BF December 2016
29 november :) tack
Fin mage! Men jag funderade på om du har Bf i december när du är i v.16? Jag har bf tidigt i december, 9/12 o är i v.14(13+5).
29 november :) tack
Fin mage! Men jag funderade på om du har Bf i december när du är i v.16? Jag har bf tidigt i december, 9/12 o är i v.14(13+5).
Är i vecka 16 nu och nu börjar jag känna förändring. Behöver inte äta stup o kvarten för att överleva. Men mår illa till och från hela dagen.
Får en del hjärtklappning och blir matt imellanåt.
Hur mår ni då tjejer? Börjar ni må bättre nu?
Jag blrjade må bättre i v10 och är i v12 nu.
Mår illa när jag behöver mat och är trött. Men det är väl det. . "Ganska normal" haha.
Hur mår ni där ute?
Imorgon går jag in i vecka 18. Jag har tyckt min mage blivit mindre, för att sedan efter några dagar kännas mer som vanligt igen. Idag vägde jag mig hemma och jag har gått ner något kilo sedan jag gjorde mitt KUB i vecka 13. Jag är inte överviktig och undrar om någon varit med om detsamma ? Är orolig nu. Och på det hela fått en hemsk huvudvärk.
Du kan ju frysa den kakkrökta laxen ?? Sen ska den väl va ok att använda hur du vill
Godmorgon!
Jag håller på att gå under här.. Jag är sååå sugen på ostbricka och tapas, och för att inte tala om kallrökt lax...
Parmaskinka och salami är väl okej om man fryser i minst tre dagar?
Laxen går väl inte att göra något åt antar jag.. Jag har en laxpaj som jag kan göra, och då blir den kallröka laxen tillagad, men det blir ju å andra sidan inte samma sak
Sen funderar jag på brieost. Om jag lägger en brieostbit i en sån där brödskål (vad de nu heter) och sedan en klick marmelad och in i ugnen så osten bubblar, då borde väl det vara okej??
Och samma med getost, om man gör en getosttoast och in i ugnen så att den smälter?
ljud. Efter tre pojkar har vi brutit trenden och denna oplanerade graviditet visade sig vara en liten flicka ! Jag är helt paff, överraskad, överväldigad ! Moderkakan var i framvägg och långt ner (första gången jag är med om det) och förklarar Ju varför jag knappt känner något. (Bf 29 nov).
Det försvann DN bit av första meningen... "Idag var vi på ultraljud".. :)
Tusen tack ! Vad roligt med en till som väntar nr 4 :) jag känner också så, så tscksam !
Grattis, så roligt! Min tredje var en flicka efter två pojkar och jag var så förvånad när hon föddes, jag var säker på en pojke till. Men det gjorde mig jätteglad även om jag alltid sagt att det inte spelar någon roll vilket kön det är. Är glad att jag fått uppleva att även vara "flickmamma". Väntar nu mitt fjärde och vill precis som innan inte veta kön före förlossningen, känns bara fantastiskt att jag fått bli gravid och uppleva ännu ett mirakel!
Åh så spännande, precis som mig ! Hur gamla är dina? :)
Jag väntar också nummer 4, har 3 pojkar sen innan.
Har man målat upp en bild i sitt huvud av vem barnet i magen är och att det sedan visar sig att inte stämma så får väl vem som helst känns så. Istället för att predika om sin inställning till genus och trampa på någon så kan man kanske skriva "vad tråkigt att du känner så". Här kan vi väl hitta bättre sätt att stötta varandra. Vi är alla gravida och vi har olika tycken och olika sätt att hantera våra graviditeter och olika sätt att förhålla oss till våra ofödda barn. Här behövs en accepterande och lyssnande inställning, annars kommer denna tråd bli så himla tråkig.
Vad roligt, och ja det var ju ett bra pris och skönt att ha det fixat! Fick ni med vagnen hem på en gång?
Vi har också köpt vagn men inte fått hem den än. Har beställt en Urban Jungle men utan tillbehör. Vet ännu inte vad jag vill ha för skötväska och åkpåse. Ska även köpa babyskydd + bas under hösten.
Jag var med på gravidyoga vid min förra graviditet. Helt underbart var det ! Den ledda avslappningen gjorde att det kändes som om jag var på semester. Men jag fick avbryta tidigare än jag velat för jag fick så mycket förvärkar av det tillsist. Jag fick även ha foglossningbälte på vilket gjorde det svårt. Men fram till dess va de fantastiskt :)
Det låter jobbigt med foglossning och kraftig halsbränna och annat :( Hoppas ni hittar lite lindring. Jag får också en sjuk smärta i sidan av magen/livmodern (ligamenten) om jag försöker förflytta mig snabbt. Sedan har jag också fått en skum smärta i ena skinkan. Jag vet inte ens om det är pga graviditeten eller vad. Haltar gör jag iaf. Lägger av med klackar på jobbet ett tag och ser om det blir bättre. Jag blir ju inte mer pepp på att få till vardagsmotionen och promenera till tåget precis.
Förresten så anmälde jag mig till gravidyoga idag, startar om 2 veckor. Tror det är ganska mycket fokus på andning men hoppas att det ska bli lite välbehövlig rörelse för kroppen också. Någon annan som provat det?
Det låter mer som du har magkatarr om du får ont av att äta och mår illa o kräks. Min barnmorska sa absolut inte omeprazol men min läkare sa att det var okej. Har man magkatarr så är det de enda som hjälper, iallafall för mig.
Får halsbränna på kvällarna hela tiden, brukar ta novalucol och sitta upp en stund, då blir de oftast bättre
Ibland får jag de även mitt på dagen bara sådär, så måste ha med mig novalucol tabletter överallt
Foglossningen blir lite bättre av att undvika trappor, backar (lättare sagt än gjort, lång backe till sonens förskola eller gå på bilvägen utan gångväg i en stor kurva.. livsfarligt alltså! Så måste gå i backe)
Små steg långsamt hjälper också men glömmer lätt bort de, jobbigt att gå långsamt ju
Måste ofta ligga ner och vila efter vi vart ute, på sidan med kudde mellan knäna
Får även ont i livmodern/långt ner i buken när jag går ibland, ligga och vila är de enda som hjälper :/
Får ofta ont i magen efter jag ätit och kan bara äta små portioner (ibland mindre än vad 2,5åringen äter!) Visst märks att livmodern trycker upp magsäcken, men så mycket såhär tidigt? :/ vet inte om de är magkatarr? Eller nåt med kräkningarna/halsbrännan att göra?
Mår fortfarande illa och kräks då och då
Enda som hjälper är att ligga och vila, astråkigt ibland!
Ska fråga läkaren om de ikväll iaf
Tycker bebben varit otroligt lugn i magen i några dagar (vecka 26, snart 27). Någon mer :/
Jag har ett inbokat besök imorgon. Ska bli skönt att få komma dit! Har känt några hårda sparkar nu under eftermiddagen.