Y o L o skrev 2017-01-24 08:23:23 följande:
Hur mår ni mammor nu? Hur gamla är era små och hur långa är de och vad väger det? Skulle va kul att jämföra :)
Min dotter blev 5 veckor igår, vi var på Bvc och mätte o vägde o träffade läkare.
Hon är 57 cm lång och väger 4,6. Enligt läkaren är hon stark, hon är duktig på att hålla upp huvudet och hade starka armar tyckte läkaren :)
Min tjej blev 5 veckor igår, vägde vid födelsen 3555g och var 52 cm lång. Är idag 56 cm o väger 4190 g, misstänkt kolik och vi har testat allt men nu blivit remitterade till rehab för akupunktur ! Stannat av i vikt vid 2 tillfällen så ger ca 60-90 ml ersättning 2-3 ggr per dag efter ammning då ja ev inte har tillräckligt med bröstmjölk. Går fortfarande långsamt upp i vikt.. så ska testa mer ersättning men hon är så glumpsk och sätter ofta i halsen så ja sitter med grov panik! Har dessutom kolikflaska!
Jag själv mår bra kroppsmässigt, blödde aldrig särskilt mycket efter förlossningen, och tror redan mensen kom igång då avslaget slutade ett tag och sedan fick jag som vanlig mens som inte var avslag ! Vikten är dock inte i närheten av den vid start haha . Blev även sydd och verkar ha läkt fint, testat att ha sex och de gick bra !
Har dock ont i mitten av magen något åt höger sida fattar inte vad de är !