• Emmask

BF Januari 2017

Kmora skrev 2016-08-07 09:10:03 följande:

Nyss när jag vaknade och gick på toaletten var det rejält med blod på pappret när jag torkade mig. Rött färskt blod. Inget i trosan så det "rinner" inte. Och jag vet att blod ser mer ut än vad det är. Jag är i v19 (v18+5).

Ringde 1177 och de sade att jag ska avvakta en dag och kontakta MVC i morgon. Är på Gotland nu och åker hem imorgon. Så lär ju inte få någon tid när jag är ute och reser...och på tisdag RUL. Är sjukt orolig och vill bara gråta. Men vi är hos mina föräldrar och vi kan inte prata om svåra eller jobbiga saker. Och jag är fly förbannad på mannen för en sak från igår. Men vi får ändå ingen tid för oss själva i detta trånga hus. Ursäkta mitt svammel men jag är väldigt orolig. Har aldrig haft en blödning under graviditet. Aldrig med mitt första barn och aldrig under denna graviditet.

Min uppfattning är att det vid sena blödningar inte sällan handlar om moderkakan vars kant ligger på ett sätt att det kommer blod. Har en kompis som pga det blött genom båda sina i övrigt perfekta graviditeter. Hör av dig imorgon så att vi vet att allt är ok!
  • Emmask
    Kmora skrev 2016-08-17 10:06:39 följande:
    Uppdatera oss med hur det går på RUL! :)

Trots att jag väntar mitt andra barn så var symptomen innan RUL typ endast foglossning i en fog och en mage, större än första gången. Hade inte känt någon tydlig rörelse alls. Och magen kändes mer som uppsvälld än gravid (men så var det ju inte).

Med första barnet är ju magen mindre :) har två vänner som kunnat ha sina vanliga kläder fram tills de födde med första barnet. Helt bisarrt hehe. Denna gång fick jag använda gravidbyxor redan i typ v8 haha.
    Kan du inte snälla lägga upp en bild på en sån människa (anonymiserad) i höggravid-tillstånd? Jag har aldrig mött nån och kan i min fantasi inte föreställa mig hur de ser ut som höggravida. En kompis kompis, som jag aldrig träffat, hade så hårda magmuskler att magen knappt blev någon mage, och barnets huvud var så ihoptryckt att det tog länge utanför magen innan det antog "normal" form. Fascinerande!
  • Emmask
    HKC skrev 2016-08-21 19:22:45 följande:

Plötsligt fick jag BF i januari (jag har haft blödningar som jag misstolkade som mens), i onsdags var vi på ultraljud för KUB trodde vi, och det visade sig då att vi var 7 veckor längre gångna än vad vi hade trott, så nu har vi BF 6 januari.

Finns det någon facebookgrupp för BF januari?

Lite om mig; jag och min man och vår dotter som fyller två om några veckor bor i Sumpan, Sthlm. Till familjen hör även vår dotters tvillingsyster, hon dog dagen före nyårsafton 2014, 116 dagar ung. Känner mycket oro denna graviditet pga mycket komplikationer förra gången, känner även en rädsla över att BF blev så nära Lillys dödsdag.

Beklagar att du förlorat ett barn, så fruktansvärt. Hoppas du fått hjälp att hantera det.

Att "vinna" sju veckor vore ju en dröm! Du trodde du var i 12 men är i v 19? Dags för rul istället då?

Jag har bf 4-5/1. Vanskligt men spännande nyår.
  • Emmask
    Katten13 skrev 2016-08-22 21:55:30 följande:

Kanske lite privat fråga men hur ser ert sexliv ut? Tappat lusten helt eller är de som vanligt eller kanske ännu mera sugen än förr? Vad tycker era partners? vore lite kul o höra. Här är jag faktiskt nästan lite mera sugen än vanligt,haha.

Har sex tre gånger på 4,5 månad. Löjligt lite, men det var samma förra graviditeten. Blev bättre sista trimestern då, och sista gravidsexet hade vi fem minuter innan förlossningen drog igång med buller och bång. Även denna graviditet sätter sex igång sammandragningar, så vi har sagt att vi avstår sex hela december eftersom vi hoppas att barnet ska hålla sig inne till januari. Men att sätta igång värkarbete med sex funkar ju bara om man är heeelt redo, vilket jag måste ha varit. Hade vi inte haft sex hade det dock inte satt igång just minuten efter orgasmen, men kanske dagen efter, vem vet. Rätt coolt var det, även om vi blev chockade. Hade gärna varit gravid ett tag till.
  • Emmask
    fernandasmamma skrev 2016-09-01 10:37:07 följande:

Någon som vet om det är sämre att ha moderkakan i framvägg?
    Typ om magen tål mindre stötar och sådant då?
    Vår ena katt busade omkring imorse och hoppade rakt på min mage när jag låg i sängen, det gjorde ganska ont, men försvann fort.
    Han väger säkert 5-6 kilo den lilla klumpen så blev lite orolig..
    Känns lite fånigt o ringa bm och fråga så tänkte någon här vet??

Kropparna är byggda för att palla mycket tryck. Min dotter väger 13 kilo och slänger sig mot min mage rätt ofta. Det är fötter och armbågar och huvuden som bonkar i. De är så skyddade där inne så du behöver inte oroa dig :)
  • Emmask
    Oviss01 skrev 2016-08-31 09:13:38 följande:

Blir en Bugaboo Donkey Twin här. Väldigt smidig att köra. enda problemet egentligen är att den tar en jäkla plats i bilen med liggdelarna...

Inte så jättemånga alternativ när man behöver en vagn för två.. vet inte riktigt när vi vågar köpa den bara. Helst vill man ju köpa allt nu nu nu Har ett UL till den 17 oktober, tror vi kanske väntar till dess..

Vi köpte en beg twin till vår kommande och storasyskonet. Använder den till storasyskonet redan nu och är supernöjda. Köpte den redan i vecka 12 :)
  • Emmask
    Kmora skrev 2016-09-01 17:54:22 följande:
    Det är moderkakan i sig som är känsligare, inte bebisen :) det är ökad risk när moderkakan får alla smällar men det ska rejält mycket till!
    Haha, ja du menar så. Oavsett vilket så tål de mycket. Det enda exemplet jag hört om, där en bebis blivit skadad i magen, är i samband med en bilolycka och det är ju extrema krafter.
  • Emmask
    trullsa skrev 2016-09-13 18:02:59 följande:

Någon av er som har erfarenhet av sms lån? Är i lite akut behov at en liiiten summa (200 men ingen i min närhet har att låna mig just nu.. vet någon om man kan låna via sms lån?

Min enda erfarenhet är från lyxfällan. Jag skulle undvika det in i det sista.
  • Emmask
    Ivana1988 skrev 2016-09-26 13:28:00 följande:

Hör ni! :) Hur ska man tänka med ytterkläder? Bebisen kommer ju I januari men hur mycket är man ute de första månaderna?

Jag var ute mycket och gick med min första. Promenerade bort alla gravidkilon, men framför allt var det så skönt att komma ut ur huset varje dag. Så jag köper en tjockare overall, en tunn fleeceoverall och en åkpåse.
Svar på tråden BF Januari 2017