Inlägg från: Nykär15 |Visa alla inlägg
  • Nykär15

    skaffa barn runt 40.

    Elise39 skrev 2016-07-04 10:03:51 följande:

    Vad spännande! Grattis!! Ja, det var ganska lika Glad

    Jag beställde en tub igår och gör ett försök med krämen. Rosenrot kanske jag också ska testa eller munkpeppar.

    Hur länge räcker en tub ungefär?


    Jag har precis påbörjat min andra tub, men tog rätt mycket i början när det är som viktigast. Så den första räckte väl iaf 5 veckor (den är inte helt slut ännu). Har nog räknat med att denna räcker till v 14-15...kommer trappa ner den efter v 12...


    Munkpeppar vet jag inget om. Man får testa det men tror passar en själv bäst. Jag tror jag haft lite halvsvårt att få äggen släppa eller mogna helt, kändes helt annorlunda vid ÄL med rosenroten, starkare och snabbare på nåt sätt. 

  • Nykär15
    Anonym (Tess) skrev 2020-03-23 19:09:21 följande:

    Åh vad kul att jag hittade till den här tråden! :)

    Är 37 (snart 38) och har två barn som är 10 och 13 i år.

    Tog ut min spiral i december och försöker nu få en liten med en ny man (oxå hans 3-e) tror jag jag Äl idag, så får väl se om det blir nåt :)


    Önskar dig lycka till! Går och inväntar september då vi tänkte testa igen..tror inte mycket på att det ska gå då jag dessutom oväntat blev av med en äggledare i november :/

    Jag är 43 nu...
  • Nykär15
    Anonym (Tess) skrev 2020-03-26 14:59:15 följande:

    Tråkigt att höra :/ men varför ska ni vänta ända till september?


    Jag pluggar och vill inte gärna paja det med att inte bli klar :/ så min förhoppning är att kanske ha turen bli gravid och att sen föda efter examen. Sen vet jag ju att allt kan hända och det sällan blir som man hoppas och önskar...var ju en lång bergochdalbana sist med massa strul innan vi fick han i vår famn. Tveksam om det ens kan gå nu, fick ju ett x i höstas (med spiral så visste ju inget) och är nu utan en äggledare som jag hade behövt. Fördel är ju att äggen fortfarande finns och gick befrukta...

    Men igår fick jag en knäpp av min längtan och vi hade oskyddat på min ägglossning! I stundens hetta tänkte jag bara att vi löser det om det skulle lyckas, är ju rätt långsökt med tanke på hur slitsamt det var att få till förra, jag är nu 3 år äldre och en äggledare fattigare liksom :)

    Men men, vet inte om det var korkat eller bra hahaha vi får väl se om 2 veckor. Men hormoner kan verkligen ta över ens rationella tänkande märker jag...
  • Nykär15
    SpändFörväntan skrev 2020-06-05 20:55:11 följande:

    Här har vi nu kommit en bit på vägen. Vi har köpt hus (tillträde först i september tyvärr) och nästa vecka ska jag ta ut spiralen :)

    Jag känner en skräckblandad förtjusning. Kommer det ens ta sig?

    Min kille är jättetaggad, men jag är orolig att han ska bli nedslagen om det inte blir något. Han är övertygad om att jag kommer bli gravid på en gång.


    Åh vad roligt ! Vi har med kommit en bit och kunde inte hålla oss från att börja försöka...och blev gravid på första försöket <3 helt galet! Är i vecka 7+0 idag och räknar ner till VUL nästa vecka...vågar inte tro nånting förrän dess så är lite avvaktande...skulle ju vara otroligt med tanke på hur svårt det var sist!
  • Nykär15
    SpändFörväntan skrev 2020-06-06 07:06:17 följande:

    Men WOW! Grattis, det måste kännas helt otroligt! <3


    Ja har inte riktigt fattat det faktiskt! Och oron är såklart stor att det inte är som det ska...första veckorna är jobbiga när man bara kan vänta...sen oro över att nipt inte ser bra ut osv. Men är sååå tacksam o lycklig att jag ens kan bli gravid, 43 och har ju bara en äggledare kvar. Så det är skönt veta att det ändå går bli gravid än.
  • Nykär15
    SpändFörväntan skrev 2020-06-06 08:30:54 följande:

    Ja det förstår jag. Jag känner av en viss oro redan nu innan jag ens tagit ut spiralen, oro för att det för det första inte ska ta sig, därefter oro för att det ska bli missfall, därefter oro för vad KUB eller nipt inte ska se bra ut etc.

    Men allt detta är mest oro för min sambos väg ar. Jag har ju mina tre fina barn sedan tidigare. Jag skulle bli väldigt ledsen om vi inte kunde få barn, men mest för hans skull eftersom han inte har några egna sedan tidigare.

