• Anonym (Bia)

Äcklig syskonkärlek!

Låter hur jävla sjukt och dumt som helst men jag och min pojkvän har varit ihop i 8 månader nu...för 3 månader sedan ungefär så träffade jag hans familj för första gången. Alla trevliga! Men sedan såg jag plötsligt hur hans tre år yngre syster började gulla med min pojkvän...och det såg verkligen ut som om de vore ett par bara utan att de pussade varandra. Hans syster är jättetrevlig! Verkligen! Men det här har pågått VARJE gång jag varit hos pojkvännen...det ser sjukt konstigt ut! Ni skulle tyckt samma ifall ni såg dom tillsammans. Dessutom känner jag en viss avundsjuka? Jag fattar inte...och det är ingen inbillning utan de gör de faktiskt, verkligen gullar med varandra. Han är inte likadan mot sin andra syster inte, man ser vanlig syskonkärlek mellan dom...och hon är också en snäll tjej! Men med hans andra syster...alltså fyfan! Hon har pojkvän och allt ändå så ser man när dom håller på sådär? Det ser jätteäckligt ut! :( ibland är deras ansikten så nära varandra att man skulle kunna tro att de ska kyssa varandra...och sen kramar hon honom bakifrån och allt.

Jag älskar min pojkvän, jag skulle dö för honom...utan honom i mitt liv så är jag...vill inte ens nämna det. Han älskar mig, det vet jag...varje gång vi har det så viskar han mitt namn, men inte på det sättet att han vill att jag ska höra. Så jag antar att det är positivt...men tänk ifall det skulle vara så att dom tidigare har...nej fyfan! Jag måste vara sjuk som tänker så! Men varför gullar som sådär?!? Helt jävla FUC*ED UP! Någon som har en bra förklaring till det hela?

• Svar på tråden Äcklig syskonkärlek!
  • sextiotalist
    Anonym (j) skrev 2016-04-04 08:49:13 följande:

Sådär är min syster mot mig. Och nej hon är garanterat inte kär i mig haha... Hon ska alltid typ ta i mitt hår, klia mig i nacken, kramas, har sin fejja jättenära, pratar larvigt och det driver mig till vansinne, jag vill ha folk på armlängds avstånd. Det är sån hon är bara, hon är likadan mot sina kompisar och kollegor. Tror inte du behöver vara orolig, även om det förekommer så är det väldigt väldigt ovanligt att syskon blir kåta på varandra.

Har hon svårt att respektera andras integritet?
  • taquine
    Anonym (j) skrev 2016-04-04 08:49:13 följande:

Sådär är min syster mot mig. Och nej hon är garanterat inte kär i mig haha... Hon ska alltid typ ta i mitt hår, klia mig i nacken, kramas, har sin fejja jättenära, pratar larvigt och det driver mig till vansinne, jag vill ha folk på armlängds avstånd. Det är sån hon är bara, hon är likadan mot sina kompisar och kollegor. Tror inte du behöver vara orolig, även om det förekommer så är det väldigt väldigt ovanligt att syskon blir kåta på varandra.

Hon låter väldigt gränslös.Ok inom familjen, men att kladda och kleta på sina kollegor? Hade känt mig väldigt obekväm med en sådan människa. 
    Dessa som ska i tid och otid kladda på andra verkar ha svårt att fatta alla inte uppskattar det.
    Goodness me
  • Anonym (söner)

Jag tycker att det låter som att de har en härlig syskonrelation, som mina söner.

Mina pojkar är nu 19 och 14 år. Jag vill påstå att de haft en mycket nära relation till varandra i stort sett sedan jag var gravid med lillen. När han sedan föddes var vår stora överlycklig och har alltid satt sin bror främst.

Nu är de som sagt tonåringar och kramas, gosar och busar varje dag. Hela vår familj är ganska "fysiska" och kramas gärna och mycket men pojkarnas relation är särskilt stark.

De har båda många kompisar och många intressen men när det väl gäller så är det ändå brorsan som kommer först.

En del kanske tycker att de står varandra väl nära men vi är oerhört glada över att de känner en sådan kärlek och omtanke om varandra.

