Pappan vägrar skriva på
Hej, hittar bara gamla trådar i ämnet, därför jag startar en ny. Någon som kanske precis gått igenom samma sak?
Pappan till mina barn ville att jag fixade pass till yngsta för det gått ut, jag bokade tid och skickade fullmakt. Han hade missat ort och datum så jag skickade nya och påpekar detta. Har inte fått tillbaka papper än ( flera månader ).
Nu har jag skickat nya för en månad sen, skrev att äldsta behöver id-kort, bankkonto för kommande CSN och yngsta behöver pass. Inget svar.
Finns det något sätt för mig att ordna med detta själv? Han har jävlats med mig sedan dag ett vi separerade, hade kontaktförbud 6 månader tex. Skickade ofta nedlåtande sms om vilken dålig mamma jag är som inte gör saker med barnen, "för våra barn gillar också att resa, som alla andra".
Nu har jag fått ekonomi som tillåter en resa i sommar men då får jag ingen respons ????
Jag vill att min dotter har eget konto som andra i hennes ålder (16), det är lättare att hon får sitt CSN direkt på det och vill folk ge pengar så kan de lät föra över. ID får kon gratis om hon öppnar ett.. Äldsta har förvisso giltigt pass men behöver ett plastkort att ha med på aktiviteter minst 1 gång/vecka där id är obligatoriskt. Papperspasset är för ömtåligt.
Yngstas pass har gått ut som sagt, och just nu rekommenderar de ju att man har det även på en resa till Danmark tex. Vi hade planerat en europaresa däremot.
Jag ska beställa tid på biblioteket för juridisk rådgivning men finns det inget billigare alternativ än att gå via tingsrätten, vet någon? Sist jag försökte få ensam vårdnad gav tingsrätten honom 3 veckor att visa att han kunde samarbeta med mig på, eftersom han skötte sig exemplariskt så blev det fortsatt gemensam vårdnad och kalaset kostade mig 50.000.. Jag har inte råd med det igen..