BIND ER INTE TILL VIASAT
lite väl många SLUMP i allt.
Tack för varning. Funderat på att byta till dom, men inte ny längre. Hatar sånt där skit. Har själv blivit pålurad saker av andre företag och man blir lika tokig varje gång. På dom för att de luras och på sig själv som aldrig lär sig att inte gå på deras fintar.
Har hört fler med samma erfarenhet av VIASAT. Kommer aldrig att välja ett av deras abonnemang.
Men det är också viktigt att förstå att man ALDRIG ska gå med på att teckna abonnemang på telefon. Oavsett hur bra erbjudandet verkar. Det är sällan eller aldrig så förmånligt man förväntar sig.
Lite mer uppdatering..
Det visade sig att de INTE ENS HADE SKICKAT iväg returlappen alls. Inte lätt att skicka tillbaka boxen då heller precis och inte att få sina "frysta" pengar heller. Å trots att jag satt hela eftermiddagen med 3-4 olika personer på torsdagen så var det inte förren den sista som märkte att lappen inte ens var skickad och skickade en ny..som då självklart blev drabbad av helgen och kom inte förrän på måndag.
Pengarna hade lovats , på måndagen, att komma på onsdagen, meeen trots att denna kundtjänst lovade mig detta så hände det inte och han hade då fått veta att det inte gick, men kontaktar han mig och berättar det?? NEJ. också rätt ohyfsat att inte höra av sig om att det han lovat mig inte skulle ske. Det säger inte heller några av de jag pratar med.
Fick dom tillslut att de skulle skicka pengarna till kontot direkt.och spelade in och filmade samtalet där de lovar att pengarna ska skickas tillbaka omgående när boxen kommer in.
Ringer idag och då helt plötsligt säger dom att det kan ta upp till 30 dagar.. WHAT THE HELL. LÖGN I VARJE JÄVLA SAMTAL. Någon annan skulle ju inte få vänta 30 dagar extra för att betala dom. Men trots de tagit pengar ifrån mig utan att jag godkänt det, ingen faktura kommit, lovat mig behålla boxen, lovat mig allt möjligt, lovat mig få pengarna onsdag och sen lovat mig få direkt när jag skickat boxen..å nu 30 dagar.. helt jävla sjukt..det är nästan 3000kr som jag verkligen behöver innan räkningarna ska betalas. alla har inte pengar överallt..va ju därför jag gick med hos dom från början..för de installera gratis .. helt sjukt..
nu får man ju sitta å vakta konto så de verkligen inte påstår nåt nytt så de inte ens kommer in.
Plus han jag pratade med idag va riktigt dryg. vilket jag påpekade och wow han bad om ursäkt.
Hade lite samma problem med dom men stod på mig och fick dels en inspelningsbar Box för 995kr istället för 1995kr och fri installation på den nya boxen
Fick skicka tillbaka den första och fick också en räkning på 2700 för att dom inte hade fått in den men efter ett samtal så hittade dom den puh!
Kände ungefär som du att den första boxen stämde inte alls med beskrivning av den under säljsamtalet.
Men måste ändå säga att trots allt strul så har dom varit väldigt snabba och trevliga på att rätta till så det har ju löst sig
Men det är en rejäl bindningstid dom har
Har haft mycket strul med dom med.. Inget att lita på för fem öre! :( Nu ska jag Äntligen bli av med dom och deras pissabonnemang om dom håller sitt löfte. Kommer Aldrig mer köpa deras tjänster.
Har haft mycket strul med dom med.. Inget att lita på för fem öre! :( Nu ska jag Äntligen bli av med dom och deras pissabonnemang om dom håller sitt löfte. Kommer Aldrig mer köpa deras tjänster.
Hade lite samma problem med dom men stod på mig och fick dels en inspelningsbar Box för 995kr istället för 1995kr och fri installation på den nya boxen
Fick skicka tillbaka den första och fick också en räkning på 2700 för att dom inte hade fått in den men efter ett samtal så hittade dom den puh!
Kände ungefär som du att den första boxen stämde inte alls med beskrivning av den under säljsamtalet.
Men måste ändå säga att trots allt strul så har dom varit väldigt snabba och trevliga på att rätta till så det har ju löst sig
Men det är en rejäl bindningstid dom har
Tyckte det först med.. De första små och stora felen å löftena. . Men nu har de varit annat än snabba och hjälpsamma. Bara krångel, fel info, å krångel å lögner. Alltså helt otroligt. Jag har jobbat i service i flera år. Skulle aldrig lova snart å påstå saker om jag inte var 100 procent säker och lura kunden. Å sen efter väldigt stora löften som de inte hållt osv så bör man ju försöka va snäll mot sin kund, men nej fortsätt samma stil..
