maliiin87 skrev 2016-07-11 21:13:19 följande:
Ring och kolla med dom där ni gjorde nipt. Vi gjorde på en privat klinik och fick svar inom 10 dagar och då helgen med räknad. Läkarn där sa 10-14 dagar.
Hoppas allt löser sig och att det visar sig vara ett friskt barn :)
Ja.. iofs sa BM som gjorde NIPT på mig att det var 10-14 arbetsdagar som gällde, labbet ligger på Karolinska så de får väl in prover från hela landets privata kliniker. Går det längre än 14 dar får vi ju ringa, men jag vill helst inte höra resultatet över telefon om jag kan slippa det.
Tack så mycket för lyckönskningar, på nåt sätt känns det ju ändå som att det borde gå bra.
Kmora skrev 2016-07-12 08:16:16 följande:
Jättejobbig situation för er båda men främst för dig. Som det tidigare nämnts är hans beteende förmodligen en följd av att han själv är orolig. Det ursäktar inget, bara en förklaring. När man är orolig eller mår dåligt så fokuserar man oftast på opropotionellt små problem. Som att hjärnan inte klarar av att fokusera på det jobbiga men behöver må dåligt, så då förstorar den upp allt som är litet som normalt sätt aldrig skulle varit någon utmaning att lösa.
Att vänta på provresultat är ju en av de värsta sakerna man kan göra, särskilt när resultatet kan innebära väldigt negativa följder :( jag skulle också rekommendera att du ringer och förklarar din oro, kanske kanske kan du på så sätt få resultatet en eller två dagar tidigare.
I övrigt har jag tyvärr inga bra tips att ge, du är ju väldigt insatt och påläst kring risker och olika scenarion. Måste vara så extremt jobbigt att veta att detta är sista försöket. Gör inget lättare för er :( jag håller alla tummar jag bara kan för att du ska få positivt resultat på NIPT, slippa bearbeta sorg på er semester samt för att ni ska få hålla er gemensamma bebis i januari!
Jo, du har ju rätt, det är hans sätt att hantera oron, jag vet ju det egentligen. Så störigt bara, när det blir för mycket sånt. Men idag sa han till sin mamma över telefon varför vi skjuter upp att boka flyg, han var så inne på att vi skulle berätta hemma hos dem men jag vill inte ha den pressen också, så som det är nu. Klart det är roligare att berätta över en tårta, men det kanske inte är hela världen om vi firar lite senare, även om det inte blir en överraskning. Så nu kan han väl tagga ner lite ett par dar.
Fostersvar - Jag är så himla dålig på att prata i telefon i såna situationer bara, jag har så lätt för att börja gråta. Men kanske om jag stålsätter mig. Känner jag mig själv rätt kommer jag att skjuta upp det tills svaret kommer.. så jag hoppas det kommer snart.
Ja, det är inte så kul att veta att det är sista rycket, men det går nog det också om det blir så. Vi vill så klart jättegärna ha det här barnet och det skulle vara skitkul att bli föräldrar, men jag har liksom aldrig riktigt sett föräldraskap som en självklar del av mitt liv, så det vore inte världens katastrof om det inte blir så, alltså själva barnlösheten. Sen är man alltid jätteledsen över missfall oavsett, eftersom det ändå är drömmar man burit på.
Men hoppas hoppas! Tack så mycket för stöd!