Är du med i facket?
Är du med i ett fackförbund (oavsett a-kassa nu).
Motivera varför, varför inte.
Är du med i ett fackförbund (oavsett a-kassa nu).
Motivera varför, varför inte.
Jag har varit med i facket under många år, men inte behövt nyttja det.
Numer jobbar på ett litet ställe där maken är delägare och chef så jag känner inte något behov av facket alls.
Jag svarade övrigt eftersom jag visserligen är med i facket men inte ser det som ett "ja absolut" utan snarare som ett nödvändigt ont just nu.
Har hittills jobbat i nästan 40 år utan att ha varit med men i mitt läge idag med min sjukdomshistoria så väljer jag att vara med enbart för inkomstförsäkringen om jag skulle behöva sluta arbeta pga av min sjukdom
Nej, ser inget större värde i det. Jag är däremot med i a-kassan.
Ja, men inte för att de tillför särskilt mycket värde. Är bara med för inkomstförsäkringens skull. Känns som om facken är lätt desperata just nu och ska "visa hur starka de är" genom att strejkvarsla över en fråga som man inte ens är riktigt i tvist med arbetsgivarorganisation om (flexpension). De tappade väl för mycket medlemmar efter senaste skandalen, som de försöker ta tillbaka nu.
Ja, men inte för att de tillför särskilt mycket värde. Är bara med för inkomstförsäkringens skull. Känns som om facken är lätt desperata just nu och ska "visa hur starka de är" genom att strejkvarsla över en fråga som man inte ens är riktigt i tvist med arbetsgivarorganisation om (flexpension). De tappade väl för mycket medlemmar efter senaste skandalen, som de försöker ta tillbaka nu.
Dåligt informerad märker jag. De är i tvist om detta. Almega är en av de få arbetsgivarorganisationer vars medlemmar inte har flexpension.
Dessutom är det SI och unionen som driver detta gemensamt.
De är inte närmare varandra än för två månader sedan.
Nej, inte så värst. Almega är, i alla fall enligt egen utsago, inte emot flexpension men vill att individen själv ska kunna välja.
Jodå, jag är med samt är även förtroendevald (TCO-fack). Ser det som en intresseförening med några bra försäkringar m.m. Ingen skillnad från att vara med i Skattebetalarna eller Villaägarna.