• ALLIEVERDO

    BIND ER INTE TILL VIASAT

    Kortfattat..
    Bara för att hjälpa er andra och slippa stå ut med det jag gjort..
    BIND ER INTE TILL VIASAT
    OCH FRAMFÖR ALLT INTE AUTOGIRO
    OCH TRO INTE PÅ NÅGOT DE SÄGER, FILMA FOTA ELLER VAD SOM HELST FÖR DE 
    LJUGER I VARJE SAMTAL.
    1. De lovar funktioner och annat bra i erbjudande för att binda dig. Trots jag frågar 
    om detta 3 dagar i rad innan jag binder mig och är supernoga, så får jag sedan 
    ändå box som inte ens har de funktionerna. De påstår sig inte ens veta hur detta
    kommer sig att jag blev lovad detta.
    2. De skriver till extra saker som du inte sagt att du ska ha att betala för (men wow detta tog de iaf tillbaka utan krångel)
    3. De startar ditt abonnemang några dagar förtidigt, när du inte ens kan se på det. 
    Trots att du ringt och meddelat detta så ändras inte det i fakturan, utan du får ringa igen och krångla massor och ändra med fakturor.
    4. Pga alla tidigare krångel och ändringar med boxar och annat, så ska jag skicka 
    tillbaka en box. Eftersom det eg skulle ingå, ville jag ringa och dubbel kolla så jag 
    verkligen var tvungen att skicka tillbaka den, då min dotter ändå ska ha en efter 
    sommarnen. Killen säger då nej du ska ju få dom gratis så det är bara för dig att 
    behålla den. Jag dubbelfrågar och säger att jag vill inte få några krångel. Nej då. 
    ingen fara.
    5. 2 månader senare ser jag AV SLUMP i autogiro att det dragits ca 2700kr FÖR 
    MYCKET..rätt stor summa. ringer direkt dit. de påstår att det är för den boxen jag 
    skulle fått och att de inte vet något om att jag skulle få den.. Nu börjar jag bli riktigt less. Ännu ett "erbjudande" som gör att jag väljer dom, som dom sen drar tillbaka.. 
    nu vill de att jag ska skicka tillbaka den. Först är jag bara så förbannad för alla 
    lögner. och hur passande att just de där lovade sakerna inte finns registrerade 
    någonstans. Jag ifrågasätter hur de ens kan dra mina pengar så utan att fråga. Jag säger jag har jättestort behov av dom och behöver dom på onsdag (måndag) och han lovar mig att jag kommer få dom till onsdag. han skickar en sådan där "viktig allert" till den avdelningen och att han ska skicka ut en nu retursedel. Jag är jättearg och ifrågasätter allt och hur jag eg kan lita på att jag ens får mina pengar osv. Jag får hans namn och han upprepar allt.
    6. Onsdag..inga pengar..
    7. Torsdag..inga pengar.. Jag ringer. Nu måste jag helt plötsligt skicka in boxen först för att få pengarna.. Jag kokar.. 
    8. Killen som lovat mig detta..är spårlöst borta...slump?
    9. Jag ifrågasätter hur jag ska lita på att skicka in boxen först och att de sen inte 
    bara påstår de inte fått den eller någon annan lögn . bättre de skickar pengar först, 
    som de lovade, som de inte hade rätten att ta, för om boxen sen inte kommer så har de ju rätten att skicka en ny räkning eller polis eller vad som helst liksom.
    10. Enligt lag måste de skicka ut en avisering med räkning om beloppet minst 8 
    dagar innan autogiro dras. Vi har inte fått något. Jag ifrågasätter detta och de säger då att de skickat ut det med posten den 14e.. SLUMP att JUST DETTA inte kommit fram???
    11. Jag vill ha bevis på att de skickat detta, så jag ringer en ny kundservice person. 
    Denna person kan inte se när detta skickats. Nähä.. Jag kan inte få några bevis på att de ens skickat iväg detta..hmm..
    12. Jag ringer och frågar hur man skickar autogiro aviseringar. Över internetbanken säger personen. inte över post. det var förr. JAHA.. Så frågar jag om han kan se vart vårt tagit vägen..då blir han tyst..antagligen läser han all historik när jag ringt in och varit arg. Helt plötsligt ändras svaret till att nej nu skickas de med papper.. JAHA
    13. Pengarna kommer inte ens tillbaka till kontot, utan skickas som värdeavi..så ska jag kunna lita på att de skickar? att posten får det rätt? Å blir det avgift?
    14. Returlappen skulle skickas i måndags. gissar ändå på tisdag, och borde ju kommit fram onsdag senast idag torsdag. Men ingen lapp. Är inte det ockås lite taskigt när de har mina pengar som "gisslan". OM jag ens får lappen imorgon så kommer ju helgen och de kan inte få boxen förrän nästa vecka och sen ska de klara skicka iväg pengarna också..vem vet när jag ens får dom..OM JAG ENS FÅR DOM..
    (lappen såg inte ens sista killen att den var skickad..vad gör de rätt?)
    LITA INTE PÅ VIASAT!! för er egna skull

