Cykla?
Vet inte riktigt om detta faller under kategorin, men när började era barn cykla? :) Med stödhjul alltså!
Vet inte riktigt om detta faller under kategorin, men när började era barn cykla? :) Med stödhjul alltså!
Jag rekommenderar balanscykel framför stödhjul.
Efter balansen sitter behöver man bara lära sig trampa.
Efter stödhjul måste man lära sig cykla helt från scratch.
Alla barn är olika.......varför jämföra?
När 2 av mina va små fanns inte (?) balanscykel. Den äldsta ratade trehjulingen och gick direkt på vanlig cykel med stödhjul. Cyklade utan stöd när han va 2år och 3månader drygt. Hans bror cyklade utan stöd vid 2,5. Också utan hjälp av balanscykel.
Lillasyster som är 4,5 försöker cykla och verkar vilja sluta med stödhjul men är lite av en fegis. Balanscykel finns men det är mest tråkigt. Hon kickar istället...
Började med stödhjul när de nådde ner till tramparna. Sedan tog vi bort den när de var ca 4 år. Det gick fin fint. Aldrig förstått varför vissa tycker så illa om stödhjul.
Blir också trött på det. Man tror att sitt sett är det som är det ända rätta. Vist finns det saker där de flesta kan skriva under på ÄR rätt eller fel. Men knappast hur man lär sig cykla. Det kan ske många olika sett.
Min son är 3 år och provade att cykla första gången i onsdags, gick super! :)
Riktigt stolt mamma och glad att vi bor i ett cykelvänlig område för små barn!
Sonen började med stödhjul vid 1,5 och utan stödhjul 2,5 år. Har aldrig haft en springcykel så vet inte för och nackdelar med den.