    Jag håller tummarna för att du ska slippa illamående och annat tråkigt :)


    Så kände jag sist, det tog 2 år av missfall och sent ma innan vi fick vår prins tillsammans. Nu ser vi det verkligen som en extra gåva som vi inte vågar tro är sann...vi får se, skönt iaf att man KAN bli gravid, men har inte samma stress som sist när jag så hemskt gärna ville kunna ge han ett barn.
  • Nykär15
    Wickan75 skrev 2020-06-06 17:27:45 följande:

    Jag är 45 och har sex barn. Trodde jag var klar med barn men träffade mitt livs kärlek för ett år sen. Så nu har det ändrats och både jag och min man vill gärna ha ett barn till om det går. Var dum nog att ta en p-spruta när vi träffades och haft mycket besvär med blödningar efter den. Nu är jag iaf inne på min andra riktiga mens efter allt strul så jag tänkte köpa ägglossning ses och se om jag överhuvudtaget har någon ägglossning.

    Vet att det är i sista minuten men det sista som överger en är väl hoppet ????

    Kan tillägga att jag inte är ett dugg orolig för att det skulle bli jobbigt med en liten igen för med sex barn så vet jag precis vad jag ger mig in på.

    Lycka till allihopa


    Åh håller tummarna för er!

    Jag är inte heller orolig för ork, detta blir 4:e och minsta är 2,5 :)
  • Nykär15
    SpändFörväntan skrev 2020-06-11 10:09:08 följande:

    Sådär ja, nu är spiralen ute!

    Min BM gjorde ett ultraljud och sa att allt ser jättefint ut. Jag har gott om ägganlag kvar och dessutom är det ägglossning på G (den dominanta äggblåsan är på vänster äggstock och den är 13 mm nu. Ägglossning sker när den är omkring 17 mm och den växer med ungefär en mm per dag, så om 4 dagar borde jag ha ägglossning).

    Spännande!


    Vad spännande! Hur gammal är du och din partner? Det är så spännande börja i verkstaden :)
  • Nykär15
    Anonym (Tanten och glad) skrev 2020-06-11 21:20:17 följande:

    Hur många har lyckats att få barn här efter 40?Verkar vara svårt .


    Min minsta födde jag när jag precis skulle fylla 41. Nu är jag 43 år och gravid...vet dock inte hur utgången blir ju, men hoppas såklart att det går vägen <3
  • Nykär15
    SpändFörväntan skrev 2020-06-11 21:49:36 följande:

    Jag är 38, min sambo är 29 :)

    Vi är så förväntansfulla!

    Jag har tre barn sedan tidigare med mitt ex, men jag var extremt ensam i de graviditeterna. Han var aldrig intresserad, ville aldrig prata, ville inte veta något. Jag ville ju dela graviditetslyckan med honom, men han var inte mottaglig. Jag minns särskilt en gång i andra graviditeten då jag ville dela med mig om information om vad som hände i vecka 20 varpå han såg plågad ut och sa att han redan hade ?genomlidit? det där en gång och kunde jag inte ringa och prata med min syster istället? Men det var ju HONOM jag skulle ha barn med, det var honom jag ville prata med....

    Min nuvarande kille är helt annorlunda, rakt igenom. Han är så inkännande och omtänksam, så intresserad av mig och oss. Han ser så fram emot att vi (förhoppningsvis) ska få dela det här äventyret!


    Min nuvarande är med mer engagerad <3

    Ni är ju unga!! Kommer gå jättebra!! Min sambo är 11 år yngre än mig :)
  • Nykär15
    SpändFörväntan skrev 2020-06-12 09:54:23 följande:

    Så himla spännande för er! Hur länge har ni varit ett par?


    5 år <3
  • Nykär15
    SpändFörväntan skrev 2020-06-12 13:15:35 följande:

    Det är ett bra tag, så då känner ni varandra bra :)

    Vi har snart varit ett par i 2 år nu, men vi vill inte vänta längre gällande barnfrågan.


    Ja och vi har en liten på 2,5 år ihop med <3
  • Nykär15
    Anonym (Tess) skrev 2020-06-13 12:20:55 följande:

    Längesen jag kikade in här, men fick två extremt tydliga streck på stickan och är nu i V.6 så nu får vi hoppas att den lilla stannar där inne :)


    Grattis! Vad spännande!! Jag är i v 8 :)
  • Nykär15
    Morran78 skrev 2020-06-12 22:27:41 följande:

    Tack!

    Innan jag blev gravid var jag inte på nåt sätt desperat. Det var mer blir det så blir det och om det inte går är det ok. Men efter att ha varit gravid i några veckor och mer och mer gått in i det, planerat för framtiden, räknat ut när jag skulle vara i v 18, när jag skulle gå från jobbet osv och sett två små hjärtan picka på vul till att det inte blev nåt, då blev jag på nåt vis desperat. Nu vill jag inget hellre än att jag ska bli gravid igen.