    lite väl många SLUMP i allt.
    undra om jag har rätt att bryta detta avtal efter alla deras lögner. kolla upp det ska jag iaf, samt ta bort autogiro omgående då de kan dra precis vad som helst å vägra betala tillbaka och påstå de skickat ut räkningar som de inte skickat.
  • Svar på tråden BIND ER INTE TILL VIASAT
  • Jill 79

    Tack för varning. Funderat på att byta till dom, men inte ny längre. Hatar sånt där skit. Har själv blivit pålurad saker av andre företag och man blir lika tokig varje gång. På dom för att de luras och på sig själv som aldrig lär sig att inte gå på deras fintar.

  • CarinaL26

    Har hört fler med samma erfarenhet av VIASAT. Kommer aldrig att välja ett av deras abonnemang.

    Men det är också viktigt att förstå att man ALDRIG ska gå med på att teckna abonnemang på telefon. Oavsett hur bra erbjudandet verkar. Det är sällan eller aldrig så förmånligt man förväntar sig.

  • ALLIEVERDO

    Lite mer uppdatering..

    Det visade sig att de INTE ENS HADE SKICKAT iväg returlappen alls. Inte lätt att skicka tillbaka boxen då heller precis och inte att få sina "frysta" pengar heller. Å trots att jag satt hela eftermiddagen med 3-4 olika personer på torsdagen så var det inte förren den sista som märkte att lappen inte ens var skickad och skickade en ny..som då självklart blev drabbad av helgen och kom inte förrän på måndag.

    Pengarna hade lovats , på måndagen, att komma på onsdagen, meeen trots att denna kundtjänst lovade mig detta så hände det inte och han hade då fått veta att det inte gick, men kontaktar han mig och berättar det?? NEJ. också rätt ohyfsat att inte höra av sig om att det han lovat mig inte skulle ske. Det säger inte heller några av de jag pratar med.

    Fick dom tillslut att de skulle skicka pengarna till kontot direkt.och spelade in och filmade samtalet där de lovar att pengarna ska skickas tillbaka omgående när boxen kommer in.

    Ringer idag och då helt plötsligt säger dom att det kan ta upp till 30 dagar.. WHAT THE HELL. LÖGN I VARJE JÄVLA SAMTAL. Någon annan skulle ju inte få vänta 30 dagar extra för att betala dom. Men trots de tagit pengar ifrån mig utan att jag godkänt det, ingen faktura kommit, lovat mig behålla boxen, lovat mig allt möjligt, lovat mig få pengarna onsdag och sen lovat mig få direkt när jag skickat boxen..å nu 30 dagar.. helt jävla sjukt..det är nästan 3000kr som jag verkligen behöver innan räkningarna ska betalas. alla har inte pengar överallt..va ju därför jag gick med hos dom från början..för de installera gratis .. helt sjukt..
    nu får man ju sitta å vakta konto så de verkligen inte påstår nåt nytt så de inte ens kommer in.
    Plus han jag pratade med idag va riktigt dryg. vilket jag påpekade och wow han bad om ursäkt.

