BF December 2016
Hur är det egentligen att fylla år på julafton, som barn menar jag. Jag är beräknad till 22/12 och tänker på det här med julen och andra som säger stackars barn och liknande....

Hur har magarna vuxit då?Jag såg mig själv i spegeln idag och insåg att jag ser, ja höggravid ut!
Nån mer?
Visa bild :) (ja om du vill alltså). När jag gick in i v 13 i början av veckan tycker jag magen växte enorm på typ 1-2 dagar.
Vaknade nu fast jag somnade efter 24. Har kub idag. Är riktigt nervös, vill knappt gå dit. Har börjat tänka på hur det gick i december (MA som upptäcktes på kub-ul). Nu har jag ju sett ett foster i v 9 men är sjukt nervös. Kommer knappt våga titta på skärmen. Usch va nervös jag är.
Håll tummarna för mig är ni snälla :/
Mitt KUB idag gick jättebra, de lägsta sannolikhetssiffrorna som gick att få på samtliga trisomier och en liten akrobat som viftade på fingrar och tår och gjorde benlyft. Är mycket lättad över detta! Håller så tummarna för Y o L o!
Kub avklarat, allt såg bra ut. Bebisen vinkade o rörde sig mycket, fick inte så bra bilder men vad gör det :)
Har lite svårt att ta in att det verkar bli en bebis till jul. Bf 25 dec.
Så lättad nu, tack för alla era lyckönskningar!
Tack för er svar, ni har tur som fått en trevlig svärmor, det måste vara berikande, och du Tess verkar ha det hemskt med din!
Min svärmor har även goda sidor, hon är snäll mot barnen men favoriserar tydligt min stora pojke. Vi ses inte så ofta få de bor i södra Europa, i sommar ska vi dock semestra där 2v... Hade vi bott nära hade jag nog blivit tokig, hon respekterar inte alls mitt sätt att uppfostra barnen tex.
Nog om henne...
Jag längtar till det första tydliga fladdret, ibland tycker jag det bubblar men det är nog mest gaser...Har ni börjat känna att det rör sig därinne?
Är det någon som fått dille på speciell mat ännu? Eller kommer det senare? Jag kan vara lite sötsugen men annars ingen jätteaptit. Fortfarande massa saker jag absolut inte vill äta men inget speciellt sug, dricker kanske mer apelsinjuice, brukar jag inte dricka annars. I tidigare graviditeter har jag en gång ätit rivet äpple med yoghurt och kanel, en annan gång risifrutti, då åt jag verkligen det varje dag. Efter förlossningen slutade det helt och jag har nog inte ätit en risifrutti de senaste 10 åren!
Är väldigt sugen på grönsaker!! Inte kött så mycket, kan nästan få avsmak när mannen köpt hem köttfärs...

Hoppas ni haft en bra midsommar!
Alltså, nu borde man börja känna bebisen lite mer tänker man. Gick in i v.17 nu idag. Har kännt av den lite då o då men inga sparkar. Bara medt kittlande som jag skulle beskriva det.
Nån annan som känns sparkar?
jag har också väldigt svårt att fatta att det är på riktigt liksom. trodde det skulle ge med sig nu när det börjar synas på riktigt men det har inte riktigt gjort det. ett par kommentarer om "oj är du säker på att där inte är två" och "vad stor du är redan" för ett par veckor sen har knäckt mig en del.
jag har köpt en del kläder och lite småsaker som en snutte. har börjat sticka med och fått ihop en mössa och kofta. de har gjort det lite verkligare.

Fina siffror på kub och har känt fladder i några veckor :) tjuvstartade shoppingen lite idag med två pyjamaser. Gick in i v15 idag och illamåendet börjar ge med sig också
Jag känner ingenting än :/ Några gånger tror jag mig ha känt fladder men veti tusan om det var det eller inte. Inga buffar. Har moderkakan i framvägg så hoppas det är på grund av det.
Här är en till som varit på rul.
Såå underbart att se den lille krabaten på skärmen, vi var där idag.
Allt såg bra ut!
Man blir lika rörd varenda gång!
Datumet blev 6 december.
Här är en till med grym allergi den här våren! Trodde vi skulle behöva göra oss av med hund och katt men så var det nån som sa att graviditeten kan göra allergi jättemycket värre. Och nu börjar det lugna ner sig tack o lov.
Vaknar inte på nätterna längre. Ögondroppar gjorde susen också.