• Anonym (Kvinna)

Sängplatser till pojkvännens barn

Jag bor tillsammans med mina två barn ca. 6 mil från min pojkvän. Vi bor i en trea, jag sover i vardagsrummet i en bäddsoffa, dottern 7år har det mindre sovrummet och sonen 3år har ett jätte stort rum för sig själv.

Jag och pojkvännen har träffats ett år snart och jag har beställt två våningssängar som jag funderar på att ställa in i grabbens rum. Han behöver en större säng så jag passar på, vi är oftast i min lägenhet och lösningen innan har varit madrass på golvet som inte känts så kul. Antingen ska man flytta bort madrasserna efter varje natt (de sover oftast över varannan helg) eller så ligger de i vägen när barnen ska leka. 5 barn på liten yta ni förstår att man behöver utrymme va?

Jag har sökt efter andra liknande trådar men hittar ingen jag tycker passar in i min situation.

Frågan är om det är okej att sonen delar med sig av sitt jätte stora rum till hans 3 grabbar och dottern har sitt? De går inte in någon mer säng i hennes rum. Eller om ni har andra idéer,tankar ?

Tänkte också passa på att fråga om ni tror en byrå med varsin egen låda är någon bra idé eller om man ska köpa någon liten väggficka där de kan lägga små saker?

Hans pojkar är 8 år,6år och 4år.

• Svar på tråden Sängplatser till pojkvännens barn
  • Vinterankan

Tycker det låter som en bra idé men kolla med tjejen också, hon kanske inte vill sova själv i sitt rum om alla andra sover i brorsans rum.

• Anonym (H)
    Anonym (lunchunderhållning) skrev 2016-04-08 13:12:00 följande:

Haha, vilken rolig tråd!

Tack för underhållningen "öh" och "H". Vet inte om "H" är seriös men det var roligt oavsett!

Tur att alla inte är lika fisförnäma. Man kan ju faktiskt fråga barn vad de tycker och handla efter det.

/Lättroad

Hehe nej, jag var inte seriös.
    Tyckte att Anonym(öh) var väldigt skitnödig i sina svar bara och eldade på lite ;)

Kul att man kan roa någon iaf :D
  • Brumma
    Anonym (H) skrev 2016-04-09 17:17:00 följande:

Tyckte att Anonym(öh) var väldigt skitnödig i sina svar bara och eldade på lite ;)

Satt o funderare o kan fram till att du MÅSTE varit ironisk :D

Å andra sidan finns det ju människor med ganska extrema åsikter härinne så var inte alldeles säker ;)
  • matt

Jag skulle ha byggt en vägg i mitten av sonens rum och låta de minsta sova i ett rum och de större i det andra. Man kan göra så att man måste gå igenom ett rum (förslagsvis de minstas rum) för att ta sig in till de andra rummet. Kan skicka planlösning på hur vi har delat av det :)

• Anonym (lunchunderhållning)

Sjukt kul! Hoppas jag får läsa mer av ditt verk framöver, kanske i andra trådar :P
  • Anonym (lunchunderhållning)
    Brumma skrev 2016-04-09 17:47:16 följande:
    Satt o funderare o kan fram till att du MÅSTE varit ironisk :D

Å andra sidan finns det ju människor med ganska extrema åsikter härinne så var inte alldeles säker ;)
    Precis så resonerade jag också! Man vet aldrig här på familjeliv.
  • BioBonus

Du roade även mig :)

Då var det inte bara jag som tyckte (öh) hade en något udda ton ;)

• Anonym (Kvinna)

Oj vad mycket svar, jag har läst igenom allas och pojkvännen har varannanvecka och vi kommer kanske inte vara här hos mig varje "barnhelg" utan ibland kanske vi är i hans lägenhet som också är en trea. Hans lösning hemma är att vi sover på hans bäddsoffa i vardagsrummet, de tre stora i dubbelsängen och de två små i barnrummet. Killarna delar rum hemma hos honom och situationen där har fungerat okej men hans barn är lugnare här i min lägenhet och här finns det två rum att leka i. Dotterns rum är jätte litet och jag känner att en till säng där inne skulle ta bort så mycket lekyta, de stora leker mycket där och gömmer sig för de små ^^ och sonens rum är som sagt enormt.

Jag känner dock att jag inte vill dela av rummet och ta bort mer lekyta än nödvändigt då hans pojkar kommer vara hos mig max 4 nätter i månaden, däremot om man skulle upptäcka att någon är i behov av det så skulle jag absolut tänka om.

Jag tror även att barnen just nu iaf är mer i behov av stora ytor att röra sig på än eget space när de är här men de märker man :)

Barnen kommer först hela tiden, jag vill att de ska känna sig välkomna hit till oss och hans barn säger ofta att de vill hit och vi har en väldigt fin början till en trygg och stabil relation tror jag :)

• BioBonus
    Anonym (Kvinna) skrev 2016-04-14 20:20:17 följande:
    Det blev väl jättebra. Som du sa - det var ett stort rum :)
  • Anonym (Kvinna)

Tack :) det känns jätte bra. Längtar till hans pojkar kommer och får se skillnaden :) funderar på att investera i en till matta och några större motiv tavlor

• BioBonus
    Anonym (Kvinna) skrev 2016-04-15 14:36:29 följande:

Tack :) det känns jätte bra. Längtar till hans pojkar kommer och får se skillnaden :) funderar på att investera i en till matta och några större motiv tavlor

Låt ungarna tillsammans välja tavlor - då blir det ännu mer "deras" rum allihop :)

Lycka till - det kommer bli kanon tror jag.

• Anonym (Kvinna)

Uppdatering!

Lägenheten bredvid oss blev ledig. särbon tog slag i saken och ringde barnens mamma för att kika hur hon stod i saken om han skulle flytta.

Hon vänta precis ett nytt barn och var för att köra på VH tills hennes minsta blivit lite äldre och hon/hennes nya med skulle röra sig hitåt(hennes man är härifrån mina trakter)

Sagt och gjort han och grabbarna fick lägenheten och flyttade hit. Vi äter middagar ihop 3 dagar i veckan och frukost hos varandra varje barnlördag. Situationen är fantastisk och nu sparar vi för att kunna köpa ett gemensamt hus som ger alla barnen varsitt rum.

Grabbarnas mamma och karl har precis fått sin lägenhet och ska flytta inom kort och då kör de vidare med varannan vecka!

• Anonym (njaaaa)
    BioBonus skrev 2016-04-08 09:13:16 följande:
    Varannan helg tror jag säker ungarna överlever i en trea *skrattar* 
    Fast sängarna står ju kvar hela tiden, kanske inte så kul för barnet/barnen att ha i sina rum, tycker ts ska höra med barnen hur dom känner först och främst.

Är det bara lite då och då dom kommer är det väl bättre att ha fällsängar eller uppblåsbara madrasser som man kan ta undan sen
  • Anonym (njaaaa)
    Anonym (njaaaa) skrev 2019-07-21 02:42:24 följande:
    Fast sängarna står ju kvar hela tiden, kanske inte så kul för barnet/barnen att ha i sina rum, tycker ts ska höra med barnen hur dom känner först och främst.

Är det bara lite då och då dom kommer är det väl bättre att ha fällsängar eller uppblåsbara madrasser som man kan ta undan sen
    duuuuuh där får man när man svara utan att ha läst hela tråden, haha ha

bra att det löste sig på det sättet ts, alla behöver ha en egenvrå
Svar på tråden Sängplatser till pojkvännens barn