  • Starka

    Hade lite samma problem med dom men stod på mig och fick dels en inspelningsbar Box för 995kr istället för 1995kr och fri installation på den nya boxen

    Fick skicka tillbaka den första och fick också en räkning på 2700 för att dom inte hade fått in den men efter ett samtal så hittade dom den puh!

    Kände ungefär som du att den första boxen stämde inte alls med beskrivning av den under säljsamtalet.

    Men måste ändå säga att trots allt strul så har dom varit väldigt snabba och trevliga på att rätta till så det har ju löst sig

    Men det är en rejäl bindningstid dom har

  • Vanja

    Har haft mycket strul med dom med.. Inget att lita på för fem öre! :( Nu ska jag Äntligen bli av med dom och deras pissabonnemang om dom håller sitt löfte. Kommer Aldrig mer köpa deras tjänster.

  • ALLIEVERDO
    Vanja skrev 2016-04-14 12:10:33 följande:

    Har haft mycket strul med dom med.. Inget att lita på för fem öre! :( Nu ska jag Äntligen bli av med dom och deras pissabonnemang om dom håller sitt löfte. Kommer Aldrig mer köpa deras tjänster.


    ???? ???? grattis. Jag längtar.
  • ALLIEVERDO
    Starka skrev 2016-04-14 12:05:51 följande:

    Hade lite samma problem med dom men stod på mig och fick dels en inspelningsbar Box för 995kr istället för 1995kr och fri installation på den nya boxen

    Fick skicka tillbaka den första och fick också en räkning på 2700 för att dom inte hade fått in den men efter ett samtal så hittade dom den puh!

    Kände ungefär som du att den första boxen stämde inte alls med beskrivning av den under säljsamtalet.

    Men måste ändå säga att trots allt strul så har dom varit väldigt snabba och trevliga på att rätta till så det har ju löst sig

    Men det är en rejäl bindningstid dom har


    Tyckte det först med.. De första små och stora felen å löftena. . Men nu har de varit annat än snabba och hjälpsamma. Bara krångel, fel info, å krångel å lögner. Alltså helt otroligt. Jag har jobbat i service i flera år. Skulle aldrig lova snart å påstå saker om jag inte var 100 procent säker och lura kunden. Å sen efter väldigt stora löften som de inte hållt osv så bör man ju försöka va snäll mot sin kund, men nej fortsätt samma stil..
  • Starka
    ALLIEVERDO skrev 2016-04-14 23:38:59 följande:

    Tyckte det först med.. De första små och stora felen å löftena. . Men nu har de varit annat än snabba och hjälpsamma. Bara krångel, fel info, å krångel å lögner. Alltså helt otroligt. Jag har jobbat i service i flera år. Skulle aldrig lova snart å påstå saker om jag inte var 100 procent säker och lura kunden. Å sen efter väldigt stora löften som de inte hållt osv så bör man ju försöka va snäll mot sin kund, men nej fortsätt samma stil..


    Ja dom behöver verkligen se över sina säljares kunskap om boxarna till mig sa han att man behöver inte inspelningsbar idag, de är förlegat och deras system va mycket mycket bättre. Tog upp de med dom när ja bytte Box mycket därför jag fick den så "billigt" men tråkigt att behöva bli subba för att de ska hända nåt
  • Vanja

    Vi vart erbjudna en ny box (HD) mot att vi förlängde vårt abonnemang ett år till, min Sambo var lite för snabb att tacka ja tyvärr.

    Dagen efter så ringde jag dom och meddelade att vi inte ville ha boxen och att dom inte skulle skicka den. (den var ännu inte skickad)

    Då sa killen i telefonen att det lättaste var att dom skickade boxen som planerat men att vi inte skulle hämta ut den.

    Då skulle boxen automatiskt returneras till dom och vi skulle självklart inte behöva betala nånting.

    Lappen kom som den skulle i brevlådan och vi hämtade inte ut boxen.

    Ett par månader senare så ringde jag dom och meddelade att vi ville säga upp abonnemanget men fick då till svar att det var förlängt ett år pga boxen dom skickat.

    Jag förklarade hur det låg till och att boxen hade returnerats till dom. Men dom menade på att dom inte hade fått nån box, och kunde inte avsluta abonnemanget förän boxen kommit fram.