Vi vart erbjudna en ny box (HD) mot att vi förlängde vårt abonnemang ett år till, min Sambo var lite för snabb att tacka ja tyvärr.
Dagen efter så ringde jag dom och meddelade att vi inte ville ha boxen och att dom inte skulle skicka den. (den var ännu inte skickad)
Då sa killen i telefonen att det lättaste var att dom skickade boxen som planerat men att vi inte skulle hämta ut den.
Då skulle boxen automatiskt returneras till dom och vi skulle självklart inte behöva betala nånting.
Lappen kom som den skulle i brevlådan och vi hämtade inte ut boxen.
Ett par månader senare så ringde jag dom och meddelade att vi ville säga upp abonnemanget men fick då till svar att det var förlängt ett år pga boxen dom skickat.
Jag förklarade hur det låg till och att boxen hade returnerats till dom. Men dom menade på att dom inte hade fått nån box, och kunde inte avsluta abonnemanget förän boxen kommit fram.
Vet inte hur många gånger jag bråkade med dom i telefonen..
Till slut så sa dom bara att tyvärr så måste ni fortsätta betala som tänkt men att abonnemanget kommer att avslutas automatiskt när tiden var slut.
Jag skulle alltså Inte behöva ringa dom nå mer.
För två månader sedan såg vi att kanalerna inte fungerade, det var äntligen klart. Ingen faktura kom heller. Yes! (tänkte jag) tills förra månaden när en ny faktura dök upp. Min Sambo satte på boxen och mycket riktigt, dom hade satt igång skiten Igen!. :( Fakturan var dessutom dubbelt så hög som den brukar vara.
Återigen fick vi ringa dom och fick då till svar att Fakturan var högre eftersom att vår bindningstid var slut. (Vi kunde förlänga den om vi ville och på så sett få det billigare) Då sa dom att man var tvungen att höra av sig till dom för att avsluta och att det var tre månaders uppsägningstid.
Vi förklarade vad killen i telefonen sagt men kunde inte bevisa nånting.. Tydligen ska man begära att få allting skriftligt för att man ska få rätt.
Jag Kräks på Visat!
Nu är det iaf Uppsagt som sagt och jag är såå glad att bli av med skten.
Har också bara hört mycket negativt om viasat och jag kommer aldrig skaffa det!
Vi vart erbjudna en ny box (HD) mot att vi förlängde vårt abonnemang ett år till, min Sambo var lite för snabb att tacka ja tyvärr.
Dagen efter så ringde jag dom och meddelade att vi inte ville ha boxen och att dom inte skulle skicka den. (den var ännu inte skickad)
Då sa killen i telefonen att det lättaste var att dom skickade boxen som planerat men att vi inte skulle hämta ut den.
Då skulle boxen automatiskt returneras till dom och vi skulle självklart inte behöva betala nånting.
Lappen kom som den skulle i brevlådan och vi hämtade inte ut boxen.
Ett par månader senare så ringde jag dom och meddelade att vi ville säga upp abonnemanget men fick då till svar att det var förlängt ett år pga boxen dom skickat.
Jag förklarade hur det låg till och att boxen hade returnerats till dom. Men dom menade på att dom inte hade fått nån box, och kunde inte avsluta abonnemanget förän boxen kommit fram.
Vet inte hur många gånger jag bråkade med dom i telefonen..
Till slut så sa dom bara att tyvärr så måste ni fortsätta betala som tänkt men att abonnemanget kommer att avslutas automatiskt när tiden var slut.
Jag skulle alltså Inte behöva ringa dom nå mer.
För två månader sedan såg vi att kanalerna inte fungerade, det var äntligen klart. Ingen faktura kom heller. Yes! (tänkte jag) tills förra månaden när en ny faktura dök upp. Min Sambo satte på boxen och mycket riktigt, dom hade satt igång skiten Igen!. :( Fakturan var dessutom dubbelt så hög som den brukar vara.
Återigen fick vi ringa dom och fick då till svar att Fakturan var högre eftersom att vår bindningstid var slut. (Vi kunde förlänga den om vi ville och på så sett få det billigare) Då sa dom att man var tvungen att höra av sig till dom för att avsluta och att det var tre månaders uppsägningstid.
Vi förklarade vad killen i telefonen sagt men kunde inte bevisa nånting.. Tydligen ska man begära att få allting skriftligt för att man ska få rätt.
Jag Kräks på Visat!
Nu är det iaf Uppsagt som sagt och jag är såå glad att bli av med skten.