• Y o L o

BF December 2016

Tveksamt om foglossning blir bättre, snarare värre tror jag. Har också en dotter på 2,5, börjar bli jobbigt att vara lika aktiv som hon är. Min foglossning är mildare än förväntat, förra graviditeten var jag sjukskriven i v 20.

littlemissladylina skrev 2016-08-04 20:29:46 följande:

Hej alla blivande decembermammor???? Vi var på RUL för en vecka sedan och väntar nu vår andra lilla tjej den 27 dec! Overkligt att det redan gått halvvägs, men förstår bara inte hur jag ska orka (min dotter är 2,5 år nu och inne i en galen trots-period och jag har foglossning och är helt slut trots att jag haft 4 veckors semester nu...)????..Kan foglossning bli bättre allt eftersom?

Förresten, är det någon här som vet om det finns en FB-grupp för oss med december BF att ansluta sig till? Tyckte det var så bra vid förra graviditeten, med allt stöd/råd man fick via den gruppen????

• Y o L o

Är också i v 20, inte känt någon spark, ibland känns det som någon bökar runt i magen men inga tydliga sparkar. Var på rul igår och såg med egna ögon hur hon sparkade för fullt därinne men jag kände inget av det!

Kände samma oro som du innan. Också andra barnet. Så försök slappna av.

Seaflower skrev 2016-08-05 08:24:36 följande:

Är det någon mer än jag som fortfarande inte känner några sparkar eller rörelser? Jag går in i v 20 imorgon och känner mer och mer att jag inbillar mig allting..

Har rul på tisdag och har börjat tänka på hur jag kommer reagera när/om de säger att det inte lever något där inne, och det känns ju jättetråkigt att tänka så. Det tar ju udden av hela graviditeten..

Imorgon ska vi på en stor släktfest och alla kommer ju säga Ååh va mysigt osv osv och jag kommer bara känna mig som en bluff typ

Lite negativt inlägg men jag fattar inte varför jag inte känner något med andra barnet i snart v 20 medan en del andra skriver hur det lever loppan där inne.

Kan inte njuta av detta fullt ut och då är man ändå snart halvvägs!

• Y o L o

Hehe är det bara jag som är överlycklig över att få ett en till med samma kön som första? Tycker det känns jättekul med just en lillasyster till min dotter :)

• Y o L o

V 21, 9 kg. Gick upp över 30 kg med första men gick ner det o 5 kg till på ca 1 år så jag känner ingen panik egentligen.

• Y o L o

Åh nej va hemskt, skickar styrkekramar.

Seaflower skrev 2016-08-09 11:04:43 följande:

Hej tjejer! Det är inga glada besked jag kommer med nu.. Har vart på rul nu och bebis i magen ville inte vara med längre och slutade antagligen att leva i v 15, bara att min kropp inte fattat det än. Jag ska in imorgon och få tabletter och sen in på fredag igen för att sätta igång allt..

Just nu är jag mest nervös över att det ska sätta igång här hemma och att det kommer ut i toaletten ????

Jag fattar inte hur jag ska berätta detta för min dotter ????

Så jävla drygt.. Från gravid till inte gravid på en minut ???? Varför kunde inte min kropp vara normal och stöta ut det i v 14-15 istället ????

• Y o L o

Hur mår ni som drabbats av foglossning? Kan ni jobba? Hur smärtar det?

Jag har fått så ont senaste dagarna (sen jag började jobba). Det smärtar/bränner i ryggen o ena benet. Kan varken sitta, stå eller gå länge utan att det gör ont.

• Y o L o

Låter som foglossning, har också den för brinnande smärtan men värre än träningsvärk. Har svårt att resa mig o gå då jag suttit ett tag.

Ja förra graviditeten låg jag hemma o jobbade en del. Ska till läkaren o så får jag se, kanske jobba halvtid eller nått sånt.

Mariro skrev 2016-08-10 13:04:41 följande:

Jag vet inte riktigt om det är foglossning eller om det är nått annat, men jag känner av en typ av en brinnande träningsvärksaktig känsla i översta delen av skinkorna, speciellt efter att jag har suttit ett tag. Och speciellt nu de första tre dagarna efter semestern. Och det gör ont, men är överkomligt. Får dock ont i höfter och insida lår när jag sover, så får liksom pressa mig fram när jag ska vrida mig från en sida till en annan.

Om du använder dator i jobbet kanske alternativet kan vara att jobba hemifrån där man kan variera ligg/sitt/stå positioner?  

• Y o L o

Ja halsbrännan har kommit redan. Tidigt tycker jag, förra gången fick jag det precis i slutet. Köpt Gaviscon nu.

• Y o L o

För min del förra gången hjälpte varken sjukgymnastik eller bälte. Kryckor hjälpte lite för att ta mig fram.

Vila är det jag tror mest på faktiskt :)

Mariro skrev 2016-08-10 15:18:49 följande:

Men alltså, det måste ju finnas något man kan göra för att lindra foglossning eller iaf göra nått så att det inte blir värre? Speciellt om man har ett datorjobb och sitter hela tiden, det blir ju inte bättre. Kanske ska införskaffa sånt där bälte, hjälper det tro?

• Y o L o

Ah va roligt att ha shoppat så mycket bra. Nästan så jag blir sugen på att åka till Ullared jag med.

Miaairam skrev 2016-08-11 21:04:33 följande:

Åkpåse, bäddset, kudde, baby watch, söta kläder, spjälskydd, nappflaska, filtar... Lite av det jag handlat idag i Ullared. Grymt nöjd - hittade nästan allt jag tänkt köpa till bebisen. Nu gör det ONT i bäckenet (och i plånboken) men helt klart värt det.

Svar på tråden BF December 2016