    Vet inte hur många gånger jag bråkade med dom i telefonen..

    Till slut så sa dom bara att tyvärr så måste ni fortsätta betala som tänkt men att abonnemanget kommer att avslutas automatiskt när tiden var slut.

    Jag skulle alltså Inte behöva ringa dom nå mer.

    För två månader sedan såg vi att kanalerna inte fungerade, det var äntligen klart. Ingen faktura kom heller. Yes! (tänkte jag) tills förra månaden när en ny faktura dök upp. Min Sambo satte på boxen och mycket riktigt, dom hade satt igång skiten Igen!. :( Fakturan var dessutom dubbelt så hög som den brukar vara.

    Återigen fick vi ringa dom och fick då till svar att Fakturan var högre eftersom att vår bindningstid var slut. (Vi kunde förlänga den om vi ville och på så sett få det billigare) Då sa dom att man var tvungen att höra av sig till dom för att avsluta och att det var tre månaders uppsägningstid.

    Vi förklarade vad killen i telefonen sagt men kunde inte bevisa nånting.. Tydligen ska man begära att få allting skriftligt för att man ska få rätt.

    Jag Kräks på Visat!

    Nu är det iaf Uppsagt som sagt och jag är såå glad att bli av med skten.

  • ALLIEVERDO
    Vanja skrev 2016-04-15 16:48:52 följande:

    Vi vart erbjudna en ny box (HD) mot att vi förlängde vårt abonnemang ett år till, min Sambo var lite för snabb att tacka ja tyvärr.

    Dagen efter så ringde jag dom och meddelade att vi inte ville ha boxen och att dom inte skulle skicka den. (den var ännu inte skickad)

    Då sa killen i telefonen att det lättaste var att dom skickade boxen som planerat men att vi inte skulle hämta ut den.

    Då skulle boxen automatiskt returneras till dom och vi skulle självklart inte behöva betala nånting.

    Lappen kom som den skulle i brevlådan och vi hämtade inte ut boxen.

    Ett par månader senare så ringde jag dom och meddelade att vi ville säga upp abonnemanget men fick då till svar att det var förlängt ett år pga boxen dom skickat.

    Jag förklarade hur det låg till och att boxen hade returnerats till dom. Men dom menade på att dom inte hade fått nån box, och kunde inte avsluta abonnemanget förän boxen kommit fram.

    Vet inte hur många gånger jag bråkade med dom i telefonen..

    Till slut så sa dom bara att tyvärr så måste ni fortsätta betala som tänkt men att abonnemanget kommer att avslutas automatiskt när tiden var slut.

    Jag skulle alltså Inte behöva ringa dom nå mer.

    För två månader sedan såg vi att kanalerna inte fungerade, det var äntligen klart. Ingen faktura kom heller. Yes! (tänkte jag) tills förra månaden när en ny faktura dök upp. Min Sambo satte på boxen och mycket riktigt, dom hade satt igång skiten Igen!. :( Fakturan var dessutom dubbelt så hög som den brukar vara.

    Återigen fick vi ringa dom och fick då till svar att Fakturan var högre eftersom att vår bindningstid var slut. (Vi kunde förlänga den om vi ville och på så sett få det billigare) Då sa dom att man var tvungen att höra av sig till dom för att avsluta och att det var tre månaders uppsägningstid.

    Vi förklarade vad killen i telefonen sagt men kunde inte bevisa nånting.. Tydligen ska man begära att få allting skriftligt för att man ska få rätt.

    Jag Kräks på Visat!

    Nu är det iaf Uppsagt som sagt och jag är såå glad att bli av med skten.


    Ja det äe helt sjukt. Jag har fått börja ha på högtalaren på telefonen å filma samtalen med filmkameran. Lögn efter lögn verkligen. Gör mig nervös å hemskt att behöva längta tills 2018 bars för att slippa dom. Gratis perioden ska va slut i juli. Jag har redan sagt till som att ändra till billigare alternativet då men skit nervös de ändå inte gör det. Kommer ringa flera ggr innan
Svar på tråden BIND ER INTE TILL VIASAT