• Y o L o

BF December 2016

Stackare, var det de du skrev om tidigare, svullnaden?

Mariro skrev 2016-09-29 16:18:06 följande:

Kan nu bekräfta att jag har fått åderbråck i underlivet. Det ser väldigt konstigt ut och jag bröt nästan ihop när jag såg dem (ja, i plural).

• Y o L o

Nej tvärtom växer magen stadigt, men sjunkit neråt tycker jag. Kan det vara det som är skillnaden, att den sjunkit?

Miaairam skrev 2016-10-01 19:21:13 följande:

Vecka 32 idag och magen känns plötsligt mycket mindre. Har dessutom fått kommentarer som "det var ju en söt liten mage för att vara så långt gången" och "du är ju inte större än sist vi sågs" (vilket var den 10 juli!) de senaste dagarna. Jag som bara fått höra hur stoooor jag är sedan vecka 20 typ, och fått många frågor om det är två och om det är dags snart. Har lättare att nöja mig etc också... Orolig eftersom moderkakan slutade fungera dom den ska på slutet med förra. Känner rörelser som vanligt iaf. Någon mer som upplevt att magen plötsligt krympt rejält?

• Y o L o

Måste bara säga att satan vad trött jag är hela tiden nu. Järnvärdet har gått upp (trots att jag bara tar nefirix var tredje dag) men jag är tröttare än någonsin. Min bm föreslog faktiskt att jag ska bli sjukskriven 25-50%.

Får dra på med foglossningen, sömnsvårigheter eller något sånt så FK godkänner det. Så jäkla skönt med en förstående bm och läkare.

• Y o L o

När ska du till bm nästa gång då? Hade jag varit du skulle jag vilja kolla upp det.

Miaairam skrev 2016-10-01 21:11:43 följande:

Kanske det, men känner mig mindre...

• Y o L o

Vilken vecka är du i? Inget sånt för mig än iaf. S

Tess1990 skrev 2016-10-02 21:06:40 följande:

Är de någon mer som läcker från brösten?

Kan inte sova utan bh längre för då vaknar jag i en pöl :/

Började tidigt förra gången också ^^

• Y o L o

Va kul att höra hur alla mår. Jag blev ju erbjuden av min bm att de ska sjukskriva mig. Vill inte ta av fl redan men börjar bli jobbigt att arbeta heltid. Så att få jobba 50 % o sjukskriven 50% blir perfekt tror jag.

Krämpor i v 29 är:

Foglossning

Svårt att sova

Åderbråck i underlivet

Förstoppad

Känslig o lättretad

Viktuppgång 20 kg

• Y o L o

Nu kanske jag låter flummig, men äter du omega 3? För jag har ätit mer omega 3 senaste månaderna o niferix var tredje dag och mitt järnvärde har ökat konstigt nog. Den enda skillnaden från förra grav är att jag äter omega 3. Vet inte alls om det har någon betydelse eller så men börjar nästan tro det.

sillencillasill skrev 2016-10-04 20:34:33 följande:

Var hos BM idag, järnvördet har sjunkit från 114 till 109 trots järnsaft, järntabletter och bra mat. Hur gör ni andra? Ska äta dubbel dos tabletter, äter Sideralforte. Dyra men ingen inverkan på magen.

Annars såg allt bra ut, dock en del förvärkar och sammandragningar. Pratade om sjukskrivning framöver...

• Y o L o

Åt inte heller förra gången och är vegetarian, men nu har jsg läst så mycket forskning o böcker om det så jag har blivit skrämd ;)

Adhd o massa sånt som dom säger kommer av brister. Studier som visar skillnaden i intelligens mm. Men som sagt, vet inte vad man ska tro och lita på, man får ju göra det som känns bäst för en själv.

[quorn=77026894][quote-nick]Ledilnaan skrev 2016-10-05 22:08:53 följande:[/quote-nick]Jag har inte ätit Omega 3 med nåt av mina tre tidigare graviditeter och inte heller denna gången, äter inte fisk heller. Mina barn är fullt friska.[/quote]

• Y o L o

Åh va vidrigt, det var min skräck, därför jag inte ätit det tidigare. Men har peppar peppar aldrig upplevt någon fisksmak, då skulle jag spy. Äter Eskimå Pure, ingen smak av det alls :)

Emmask skrev 2016-10-07 12:05:13 följande:

Jag är också vegetarian och förra graviditeten fick jag upp tabletterna som sura uppstötningar = typ fiskleverolja i munnen. Bland det vidrigaste jag upplevt. Så man kan väl säga att jag "väljer" att följa de rekommendationerna framför alternativet att utstå fisksmaken igen :)

Svar på tråden BF December 2016