Inlägg från: Flygekorre |Visa alla inlägg
  • Flygekorre

BF December 2016

Yme90 skrev 2016-04-21 09:42:24 följande:

Hej! Nu hoppa jag in här också blivande december mamma ???? I förrgår gjorde jag gravtest. Är i vecka 6. Tog ett dagen efter piller men tydligen var de för sent.. ???? Under Påskhelgen va de svårt att få tag på, haha. Men de gör såklart ingenting vi hade "planerat" i jan-feb ???? Är 26 år och är sambo sedan 8år tillbaka.

Varför tog du dagen efter piller om det var planerat? :S Jag hoppas att det inte skadat,det lär ju knappast vara bra att ta när man är gravid och vill behålla... Ta upp det med barnmorskan tycker jag!
  • Flygekorre
    Redoförnytt skrev 2016-04-21 09:27:55 följande:

Jag hoppar in här!

Har nyss plussat och har BF runt 28-30 dec.

Är glad men livrädd efter långdraget och jobbigt MA i v12 i höstas.

Hur mår ni? Känner ni några symtom? ????

Vad jobbigt,jag gick ett MA som upptäcktes i v.11, fruktansvärt... Man vågar liksom inte tro på det riktigt... Jag önskar dig lycka till denna gång <3
  • Flygekorre
    Kilgrave skrev 2016-04-21 11:38:40 följande:

Ja men de hade ju planerat att vänta någon månad eller två till?

Och dagen efter pillret skadar inte bebisen, det tas ju långt innan de olika organen osv börjar utvecklas hos bebisen så det ska inte vara någon fara alls. 

Vilken lyx att kunna planera så. Ja då är det nog ingen fara!
  • Flygekorre
    Redoförnytt skrev 2016-04-21 12:20:17 följande:

Lycka till du med! Jag hoppas kunna vara cool och glad snart. Har just nu allmänt svårt att greppa att det är en ny graviditet med nya möjligheter :)

När är du beräknad?

Åh jag håller verkligen med dig, men jag hoppas att det känns bättre efter KUB om vi kommer så långt! Jag tror det kan vara "bra"att vara restriktiv de första veckorna!

Är i vecka 7+0 idag så borde bli 8e! :) Idag var dagen jag började blöda med mitt 2a missfall, så hår verkligen som på nålar,önskar jag kände mer!
  • Flygekorre
    Redoförnytt skrev 2016-04-21 12:20:17 följande:

Lycka till du med! Jag hoppas kunna vara cool och glad snart. Har just nu allmänt svårt att greppa att det är en ny graviditet med nya möjligheter :)

När är du beräknad?

Åh jag håller verkligen med dig, men jag hoppas att det känns bättre efter KUB om vi kommer så långt! Jag tror det kan vara "bra"att vara restriktiv de första veckorna!

Är i vecka 7+0 idag så borde bli 8e! :) Idag var dagen jag började blöda med mitt 2a missfall, så hår verkligen som på nålar,önskar jag kände mer!
  • Flygekorre
    Fian88 skrev 2016-04-22 07:30:46 följande:

Absolut ingen fara! Förstår att du inte ville det och jag blev inte stött eller så, inte meningen att låta arg om jag gjorde det. Menar mer att jag har personer i min närhet som kämpat i år för att bli gravid och lyckas inte, trots behandlingar, ivf osv:'(. Så tänker man i det stora hela så spelar det ju verkligen ingen roll när barnet kommer, för vi kommer ju få ett barn:)

Håller verkligen med!! 2 års ivf och 3 missfall gör att man börjar tvivla på om det nånsin kommer bli ett barn, skulle det bli det denna gång är jag lyckligast på jorden...
  • Flygekorre
    Anoonym1 skrev 2016-04-23 15:59:28 följande:

Hej,

Är i vecka 8 (7+3) och fick en liten blödning i tisdags och sedan har det kommit lite blod till och från på pappret när jag går på toaletten. I torsdags kom det dock två små klumpar men det har aldrig varit någon kraftig blödning eller liknande. (Förlåt för detaljerad info ????) Tror ni att det kan vara MF?

Omöjligt att säga, har du inte ont så behöver det ju inte betyda mf <3 Jag hade åkt in till gynakuten, just för att jag inte skulle stå ut med ovissheten... I vecka 7+3 kan man definitivt se hjärtat,håller tummarna för att det inte är mf! Kram <3
  • Flygekorre
    Tjifftjoff skrev 2016-04-23 11:01:15 följande:

Hej alla! Plussade idag, bf runt 26 dec. :) Har haft som muskelryckningar i livmodern/magen både igår och idag, är det för att magen växer? Någon som känner igen? Kan inte komma ihåg att jag kände så förra gången ;)

Jag hade så förra gången,låter väldigt positivt! :)

Tyvärr känner jag inte samma sak denna gång så tror tyvärr det avstannat för mig...
  • Flygekorre
    Tjifftjoff skrev 2016-04-23 17:36:03 följande:

Åh kul att höra att du hade så förra gången! :)

Men att du inte känner det nu behöver ju inte alls betyda att det stannat av. Jag kände som sagt inte av detta förra gången och det blev ändå en bebis av det! :)

Jag hoppas att det är positivt för oss båda! <3 Det är ju som sagt väldigt individuellt i graviditet från graviditet,åh vad jag hoppas att detta blir ett barn - men känns för bra för att va sant! <3
  • Flygekorre

Finns det inte en fb grupp? (I början av tråden), jag väntar lite med att hoppa med men hoppas jag hamnar där! :)

Svar på tråden BF December 2016