BF januari - 17
Samma bf som jag. Är 26, detta blir första barnet för mig. ????
Samma bf som jag. Är 26, detta blir första barnet för mig. ????
Vi bestämde oss för att hoppa över Kub, eftersom jag inte skulle klara av att "åtgärda" ifall något var fel. Jag börjar dock känna mig otålig att inte få göra ultraljud förens 1/9. Hade gärna sett att allt verkade bra! Men inget onormalt har hänt så jag får lita på att det växer där inne.
Jag har också haft huvudvärk av och till, det är viktigt att dricka mycket eftersom njurarna går på för fullt. Dock drygt att bara få äta Alvedon, tycker inte att det hjälper lika bra...

Större mage - större bekymmer. Igår råkade jag välta ut en nybryggd kopp te, allt hamnade såklart på den putande magen. Nu har jag ett snyggt brännmärke stort som en hand över hela magen. Som tur var det på den övre delen av magen så att jag kunde ha isbandage utan risk att bebisen fryser. Är detta något test för att se om jag kan ta smärta? Bra övning inför förlossningen iaf! Det mest irriterande är ju att alla kläder börjat sitta tajt över magen nu så att det kommer åt det brända hela tiden. Vojne vojne.
Rul idag. En liten pojke. Dock var det vätska i hans njurar så vi får ett UL till i v 30. Hoppas att det inte är någon fara bara! ;)
Vad spännande? Hade du känt på dig något särskilt kön, stämde det? Håller tummarna att njurarna är ok sedan.
Jag själv är så inställd på att det är en tjej att jag skulle bli riktigt förvånad om det var en kille, men jag är öppen för allt! Bara 17 dagar kvar...
Vi har också jättesvårt att komma på bra namnförslag till en pojke! Om det är en flicka har vi storfavoriterna Signe och Iris men pojknamn har vi ingen som riktigt är sådär klockren. Jag har fått för mig att jag skulle vilja ha ett enstavigt pojknamn, Bill?
Graviditetskomplikationer- när man lunchar med några ytliga kollegor ute på stan och plötsligt blir akut jättejättekissnödig (när vi lämnat lunchställe), försöker hålla god min så börjar kollegan prata om nåt skämt hon läst där hon "skrattar så hon kissar på sig". Behöver jag säga att jag tog täten tillbaka till kontoret? Hann fram på f***håret.
Någon som känner sin bebis i magen en? Ja är i vecka 18 med mitt 3de barn men känner inget en. Tror moderkakan ligger i framvägg. Ska på ultraljud den 29 augusti längtar massor.så allt är bra med den i magen ? hoppas ni alla har en mysig helg ????