Nu har jag hunnit byta barnmorskemottagning, innan jag ens gått på första besöket. Har gått till en jättebra barnmorska som hjälpt mig med p-stav och cellprover tidigare, men nu flyttade vi 1,5 mil utanför stan så vände mig till den lokala barnmorskemottagningen. Kom på att jag hade en fråga ang en viss medicin jag äter om den är ok, det tog 12 (!) dagar att få tag i en barnmorska som kunde ge mig svar. Kände att det inte är okej, det lär ju dyka upp fler frågor längs vägen, de andra svarar nästan alltid eller ringer upp inom en timme, så nu bokade jag om så jag går till min gamla istället. Känns mycket bättre. Det enda negativa är ju att vi inte hamnar i en föräldragrupp där vi bor, men det får väl lösa sig på annat sätt.
Ska på inskrivningssamtal nästa vecka och då är jag i v. 6+4 enligt mina egna beräkningar. Men jag tror ju liksom inte på att jag är gravid! Har inte överdrivet med symptom, mår lite illa efter måltider men har inte ens kräkts något. Jag förväntade mig att jag skulle bo med huvudet i toastolen första 3 månaderna... Kan jag be om ett VUL trots att allt bör vara normalt? Jag skulle bara vilja få bekräftat att det finns något där!