Inlägg från: Flygekorre |Visa alla inlägg
  • Flygekorre

BF December 2016

Sarah 12 skrev 2016-05-01 18:38:02 följande:

Hej!

Jag har en fråga till er, jag fick pergotime och spruta i februari fick det två månader i rad men utan resultat, hur har ni haft det ni som använt pergotime eller spruta? Vad finns mer för hjälp att få för att bli gravid?

Snälla svara är ni snälla

Med vänlig hälsning,

Sara2

Precis som sagts är IVF nästa steg,jag har själv gjort 6 insättningar, så 2 månader att det inte fungerat med pergotime betyder ju inte att det inte kommer fungera... En tjej i min IVF-grupp gjorde 11 insättningar genom IVF och sen fäste det,nu är hon i 8e månaden! <3

Lycka till! Never give up! Som en läkare sagt till mig :)
  • Flygekorre
    Shhaw skrev 2016-05-03 14:09:52 följande:

Hej alla fina blivande mammor!

Jag är 22 år och är just nu i vecka 6 (5+4).

Hade ett ofostrig graviditet hösten 2015, som upptäktes i vecka 12, sedan blev jag gravid i igen utan mens i mellan. Även den slutade i tidig missfall v.4 precis när jag plussade (pga infektion i livmodern)

Sen blev jag inte gravid förän februari ägglossningen, även den slutade i missfall v4+2. Sen blev jag gravid igen utan nån mens i mellan. Nu sitter jag här i v.6 kommit en bit längre än de sista två tidiga missfallen självklart har jag fått mera hopp nu men än kan jag inte glädjas åt det.

Jag undrar nu vad har ni för magbesvär?

Har ni börjat må illa? (Orolig för jag inte börjat må illa ännu)

Själv har jag lite molande värk i ryggen då och då bara, är det vanligt?

Sååå rädd att även denna ska sluta i missfall ????

Åh vilken tuff resa! Har själv 3mf i bagaget,så denna gång har jag bokat in 2 VUL mellan plus och KUB (som blev 3 eftrsom ett var på gynakuten), rekommenderar dig tidigt ultraljud framförallt eftersom du hadt en ofostrig graviditet! Lugnar lite i alla fall, även fast jag är toknervös inför mitt nästa VUL! Är också obeskrivligt rädd för missfall :(

Håller tummarna för dig att det är din tur nu! Kram <3
  • Flygekorre

Åh, nu har jag börjat få rosa flytningar :( Förra måndagen kom ju en blödning, blir galen... Samtidigt känner jag att det kanske är överdrivet att åka in akut för en rosa flytning, men det är psykiskt jobbigt att 2 av mina mf börjat med det... Men om det inte blir någon "riktig" blödning ska jag försöka vänta till ultraljudet som är den 12e... Vilken tortyr de dagarna och veckorna är alltså, fy... Vill bara veta om lill plutt lever :( 

• Flygekorre
    Y o L o skrev 2016-05-04 13:20:08 följande:

Nej fy va jobbigt, hoppas allt går bra nu.

Tortyr att inte veta, håller med.

Tack, ja det är skitjobbigt, har ingen bra magkänsla tyvärr :( 
    enilorac81 skrev 2016-05-04 14:16:59 följande:

Flygekorre, håller tummarna att det inte är något mer än just bara lite rosa flytningar.

Alla ni som inte gått med i decembergruppen, skicka privat pm till mig med ert namn så blir jag vän m er på fb och lägger till er i gruppen!

Tack! Det hoppas jag med, har inte varit nånting mer (peppar peppar) men ett MA kan ju visa sig såhär bara... Usch... 
  • Flygekorre
    Ingensmamma skrev 2016-05-04 18:17:44 följande:

[quote=76595697][quote-nick]Flygekorre skrev 2016-05-04 15:26:31 följande:[/quote-nick]Tack, ja det är skitjobbigt, har ingen bra magkänsla tyvärr :( Tack! Det hoppas jag med, har inte varit nånting mer (peppar peppar) men ett MA kan ju visa sig såhär bara... Usch... [/

Hur går det för dig? Har tänkt på dig hela dagen!

