig blev huset min värld och allt som inte var fixat gjorde mig tokig, eftersom jag såg det dagligen men inte hare händer över till att fixa det. Så denna gången fixar jag förväg.

Förstår de ! De är väl dumt o klaga av mig såsätt, hade aldrig klarat av o jobba med de tunga lyft osv vi har på mitt jobb :o! blir tokig bara för har inte sparat så mkt aktiviteter tills denna ledigheten utan har nästan bockat av allt >.<... men men, önska ja kunde dela med mig lite av ledigheten till dig !
  • Let94
    Redoförnytt skrev 2016-11-02 12:50:42 följande:

Hur långt innan BF kommer ni "gå hem"?

Är så svårt att veta hur man vill/orkar ha det.

Jag har bf 27 december, fick gå på havandeskapsledighet den 28 oktober då jag arbetar inom vården med mycket tunga lyft varje dag, ibland cancer patienter som behandlas med cellgifter, och relativt tungt o stressigt jobb'
  • Let94
    Ledilnaan skrev 2016-11-01 11:39:17 följande:

Jag har så ont i höften av foglossning att jag inte kan göra så mycket, det är extremt jobbigt. Jag vill städa och greja inför bebisen, men det går inte.

Ne va tråkigt :/ testat sånt där bälte man kan köpa o ha runt höfterna ?? Min BM tipsade om de
  • Let94
    Y o L o skrev 2016-11-01 09:40:38 följande:

Du kan få komma hem till oss och fixa allt :)

Jag målade en vägg, 3 kvar till dig haha! Jag har tappat all ork!

Haha jamen visst :D, vi hade en dum bård" i mitten så de såg förj*vligt ut innan vi fick målat om de i 4 omgångar :( så e nog inte rätt person för o fixa de
  • Let94
    Ledilnaan skrev 2016-11-02 21:04:32 följande:

Jag har testat det mesta, foglossningsbälte, värme, akupunktur, inget funkar. Det är bara att härda ut, tyvärr. Men tack för tipset.

Fy.. e så glad jag inte haft så mkt problem med något än, "lagom" mycket ryggvärk, foglossning och knappt något illmående eller förändrat humör xD... bara undrar o väntar när mitt ska komma typ !
Svar på tråden BF December 2016