• Anonym (?)
    sextiotalist skrev 2016-04-04 07:32:13 följande:

Gränslöst, jag hade nog inte kunnat hålla tyst och fint frågat om han syster är kär i honom eftersom hon uppför sig så gentemot honom.

Det vore en gräsligt gränslös kommentar från din sida. Så himla elakt att försöka sätta dit någon på det sättet bara för att du inte gillar det?
  • Anonym (Louise)

Jag skulle kanske också reagerat. Skulle inte sagt någonting men markerat och pinkat in mitt revir genom att vara väldigt nära min kille och pussa på honom, sitta i hans knä, pillat på honom och så där haha :D

• Anonym (chill)

Jag tror att om det hade varit något skumt på gång så hade de försökt dölja det. 

• sextiotalist
    Anonym (?) skrev 2016-04-04 09:33:17 följande:
    Det vore en gräsligt gränslös kommentar från din sida. Så himla elakt att försöka sätta dit någon på det sättet bara för att du inte gillar det?
    Inte om man är ett etablerat par. Då kan man vara rätt ärlig mot varandra. Någon sådan kommentar hade jag aldrig sagt offentligt, men privat kan vi säga vad vi tänker och tycker till varandra.

Alltså det är ett gränslöst beteende om man är bland andra. Ibland måste man lära sig att vissa beteende passar inte när man är bland andra.
  • Påven Johanna

Vad menar du med den här obegripliga meningen?

"Han älskar mig, det vet jag...varje gång vi har det så viskar han mitt namn, men inte på det sättet att han vill att jag ska höra"

Jag tycker inte att det låter det minsta konstigt det du beskriver, att det skulle vara något sexuellt i deras kontakt tvivlar jag verkligen på. Incest mellan syskon är betydligt mycket mer sällan förekommande än vad sjuklig svartsjuka mellan partners är.

• Utflykt i verkligheten

Jag kommer från en familj där man inte är särskilt fysisk av sig. Snarare var det så att man kunde bli retat för sättet man kramades med andra osv... Långt ifrån normalt med andra ord. Kallt och hårt! Trots (eller pga?) den uppväxtmiljön så blev jag väldigt fysisk av mig.

Två av mina bröder och jag är ett väldigt tydligt exempel på hur olika det kan bli syskon emellan. Den ena brodern och jag är så otroligt olika och känner knappt något alls för varandra. Har mer kontakt med hans fru än honom. Vi vet inte vad vi ska prata om, och att kramas känns otroligt krystat. Min andra bror är det helt annorlunda med! Vi älskar varandra högt och är väldigt fysiska med både pussar och kramar. Kommer det en bra låt som vi gillar kan vi ställa oss upp samtidigt och börja dansa till den. Vi kan prata i timmar om allt mellan himmel och jord, både triviala saker och djupheter.

Skulle man se oss 3 tillsammans så skulle man kunna tro att jag gullar och favoriserar den ena överdrivet med flit för att jag är osams med den andre, eller nåt i den stilen... Vi är väldigt olika inom samma syskonskara. Så självklart kan det finnas enorma skillnader mellan dig och din pojkväns syskonrelationer och synen på hur en sådan vanligtvis ser ut.

Och som någon redan har påpekat, om det nu verkligen hade varit så att deras relation hade varit "över gränsen", så hade dem ju givetvis aldrig visat ömhetsbetygelser öppet inför er alla.

Påven Johanna skrev 2016-04-04 10:48:15 följande:
    Vad menar du med den här obegripliga meningen?

"Han älskar mig, det vet jag...varje gång vi har det så viskar han mitt namn, men inte på det sättet att han vill att jag ska höra"

Jag tycker inte att det låter det minsta konstigt det du beskriver, att det skulle vara något sexuellt i deras kontakt tvivlar jag verkligen på. Incest mellan syskon är betydligt mycket mer sällan förekommande än vad sjuklig svartsjuka mellan partners är.

Förstod inte heller den meningen ts. Skulle du kunna förklara?
Svar på tråden Äcklig syskonkärlek!