Vad gullig du är <3 Jag har inget ont längre och inga färska blödningar, så ska försöka ha is i magen 1 vecka nu,men gud så jobbigt det är!! Vill bara snabbspola tiden,det måste gå bra denna gång :(
  • Flygekorre
    Lilltrollet skrev 2016-05-04 18:50:58 följande:

Jag lämnar er nu, då jag med största sannolikhet fått ma. Gjorde ul idag och hinnsäcken var stor som vid 4+0. Enligt äl är/var jag i v 7

Jag önskar er lycka med era graviditeter och bebisar!

Vad tråkigt att höra! :( Det är fruktansvärt med MA,stor kram <3
    celavie1 skrev 2016-05-04 19:21:42 följande:

Ja visst är det! Jag räknar också dagarna tills man kan känna sig mer säker. Vi håller tummarna för att du inte ska få någon farlig blödning!

Ja visst gör man! Tack <3 Det känns lite lugnare nu när det inte varit någonting mer,men vet ju alltför väl tyvärr att det kan börja så här...
  • Flygekorre
    Ingensmamma skrev 2016-05-05 16:34:06 följande:

Hoppas det fortsätter hålla sig borta! Ska hålla mina tummar för dig! Jag hade själv en blödning i vecka 5 och jag var livrädd! Så mycket oro, förstår helt vad du menar med att vilja spola fram tiden! Kram

Tack <3 Verkligen! Nu får dagarna gå foort! :)
    Tvåbarnsmamman79 skrev 2016-05-05 23:11:44 följande:

Idag fick även jag en blödning när jag var på jobbet, det var klarrött blod som en mensblödning ungefär. Fick panik tänkte fan fan missfall nu är det kört! Sedan lugnade det ner sig lite hade rosa flytningar ett tag under kvällen. Jag som var på inskrivning igår det sista jag sa var : hoppas man inte får missfall nu bara och bm bara tittade på mig.

Är orolig men det är väl bara att avvakta och se nu...

Åh,jag lider verkligen med dig! Men det låter ju positivt att det slutat! Håller tummarna för att det inte är någon fara <3 Kram!
  • Flygekorre
    Tvåbarnsmamman79 skrev 2016-05-06 16:55:21 följande:

Kan man ta ett nytt gravtest för att kontrollera på ngt sätt? (Ang blödning å missfall )

Tyvärr kan det ju vid framförallt MA vara en graviditet "precis som vanligt,så var det för mig, trots att alla graviditetstest/gravsymtom var på plats :( Men blödningar är ju väldigt väldigt vanligt, jag tycker att du ska boka ett tidigt UL så du får svar <3 Men det behöver verkligen inte vara någon fara! Kram!
  • Flygekorre
    Redoförnytt skrev 2016-05-07 20:37:25 följande:

Hello tjejer!

När berättar ni för omgivningen?

Jag känner mig kluven denna gång efter MA i höstas. Är lixom inte lika "glad och gravid" denna gång... Om ni fattar?

Vore kul å höra hur ni gör? :)

Vi har berättat för de närmaste också, just för att vi försökt så himla länge och mer eller mindre räknar med att det inte ska gå vägen nu heller,då är det skönare att slippa ev. Bortförklaringar om det blir ett mf när vi träffar nån av de... Jättetråkigt för man förlorar ju helt det där att kunna "överraska", men vi är överlyckliga bara det blir en bebis av det hela,hela graviditeten känns bara jättejobbig och ångestfylld, jag önskar verkligen att det kunde kännas så fantastiskt och spännande som det är men jag vågar inte tro på det, då är det lättare att försöka att inte "ta till sig"graviditeten även om det är jättetråkigt <3
  • Flygekorre
    Y o L o skrev 2016-05-07 22:19:01 följande:

Åh vad jag hoppas att du får njuta av graviditeten framöver. Som en sån grej att känna sparkar tex. Då hoppas jag du kan få njuta av det :) vi måste bara ta oss igenom dessa första hemska veckorna, sen kommer belöningen :)

Det hoppas jag också! Nu är det inte långt kvar tills nästa VUL i alla fall, gud vad jag hoppas att det finns ett litet liv där om 4 dagar! <3 Men gravidsymtomen envisas med att hålla sig borta :( Hur känns det för dig?? <3
Svar på tråden BF December 2016