• Fian88

BF December 2016

Precis gått in i v 24 och gått upp ca 5 kg, känns helt ok!:)

• Fian88
    Seaflower skrev 2016-08-09 11:04:43 följande:

Hej tjejer! Det är inga glada besked jag kommer med nu.. Har vart på rul nu och bebis i magen ville inte vara med längre och slutade antagligen att leva i v 15, bara att min kropp inte fattat det än. Jag ska in imorgon och få tabletter och sen in på fredag igen för att sätta igång allt..

Just nu är jag mest nervös över att det ska sätta igång här hemma och att det kommer ut i toaletten ????

Jag fattar inte hur jag ska berätta detta för min dotter ????

Så jävla drygt.. Från gravid till inte gravid på en minut ???? Varför kunde inte min kropp vara normal och stöta ut det i v 14-15 istället ????

Åh nej! Beklagar!!:'(
  • Fian88
    Mariro skrev 2016-08-10 13:04:41 följande:

Jag vet inte riktigt om det är foglossning eller om det är nått annat, men jag känner av en typ av en brinnande träningsvärksaktig känsla i översta delen av skinkorna, speciellt efter att jag har suttit ett tag. Och speciellt nu de första tre dagarna efter semestern. Och det gör ont, men är överkomligt. Får dock ont i höfter och insida lår när jag sover, så får liksom pressa mig fram när jag ska vrida mig från en sida till en annan.

Om du använder dator i jobbet kanske alternativet kan vara att jobba hemifrån där man kan variera ligg/sitt/stå positioner?  

Låter absolut som foglossning:(
    Jag har inte så mycket än men har jag varit uppe och gått mycket så går jag som en stel tant framemot eftermiddan/kvällen;). Får också ont när jag ska vända mig i sängen och sover numer på sidan med en kudde mellan benen, tips att prova, tycker det hjälper:)
  • Fian88
    Y o L o skrev 2016-08-14 08:44:40 följande:

Vi har stolen höger bak. Har funkat bra även då en kör själv. Spegel på nackstödet så en ser har funkat bra.

Jag funderar nu på hur vi ska göra med nr 2. Ska hon sättas fram eller mitten bak eller ska stora tjejen (ca 3 år då) sättas fran nu? Hur har ni gjort som redan har två barn?

Vi kommer sätta 3 åringen fram och bebisen bakom. Jag kör inte ändå och då är det smidigare att ha bebis bak med mig om man behöver panikamma på färden;)
  • Fian88
    Andan skrev 2016-08-17 17:55:42 följande:

Någon som har koll på ifrån vilken vecka man hör till förlossningen om det händer ngt? Vecka 23?

Tror det är lite olika i olika landsting, men tror från v 22+0. Är du orolig över något?<3
  • Fian88
    Hastis skrev 2016-08-21 15:09:28 följande:

Vi har varit på sjön i helgen och med krycka var det inte super smidigt men men..haha. Har sedan igår haft onda sammandragningar i går kväll så jag grät lite och vaknat hela natten med ca 2 timmars mellanrum av att dom gör ont. Nu innan vi åkte hem halkade jag dessutom landade på rumpan men ändå det har inte blivit bättre... Usch lite orolig blir man ju men det rör sig där inne iaf! Funderar på att vila massa nu när dom äldsta åker till sin pappa och ta en varm varm dusch och ev ringa imorgon. Hur tycker ni det låter? Vill bara ha lite bollplank innan jag får panik:) kram

Sammandragningar ska inte göra ont så jag hade hört av mig till förlossningen och rådfrågat med dom!
  • Fian88
    Hastis skrev 2016-08-22 09:53:26 följande:

Hej hej lite uppdatering:)
    Ska in till förlossningen idag och få en totalt genomgång av mig och bebis. Sovit illa och vaknat flertal gånger i natt med:/

Usch då! Lycka till och hoppas allt ser bra ut<3
  • Fian88
    Gabriella89 skrev 2016-08-22 18:59:41 följande:

Tycker bebben varit otroligt lugn i magen i några dagar (vecka 26, snart 27). Någon mer :/

Hade så några dagar förra veckan (v 25 då), hann bli ganska orolig. Sen i fredags så blev det mer liv och sen i lördags har han varit superaktiv!:)
    Jag tror de har dagar när de sover mer och växer mycket, och att de kanske sparkar in mer mot ryggen så man inte känner det. Men är du orolig så ring din bm så kan du säkert få komma in och lyssna på hjärtat:)
  • Fian88

Jag träffade min bm i typ v 10, v 14, en annan bm då min hade semester i v 23 och så min igen i v 26. Ska dit igen och göra sockerbelastning i v 28:)

• Fian88

Tycker absolut att alla diskussioner kring förlossning hör hemma här, vi ska ju alla föda på ett eller annat sätt om bara några månader:)

Svar på tråden BF December 2016