• FruAnell

Starta utredning

Nu har jag gjort det.
    Ringt till gyn för att starta en fertilitetsutredning.
    Usch vad svårt det var. Att inse att det inte verkar funka som det ska. Att vi inte verkar bli gravida på egen hand. Det är inget kul att säga till sig själva.
    Jag har ingen aning om vad som ska hända nu mer än att vi kommer få hem papper och så är det provtagning som skall utföras. Jag vet egentligen ingenting än om vilka eventuella piller man kommer att få ta, vilka undersökningar som kommer att göras eller vad som kommer att hända.
    Usch, ingen kul situation alls. Men jag hoppas att det kommer leda till något bra.

Någon mer som är i samma situation?

• Svar på tråden Starta utredning
  • FruAnell
    Malin 845 skrev 2016-04-10 10:43:27 följande:
    Ja känns som stressen påverkar cykeln :/. När man inte försöker så går det oftast, men man vill ju ha barn NU! :).
    Men det går nog fort :). Jag ansökte i slutet av februari och de ringde nu i slutet av mars :). Så för oss gick det fort! :).
    Jag tror att det är en kombo för oss. De har konstaterat att jag inte har äl, men när sambon är opererad så kan det ha påverkat. Ingen av oss har barn sen innan. Så kan vara fel på ena eller båda. Hoppas SÅ på en liten vårbebis :)

Ja det blir som att man längtar lite mer när man ser den stora bilen ;). Jo vi har försökt länge med :/.
    Åh vad bra! Ja hon sa när jag ringde att papperna kan komma nästa vecka men senast om tre månader.

Ja så är det verkligen, och hur lätt är det att INTE tänka på barn när det är vad man längtar efter?! Fast nu är jag inne i en sån period att jag bara vill kräkas när jag ser en gravidmage för det känns så orättvist... :(

Men vi får hålla tummarna båda två!
  • Malin 845
    FruAnell skrev 2016-04-10 11:03:42 följande:
    Åh vad bra! Ja hon sa när jag ringde att papperna kan komma nästa vecka men senast om tre månader.

Ja så är det verkligen, och hur lätt är det att INTE tänka på barn när det är vad man längtar efter?! Fast nu är jag inne i en sån period att jag bara vill kräkas när jag ser en gravidmage för det känns så orättvist... :(

Men vi får hålla tummarna båda två!
    Skönt! :). Jag bor i Jönköpings län :). Det går inte att inte tänka på barn.. Alla gravida på stan och på Facebook.. Och alla bilder på bebisar gör att hjärtat brister :/. Man mår dåligt av det :/.

Ja det får vi göra :). Kul att följas åt :)
  • Pimpinellan
    Malin 845 skrev 2016-04-10 09:37:14 följande:
    Vad är det de kollar på blodproverna på cd 21?
    Progesteron-om man haft ägglossning helt enkelt. Fel på äl är en mycket vanlig orsak till infertilitet.
  • Pimpinellan
    FruAnell skrev 2016-04-10 10:27:05 följande:
    Tack! Jo det var det vi tänkte.. Jag undrar också över blodproven :) men det andra tas alltså efter ÄL då?
    Ja,det ska tas ca en vecka efter äl så då brukar det bli dag 21 om man inte har en väldigt annorlunda cykellängd.
  • FruAnell
    Malin 845 skrev 2016-04-10 11:27:18 följande:
    Skönt! :). Jag bor i Jönköpings län :). Det går inte att inte tänka på barn.. Alla gravida på stan och på Facebook.. Och alla bilder på bebisar gör att hjärtat brister :/. Man mår dåligt av det :/.

Ja det får vi göra :). Kul att följas åt :)
    Ja usch, knappt jag vill åka och handla nu för tiden.. Okej, jag bort i Västra Götaland så det är ju ganska nära :) Ja jag håller dig uppdaterad, vet ju dock inte hur lång tid det tar innan något händer :)
  • Miimmi

Hej!

Här har ni en till! Skall göra blodprov 2 om några dagar och sedan boka tid för första träff.

Känns otroligt jobbigt men ändå otroligt skönt på något sätt, jag är övertygad att jag behöver någon typ av "medicin" som tar bort mina hemska spottings som börjar 5 dagar eller ibland mer innan mens. Är så otroligt jobbigt, inte bara för att jag tror att det kan vara orsaken att det inte blir några barn utan för att det påverkar livet så mkt i övrigt, aargh!

Kram på er, här av mig efter mitt första "möte"

• Malin 845
    Miimmi skrev 2016-04-17 10:15:25 följande:

Hej!

Här har ni en till! Skall göra blodprov 2 om några dagar och sedan boka tid för första träff.

Känns otroligt jobbigt men ändå otroligt skönt på något sätt, jag är övertygad att jag behöver någon typ av "medicin" som tar bort mina hemska spottings som börjar 5 dagar eller ibland mer innan mens. Är så otroligt jobbigt, inte bara för att jag tror att det kan vara orsaken att det inte blir några barn utan för att det påverkar livet så mkt i övrigt, aargh!

Kram på er, här av mig efter mitt första "möte"

Hej! :). Kul med någon mer :). Ja min mens började igår så första blodprovet ska jag ta imorgon och sen cd 21 och även ett utredningssamtal den 19/5 :). Känns som evigheter tills dess men går nog fort :). Har du barn innan eller är det första barnet ni försöker på? :) hur gamla är ni? :)
  • Malin 845
    FruAnell skrev 2016-04-10 17:15:57 följande:
    Ja usch, knappt jag vill åka och handla nu för tiden.. Okej, jag bort i Västra Götaland så det är ju ganska nära :) Ja jag håller dig uppdaterad, vet ju dock inte hur lång tid det tar innan något händer :)
    Ja det är ju ganska nära :).
  • FruAnell

Vad roligt med en till! Eller ja, inte roligt att ni inte blivit gravida men härligt att vi kan stötta varandra :) Här har inte hänt mycket i veckan, hoppas att papperna kommer snart! :)

• Malin 845

Nu är jag klar med första blodprovet :). De tog 5 rör och skulle kolla upp alla möjliga slags hormoner :P. Ska lämna nya prover mellan cd 20-22 för att se om äl varit. Kan det inte bli maj nu!! :)

Svar på tråden Starta utredning