Inlägg från: Gabriella89 |Visa alla inlägg
  • Gabriella89

BF December 2016

De va så lite ! Nej jag blev inte snittad andra gången. Jag mådde riktigt dåligt efter snittet. Min syster är snittad två grr och tyckte de va lugnt båda gångerna ??

Y o L o skrev 2016-05-01 09:40:59 följande:

Tusen tack för ditt svar, det lugnade mig enorm mycket. Blev du snittad även andra gången? Isf var det någon skillnad efteråt tyckte du? Jag tycker inte det var farligt efter snittet och åt bara alvedon, men tänker om det känns mer andra gången? Då har man ju dessutom ett (i ditt fall två) andra barn att ta hand om också.

• Gabriella89

Nu går det inte att dölja graviditeten längre. Det syns väldigt väldigt tydligt. Mina barn vet dock inte än. Inte mina svärföräldrar heller... Är orolig att berätta för mina två sjuåringar som för tillfället är sjukt trötta på störiga lillebror som är tre år.

• Gabriella89

Hålla in magen kan jag inte längre ???? Vecka 9+5 ?? Behöver både Mammabyxor o mammatröja för de mesta ! Åh de går så snabbt ?? Spännande!!!!!!

Seaflower skrev 2016-05-04 17:52:05 följande:

Vilken vecka är du i?

Jag kan än så länge hålla in magen när det behövs, men det är väldigt obekvämt, så jag försöker välja magvänliga kläder

Ajdå, hoppas de blir glada för bebis ändå!!

Idag har jag bokat VUL hos privatläkaren som gav mig Pergo. Den 25/5 blev det och jag är då i v 8+3 typ.

Hoppas tiden dit går fort!

• Gabriella89

Nu till frukosten berättade vi för barnen. Vi visade UL - bilden. Men de trodde de var dom själva eller en hund. Jag trodde inte de skulle bli glada. Särskilt inte min ena Tvillingpojk. Men han blev nog gladast faktiskt och skulle vida optimus på tv o lära bebisen allt han kunde om transformers och längtade efter att få mysa. Jag är inte så långt gången (v11). Men alla ser de på mig och ville att barnen skulle få veta det av oss och inte den kompisars föräldrar om de ser mig. Vi har ju sett ett pickande hjärta så de får vara så tänker jag. Funkade inte att vänta längre även on jag velat göra det.

Kram på er !

Snart ska vi iväg o kolla kakel. Men jag bara måste ha vattenmelon yum :D

• Gabriella89

Jag har tvillingpojkar ?? Fick dom när jag var 20, dom är 7 år idag ?? Lillebror 3 år och nu väntar vi en liten knodd till. Grattis !

Micha91 skrev 2016-05-09 18:24:30 följande:

Hej, är det någon här inne som vet att ni väntar tvillingar? Eller har tvillingar sen innan kanske? =) har redan varit på tre ultraljud nu (pga att jag har en "missbildning" på min livmoder.) På första ultraljudet såg man att det var tvillingar! Dock så var det för tidigt för att se några hjärtslag. Senaste ultraljudet var i fredags i vecka 7+1 och då kunde man se två små bönor med tickande hjärtan. Känns lite läskigt men samtidigt väldigt häftigt. =)

• Gabriella89

Jag sa till min barnmorska att ja inte ville gå upp så mycket jag gått upp mina andra graviditeter 25-30kg. Hon sa genast, du får gå upp "dina" 15 Kg minst tycker jag. (Vägde från början 54kg).

bells123 skrev 2016-05-14 18:05:17 följande:

När jag var på inskrivning så sa min BM att man bara ska gå upp mellan 8-13 kg när man väntar barn. Så man får liksom tänka sig för vad man äter.

Bara jag som tycker detta låter lite? Eller är de ungefär vad man går upp? Aldrig haft barn förut, så jah vet inte.

• Gabriella89

Har gjort KUB och fick se liten. Jag fick låg risk, jag var väldigt orolig då jag har tvillingar med NPF och behöver väldigt mycket stöd i vardagen. Jag vill ju kunna räcka till för även det här fjärde barnet (som inte var planerat). Jag tyckte mig se en liten snopp på UL men bm ville inte svara på det. Men hon epkade sig han och honom flera grr, kanske slump men vet inte. Jag äter medicin mot illamående fortf i vecka 14. Jag har inte känt den lille än vilket börjar oroa mig då jag känt de andra vid detta laget. Är fortfarande sjukt trött.

Vad kul att du fått se din lilla böna !

Vad är du orolig över ?

Redoförnytt skrev 2016-05-29 13:37:19 följande:

Tycker det är lite dåligt drag i tråden!

Hur mår ni tjejer? Hur går det med allt?

Här har vi gått in i vecka 10 och precis fått se en liten böna i rätt storlek och med galopperande hjärta. BF runt nyår.

Jag mår bra men har en hel del oro.

Va händer där ute? :)

• Gabriella89

NPF står för Neuropsykiatrisk funktionsnedsättning som samlingsnamn för olika diagnoser bl.a. Adhd och autism men det finns fler därtill. Nej det märks inte under graviditeten.

Y o L o skrev 2016-05-29 20:30:12 följande:

Hej vad innebär NPF? Var det något dom märkte under graviditeten eller efter födsel. Kanske dumma frågor men jag vet inte vad det är eller hur det påverkar barnet.

Spännande att du tyckte dig se att det är en kille, får se på rul om du hade rätt :) Många veckor tills dess dock.

• Gabriella89

Ja, det känns spännande samtidigt som jag känner mig orolig. Jag har tre pojkar redan.

Jag förstår din oro. Det måste vara svårt att slappna av kan jag tänka. Lycka till på ditt KUB !

Ja, snart börjar det säkert :)

Redoförnytt skrev 2016-05-29 20:58:23 följande:

Åh va härligt med stor familj! Kul med en liten grabb. Vad har du sen innan? :)

Jag har varit väldigt orolig efter MA i v11 i höstas. Men nu ska jag verkligen försöka slappna av och njuta. Men det är svårt! Ska boka KUB hos bm i veckan.

Är det inte olika när man kan känna lillen? Allt från v12-22 har jag sett i olika trådar. Beror säkert på hur hen ligger å moderkakan osv. Snart kommer det säkert bli disco i magen ;)

• Gabriella89

Vecka 16. Nu börjar illamåendet bli som precis i början av graviditeten för mig. Illamående mest på kvällarna och när jag går upp på morgonen. Alltså har det lugnat sig (det värsta), även om jag mår illa typ hela dagarna. Måste fortfarande trycka i mig mat hela tiden ....

Svar på tråden BF December 2016