    Ja det sätter ju igång en stor längtan och man har ju redan drömmar om hur det ska bli med en liten till, så när det rycks undan blir det såklart jobbigt :(

    Hoppas ni snart blir gravida igen!
  • Nykär15
    Anonym (Olivia) skrev 2020-06-13 14:00:43 följande:

    Jag hoppar in här, är 36,5 år och min man är 38 och vi försöker få till ett andra barn. Jag hade inga problem efter förlossningen förra gången, men då var jag 33 år. Jag oroar mig för att få fysiska men efter en andra förlossning vid 37-38. Man hör om inkontinens, framfall, vikt som fastnar och svårt att gå ner, foglossning som dröjer sig kvar...hur vanligt är detta egentligen bland äldre föderskor? Hur förebygga?


    Min vikt rann av lättare vid 41 än vid 30 :)

    Framfall har jag inget än iaf efter 3 barn...hoppas slippa!

    Du är ju fortfarande väldigt ung dessutom:)
  • Nykär15
    Anonym (Et) skrev 2020-06-28 08:47:44 följande:

    Jag blir så avundsjuk på alla er som vet vad de vill och vågar försöka... Jag har en stark längtan efter ett tredje barn men det är någonting som stoppar... Och det är rädslan för att något ska gå galet. Att barnet inte ska vara friskt på något sätt så att våra andra barn får stå åt sidan, de som är 5 och 7 och vana att få mycket av vår tid. Jag är så otroligt rädd för att ta ett beslut som ska vara negativt för dem. Snälla kan ni andra säga hur ni tänker kring detta? Ni som har barn sedan innan, som dessutom är lite äldre som mina, hur tänker ni kring om det faktiskt skulle bli så? Det finns ju inga garantier för att allt är frid och fröjd. Detta tär på mig att längta men inte våga... :(


    Vi gör NIPT och om det skulle vara dåligt måste vi avbryta för de andra barnens skull har vi sagt. Sen kan såklart något hända även vid förlossningen...men det är trots allt inte jättevanligt och den måste man ju gå igenom för att få ett barn. Var 41 när minsta föddes.
  • Nykär15
    Anonym (Et) skrev 2020-06-28 12:12:51 följande:

    Har också tänkt på tester osv men finns ju mycket som inte går att se på några tester alls, ovanliga avvikelser, autism som märks senare med mera... Jag skulle såklart älska barnet oavsett, men livet kan bli svårt för alla, det som skrämmer mig. Ska ni göra utökat NIPT eller "bas"?


    Vi gjorde utökat sist då det var första gemensamma, men blir bas denna gången.

    Diagnoser kan ju även hända de som redan finns eller att de blir deprimerade eller andra problem, går ju inte skydda sig mot allt så det funderar jag inget över.
  • Nykär15
    Morran78 skrev 2020-07-10 15:18:07 följande:

    Länge sen nån skrev här, men vill bara uppdatera att jag är gravid! Plussade igår på bim -4.

    Har noll symtom, inga känningar i brösten eller nåt. Haft lite molvärk sedan äl bara. Åt munkpeppar och omega 3, vet inte om det hjälpt. Håller tummarna att den stannar kvar.


    Stort grattis!!

    Kom in i gruppen ?Fler över 40 som planerar barn?? Den gruppen är mer aktiv :)

    Själv fick jag MA i v 10 :( så nu inväntar jag äl, börjat få känningar iaf, borde bli innan tisdag. Kan inte ta äl-test då jag har lite hcg kvar...dock kan äl komma ändå och läkaren sa att den kommer snart med enligt sista kollen.
  • Nykär15
    blomma79 skrev 2020-10-01 10:08:40 följande:

    Är nyss fyllda 41 och planerar ett fjärde barn:) Är så rädd att inte få ett barn till nu när längtan är så stor, detta är vårt 5:e försök och har positivt ägglossningstest idag ! Har pco på ena äggstocken så hoppas på att inte stöta på några problem med ägglossning nu när man inte har så mycket tid på sig. Ska till Gyn om några veckor för att kolla äggreserven och att allt ser ok ut för att kunna bli gravid . Förstår er alla där ute som känner lite stress över åldern. Mina barn är 11,6,4


    Vi är 12 längtande kvinnor som är 40+ Som har en hemlig fb-grupp om du vill vara med? Där kämpar vi tillsammans och stöttar varandra <3
  • Nykär15
    blomma79 skrev 2020-10-01 23:25:48 följande:

    Hej!tack Jag skulle gärna vilja vara med ! Men vad heter gruppen då?????


    Jag skriver ett meddelande till dig :)
Svar på tråden skaffa barn runt 40.